Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkösopimus päättyy ja uusi pitäisi hommata,mikä järkevin vaihtoehto?

Vierailija
26.06.2024 |

12kk,24, vai pörssisähkö.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa muuten tarkkaan niitä määräaikaisia sopimuksia, kaikissa ei ole kiinteä hinta vaan kulutusvaikutus ja hinta heilahtelee. Olkaa siis tarkkoina! Perusmaksut ovat nousseet huimasti ja pienessä kulutuksessa se perusmaksu tekee ison hinnannousun.

Vierailija
22/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet normaali normaalia arkea elävä niin ehdottomasti kiinteä sopimus. Kalliimmaksi on tullut pörssisähkö, hinta kun on usein huomattavan korkea juuri kun sähköä käytetään (sauna klo 18, ruoanlaitto iltapäivällä, pyykinpesu jne. Vähän on niitä mitä pystyy ajastaman yölle aiheuttamatta haittaa muuten. Lämmitys jne. Kyllä tämä uusikin koti on kovalla pakkasella nopeasti kylmä jos lattialämmitys lämmitys sammuu aamulla ja päälle vain öisin. Myöskin aika kovasti pitää tykätä BDSM jutuista että viitsii yöllä pestä pyykkiä, ylipäätään kuunnella pyykkikoneen jyrinää ja herätä laittamaan niitä kuivumaan rumpuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten riippuu lämmitysmuodostasi, ja siitä onko sinulla mahdollisuutta/halua säädellä sähkönkäyttöäsi pörssin mukaan.

Meillä nykyään pörssisähkö, ja halvemmaksi tulee, kun on kaukolämpö ja pystytään itse helposti säätämään koska kulutetaan sähköä.

Vierailija
24/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinta on sitten usein halvempi yöaikaan joten siitä ei paljon hyödy, siis määräaikaisissa joissa on tämä kulutusvaikutus tai muu vastaava hinnan heilahtelu. Jos on pieni kulutus niin määräaikainen kiinteällä hinnalla on mielestäni hyvä, helppo ja turvallinen.

Vierailija
25/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa muuten tarkkaan niitä määräaikaisia sopimuksia, kaikissa ei ole kiinteä hinta vaan kulutusvaikutus ja hinta heilahtelee. Olkaa siis tarkkoina! Perusmaksut ovat nousseet huimasti ja pienessä kulutuksessa se perusmaksu tekee ison hinnannousun.

Hinta kilpailutetaan aina kulutuksen mukaan. Ei sähkön hintaa voi saada selville ennenkuin syöttää koneelle paljonko on kulutus. Samahan se on tavallaan pörssissäkin. Kun kovalla pakkasella on pulaa sähköstä, minun ja miljoonan kiinteä hintainen 7 sentin sähkö on aina 7 senttiä, mutta kun minä ja miljoona muuta laitamme sähkökiukaat päälle niin sinä pörssisähköä käyttävä maksat sitä enemmän mitä enemmän me kaikki muut käytämme. Jos emme käytä lainkaan hinta ei nouse, koska sähköä on juuri sopivasti saatavilla. Lisäksi perusmaksu ei näy laskussa, eikä se onko sähkö 4 senttiä vai 7 senttiä, saat lapsille karkkipussit sillä erotuksella,eikä vuodessakaan tee juuri mitään jos vaikka 10 000 kulutus, mutta jos hinta on 4 senttiä tai 20 senttiä, se näkyy.

Vierailija
26/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

12kk tai 24kk määräaikainen on itselläni ainakin ainoa vaihtoehto. Nimenomaan kiinteähintainen eikä mitään joustohintaa. Kaukolämmitys ja rivitaloasunto eikä kyllä kiinnosta tuijottaa tuntihintoja. Sähköyhtiön valinnassa itse laitan firman nimen ensin googleen ja jos paljon tulee osumia kuluttajaviraston tms sivuille, hyppään suoraan seuraavaan.

Vierailija
27/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssisähkö:

28 vrk keskihinta

4.87 snt/kWh

7 vrk keskihinta

1.09 snt/kWh

Vierailija
28/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkö:

28 vrk keskihinta

4.87 snt/kWh

7 vrk keskihinta

1.09 snt/kWh

Ja tuollahan ei ole mitään merkitystä. 

Vierailija
29/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska avaaja noin tarkkaan kertoo sähkön käyttönsä ja muut olosuhteensa, niin sanoisin, että halvin on kaikkein järkevin vaihtoehto hänen tapauksessaan!

Vierailija
30/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa pysyä ainakin Fortumista kaukana, minkä sitten valitsetkin. 

Sama Vattenfallin kohdalla. Ei turvallisuudentunnetta. Nordic Green energy oli joskus paras mutta en sitäkään suosittele. Nyt kokeilen Hehkua, jotenkin turvallisemman oloinen jo nettisivuja selatessa. 

Onnea kokeilullesi.  Sama omistaja kun oli GNP energialla.

Vierailija
31/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkö:

28 vrk keskihinta

4.87 snt/kWh

7 vrk keskihinta

1.09 snt/kWh

Ota sitten vaikka 20snt/kWh jos hinta ei ratkaise. Mulla kaksi pörssi liittymää ja keski hinnat 5,1snt ja 5,6snt.  Tämä vuosi 5,7snt/kwh

Vierailija
32/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinäkuussa saa yleensä hyviä tarjouksia. Sopimus tyyppi riippuu siitä miten voi/jaksaa sähkön käytöään säädellä.

Moni menee pörssisähköllä, itsellä vuosi sitten tehty 24kk soppari koska mahdollisuudet vaikuttaa on pienet ja toisaalta kulutuskin on pientä

Vierailija
33/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun kerrostalossa ja mulla on Helenin määräaikainen. En jaksa vatkata pörssisähkön mukaan, vaan tykkään siitä, että voin huolettomasti käyttää sähköä, eikä tule mitään hirveitä yllätyslaskuja.

Mä asun kerrostalossa myös ja vaihdoin Helenin määräaikaisen pörssisähköön ja sähkölasku puolittui. 

Vierailija
34/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkö:

28 vrk keskihinta

4.87 snt/kWh

7 vrk keskihinta

1.09 snt/kWh

Ota sitten vaikka 20snt/kWh jos hinta ei ratkaise. Mulla kaksi pörssi liittymää ja keski hinnat 5,1snt ja 5,6snt.  Tämä vuosi 5,7snt/kwh

Oletko jotenkin vammainen? En ota 20snt enkä pörssiä kun omalla sähkönkäytöllä keskihinta olisi 8snt/kWh.

Vierailija
35/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkö:

28 vrk keskihinta

4.87 snt/kWh

7 vrk keskihinta

1.09 snt/kWh

Meillä oli yli 10 senttiä keskihinta pörssissä koko vuoden. Eihän nyt kesäajan hintaa kannata laskea vaikka olis 50 senttiä kwh kun nytkin omakotitalossa 5 henkinen perhe menty pitkään päiviä jopa alle 10 senttiä kwh. Niin eihän se maksa mitään. Ei tuu pyykkiä kun yli kuukausi kuljettu shortrtseissa ja t-paidoissa, grillattu ja saunottu/pesydytty joka päivä pihasaunassa.

Vierailija
36/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen ja kiinteähintainen olisi oma valinta, mielummin 24kk sopimus.

Perustelut.Tiedät kokoajan mitä sähkö maksaa. Ei sido sinua kyttäämään sähkön hintaa millo pyykkikone päälle, voit pestä milloin vain aina sama hinta.

Ostat vähän kuin vapautta elämääsi kiinteähintaisella sopimuksella. Vähemmän tressiä sähkön hinnan vuoksi.

Vierailija
37/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaukolämpö ok-talo. Vuoden pörssisähkön keskihinta muistaakseni meidän kulutuksella 4,7senttiä/kilowattih. Toki pesukoneet pyöri yöllä halvalla sähköllä, mutta ei vaivaa, kun laitteissa ajastimet. 

Vierailija
38/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pörssisähkö:

28 vrk keskihinta

4.87 snt/kWh

7 vrk keskihinta

1.09 snt/kWh

On ollut 18,5 senttiä ja juuri siinä huomasi ja sai ääneen nauramaan kun ennen vanhaan aikaan sähkö oli 4,9 senttiä tai 5,4 ja puhuttiin että kyllä oli kalliimpi kallista, mutta laskeppa jos osaat paljonko se erotus on vaikka 1000kwh laskussa. Se taitaa olla 5€. Jos käyt töissä niinkuin kaikki me normaalit ihmiset ja olet kokenut kaikki nämä hintojen nousut, kun yhtäkkiä perheesi pakolliset kustannukset nousevat 6000€ vuodessa niin ei se 5€ kyllä näy missään🤣

Vierailija
39/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lämmitysmuoto, paljonko kulutat vuodessa? 

Vierailija
40/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei sitä tiedä. Itse otin määräaikaisen, koska en aio kytätä hintoja enkä talvella istua kynttilän valossa yhtäkään päivää. Jos taas tykkäät riskeistä, niin ota pörssisähkö. Se tod.näk. on vähän halvempi.

Sama. Sähkö maksaa sen mitä se maksaa, mutta en ala esim pesemään pyykkiä jonkun tuulensuunnan mukaan aikataulutettuna.

Minä pesen mielelläni pyykkiä silloin kun hinta on alhaalla. Sopii minulle hyvin. Harvoin on merkitystä pesenkö tänään vai vasta huomenna. Joten voi hyvin ottaa säästön sähkön hinnassa omaan taskuun.

Ymmärrän myös hyvin, ettei tämä sovi kaikkien arkeen. Hyvä kun on erilaisia sopimusvaihtoehtoja tarjolla. Kiinteässä hinnassa maksaa hieman ylimääräistä vaivattomuudesta ja ennustettavuudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme