Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Englannin kielen ääntämisen opiskelu

Vierailija
26.06.2024 |

Onko täällä joku asiaan perehtynyt/ asiasta oikeasti tietävä. Opiskelen englantia mm erään sovelluksen avulla, muitakin keinoja käytössä. Opiskelen eri osa-alueita ( kielioppi, sanasto..), mutta pääpaino puhumisessa ja ääntämisessä. Osaan joiltain osin hyvin kieltä, luen paljon erityisesti tieteellistä tekstiä ja olen osallistunut artikkelien kirjoittamiseen. Kielioppi aika hyvin hanskassa. Mutta puhuminen on hankalaa, varsinkin nyt, kun puhuminen rajoittunut lähinnä muutamiin vuosittaisiin ulkomaan matkoihin ja sisältänyt lähinnä ravintolassa tilaamista yms. 

Ongelmani on kuulonalenema, käytän kuulokojeita. Minun on vaikea erottaa joitain sanoja ja äänteitä. Käytössäni on eräs ääntämisssovellus, joka herjaa väärästä ääntämisestä. Jotkut sanat menevät lukuisista toistoista huolimatta pieleen. En kerta kaikkiaan " kuule" virhettä enkä osaa muodostaa äännettä oikein. Toinen haaste on joidenkin sanojen lausuminen peräkkäin. Sanan sanominen yksittäin ( tai jonkun muun sanan kanssa) onnistuu, mutta tietyt äänteet peräkkäin laittaa kielen ihan solmuun. 

Osaisiko joku täällä antaa jotain vinkkiä miten pääsisin eteenpäin opiskelussa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä En opi koskaan ääntämään englantia. Saksaa olen opiskellut jopa yliopistossa ja sekin sujuu paremmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä