Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs mies sanoi minulle että kukaan muu ei kestä köyhyyttä kuin aateliset ja taiteilijat. Hän saattaa olla oikeassa. Eräässä taideoppikirjas

Vierailija
26.06.2024 |

Minä kyllä ajattelen että suuret rahamäärät ja suuri omaisuus aiheuttavat suuren määrän huolia. 'Koko ajan' pitää huolehtia siitä rahasta ja omaisuudesta ja se vallitsee ajatukset ja mielen. Jotenkin ihmisestä tulee rahanvallan vanki. Raha sopii paremmin miehelle kuin naiselle jonka kuuluu huolehtia lapsista ja olla miehensä todellinen ja tasavertainen kumppani.

Ihmisistäkään ei sitten tiedä pyörivätkö piireissäsi rahan vuoksi vai oikeasti sinun itsesi tähden. Rakkaudessa todellakin sama juttu - raha vetää naisia kuin kärpäsiä. Tiedän varakkaita miehiä jotka ovat ryhtyneet esittämään rutiköyhää saadakseen naisen joka aidosti on heistä kiinnostunut. Kumpikaan ei tainnut onnistua.

Joskus olen ajatellut että naisena voin ehkä olla onnellinen kun minulla on kykyjä joita ei rahalla saa. Ne olisin voinut tarjota lapsilleni oikeasti rakastamani miehen kanssa. Ehkä suhtautumiseni rahaan ja omaisuuteen on ihan taviksesta poikkeava koska ainakin 'osa' esivanhemmistani on ollut rikkaista 'ulkomaalaisista' piireistä, mutta kaikki omaisuus on pakkolunastettu eli niinkin voi omaisuudelle käydä. 

Eräs mies sanoi minulle että kukaan muu ei kestä köyhyyttä kuin aateliset ja taiteilijat. Hän saattaa olla oikeassa. Eräässä taideoppikirjassa on taiteilijan määritelmäksi annettu että sellainen henkilö on taiteilija jolla on kyky johonkin vaikka hän ei tekisi mitään. Tällä perusteella saatan laskea itsenikin jopa suureksi taiteilijaksi eli on kykyjä ties mihin musiikista kuvalliseen, sanalliseen ja matemaattiseen esittämiseen sekä kaikkeen käsillä tekemiseen (ommellaan vaatteet ja rakennetaan talot ja 'moottorit'). Mitä ihmisellä sitten voisi olla muuta? Ulkonäköä tietysti mutta sitäkään ei rahalla saa vaikka kuinka sanoisitte että vaatteet (ja meikit) tekevät naisen - ja kyllä miehenkin - niin et saa oikeaa kauneutta millään kauneusleikkausilla sun muilla. Rikkautta ihmiselämässä on sekin että on helppo raskautua ja synnyttää kuolematta synnytyksiin ja syntyneet lapset kasvavat myös terveinä terveiksi aikuisiksi. Joillakin on jopa 'hienommat' sukupuolielimet kuin toisilla kuten muukin ulkonäkö.

Mutta tämmöisiä asioita kukaan ei nykypäivänä arvosta laisinkaan vaikka ne kuuluvat ominaisuuksiin joita ei rahalla todellakaan saa. Elämme köyhtyneessä maailmassa jossa arvostetaan vain sitä mitä saa seteleillä ja ymmärryskin johonkin muuhun puuttuu täysin. Tee lista omista ominaisuuksistasi ja kysy itseltäsi kuinka paljon rikkautta olet itsellesi ihmisenä saanut. Ja ole rehellinen! Mitä olisit voinut saada enemmän - RAHALLA - ja mitä voisit saada enemmän RAHALLA! 

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoja omia hampaitakaan ei saa rahalla ja nekin ovat olleet erittäin tärkeät entisaikoina ja ovat luultavasti aika perinnöllistä. 

Vierailija
2/2 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa pitää osata käyttää,  ja harva osaa. Siksi Suomessa myös suurituloiset narisevat rahan puutteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi