Koeaika työpaikalla!
En löydä tähän vastausta netistä ja en aio kysyä esimieheltä:
Koeaika loppuu 30.6 su. Jos irtisanon itseni pe työpäivän jälkeen saanko palkan myös 29.6 ja 30.6? Työ on arkisin tehtävää eli ei viikonloppuja. Auttakaa.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällähän käy kuhina mun irtisanoutumisesta.
Mulla on määräaikainensopimus. Koeaika on 2kk. Se loppuu 30.6 su. Eli jos pe vien lapun, että puran työsopparin ja työ päättyy 30.6 nii saanko koko kuun palkan? Olen kuukausipalkalla ja työaika arkis 8-16. Ei viikonloppuja. Minulla ei ole irtisanonisaikaa).
On sulla. Ihan lain mukaan, 14 vuorokautta. Kaikilla on, sitä ei voi sopia pois.
Määräaikaisessa työsopimuksessa ei ole.
Kuitenkin ap kirjoittaa kaiken aikaa irtisanoutumisesta. Ja sitten toisessa kohdassa kirjoittaa, että irtisanomisaikaa ei ole.
Tässä on yritetty selittää hänelle irtisanoutumisen ja työsuhteen purkamisen eroa, mutta se on jotenkin mahdottoman vaikea käsittää.
Joo sori. En irtisanoudun vaan teen koeaikapurun 28.6 iltapäivällä kun saan työt tehtyä. Ja näin saan koko kuun palkan normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Joo sori. En irtisanoudun vaan teen koeaikapurun 28.6 iltapäivällä kun saan työt tehtyä. Ja näin saan koko kuun palkan normaalisti.
Et sinä saa koko kuun palkkaa. Siitä vähennetään 29.-30. pois.
Miks? Mulla on kuukauden työtunnit täynnä. Ja työ on ma-pe työtä. Mullahan on viikkolepo la & su.
Kirjoittaa sekavasti. Millä järjellä hän ajattelee voivansa irtisanovansa itsensä, vaikka hänellä on määräaikainen sopimus ilman irtisanomispykälää?
Määräaikaisista ei noin vaan irtisanouduta, jos siitä ei ole erikseen sovittu. Aloittajan kohdalla ei ole, joten ei hän voi irtisanoutua vaan voi purkaa työsopimuksen koeajalla.
Ja vastaus varsinaiseen kysymykseen: kuukausipalkka maksetaan yleensä kalenterikuukausittain. Kun palkanmaksukausi päättyy sunnuntaihin sellaisessa työssä, jossa ei viikonloppuisin olla töissä, tuskin työnantaja ryhtyy palkan vähennystä laskemaan.