Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sähkösopimus päättyy ja uusi pitäisi hommata,mikä järkevin vaihtoehto?

Vierailija
26.06.2024 |

12kk,24, vai pörssisähkö.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pysyä ainakin Fortumista kaukana, minkä sitten valitsetkin. 

Vierailija
2/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu monesta asiasta. Jos voit itse vaikuttaa esim lämmitysajankohtaan niin kenties pörssi, mutta jos kerrostalo ja keskuslämmitys niin ottaisin määräaikaisen helppouden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä on vikana?

Vierailija
4/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok-ja rivitaloon määris ja pienikulutuksiseen kerrostaloon pörssi. Näin karkeasti ap:n antamien detaljien perusteella.

Vierailija
5/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä on vikana?

Paikkaat vaan Rauramon tappioita Uniperista. Sinä maksat, hän nostaa osingot ja palkkiot.

Vierailija
6/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkällä tähtäimellä edullisin on pörssisähkö. Ainakin meillä sähkölaskut tippuivat heti pieniksi, kun päästiin pörssisähkölle.

Pörssisähkö on toistaiseksi voimassa, se ei siis sido mihinkään.

Vierailija
7/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei sitä tiedä. Itse otin määräaikaisen, koska en aio kytätä hintoja enkä talvella istua kynttilän valossa yhtäkään päivää. Jos taas tykkäät riskeistä, niin ota pörssisähkö. Se tod.näk. on vähän halvempi.

Vierailija
8/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun kerrostalossa ja mulla on Helenin määräaikainen. En jaksa vatkata pörssisähkön mukaan, vaan tykkään siitä, että voin huolettomasti käyttää sähköä, eikä tule mitään hirveitä yllätyslaskuja.

Vierailija
9/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin Hehkulta määriksen 12kk. Oli perusmaksussa 3kk ilmaiseksi, sopii minulle. Ei tarvitse kytätä koko ajan. Tuli vuorokaudessa hyväksyntä sopparille.

Vierailija
10/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tässä nyt miettimässä, okt, kaukolämpö. 

Vierailija
11/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevyyden näkee jälkeenpäin mutta kiinteä hinta on tiedossa ja pörssin hinta on tuntikohtainen.

Vierailija
12/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei sitä tiedä. Itse otin määräaikaisen, koska en aio kytätä hintoja enkä talvella istua kynttilän valossa yhtäkään päivää. Jos taas tykkäät riskeistä, niin ota pörssisähkö. Se tod.näk. on vähän halvempi.

Sama. Sähkö maksaa sen mitä se maksaa, mutta en ala esim pesemään pyykkiä jonkun tuulensuunnan mukaan aikataulutettuna.

Vierailija
13/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sähkölämmitys niin silloin kiinteähintainen, muuten pörssisähkö. Talvella sähköä menee eniten ja silloin se on kallista, kesällä taas sähköä ei juurikaan kulu ja se on halpaa. Talven sähkölaskut kasvaa talvella niin suuriksi ettei se kompensoi kesän halpuutta, eli tulee halvemmaksi maksaa tasaista summaa koko vuosi.

Vierailija
14/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama Vattenfallin kohdalla. Ei turvallisuudentunnetta. Nordic Green energy oli joskus paras mutta en sitäkään suosittele. Nyt kokeilen Hehkua, jotenkin turvallisemman oloinen jo nettisivuja selatessa. 

Vierailija
15/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin määräaikaisen hybridimallin. Se tuntui parhaalta vaihtoehdolta, saas nähdä miten käytännössä.

Vierailija
16/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu monesta asiasta. Jos voit itse vaikuttaa esim lämmitysajankohtaan niin kenties pörssi, mutta jos kerrostalo ja keskuslämmitys niin ottaisin määräaikaisen helppouden takia.

Sama juttu. Kerrostalossa yksiö joten määris helppo eikä niin kallis. Hehkulla oli perusmaksussa 3kk ilmaiseksi joten iso juttu sekin oli.

Vierailija
17/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiaikojen uutisointi ydinvoimaloiden toimintavarmuudesta ym ongelmista ajoi määräaikaisen ottajaksi. En jaksa stressata kun muuten kerrostalossa sähkölaskut maltillisia

Vierailija
18/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs siinä on vikana?

Yleensä kallis eikä kovin turvallisen oloinen asiakaspalvelun osalta. Ehkä se vaan on mennyt vähän yli näillä isoilla vanhoilla yrityksillä kaikki turvallisuus ja luotettavuus.

Vierailija
19/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä älytöntä istua kynttilän valossa, kun laskee ledilamppujen hurjan kulutuksen 

Vierailija
20/62 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörssisähkö kannattaa aina. Syksyllä 6kk määris jos hinta piikit pelottaa mutta siitä tietty jää miinukselle jollei olkiluoto räjähdä tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi