Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita työelämässä olevia joilla ei ole varaa tehdä lomalla mitään?

Vierailija
25.06.2024 |

Eihän tämä kivaa ole. Akateeminen köyhä olen, aina käynyt töissä. Ero sekoitti koko pakan. Ei ole varaa enää edes Tallinnan risteilyyn. Onneksi lapset jo isoja ja kesätöissä.  Elämä on. Ei tartte stressata alennusmyynneistä tms kun ei ole rahaa. Ositukseen ja velkojen maksun jälkeen ei mitenkään raha riitä omaan kaksioon. Vuokrakämppä yli tonnin kuussa. Kaupungin kämppää en tule saamaan kun lapset ei enää alaikäisiä ha muuttavat kohta pois. Ainut työmahdollisuus nykyisellä alalla pk- seudulla. Suht pienipalkkainen eriryisasiantuntemusta vaativa työ. Jos tässä muuttaisi muualle Suomeen ja kävisi jonkun laitoshuoltajakoulutuksen tms. Sitten vois ostaa vaikka kaksion ja elellä siellä. Elämä on.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein saa kiinni ajatuksesta,että lomalla olisi mentävä jonnekin,pois kotoa. Onhan se loma lomaa kotonakin,kun ei ole niitä arkirutiineja. Voi aamulla miettiä mitä tekisi,ihan varmasti lähelläkin on mukavia paikkoja käydä. Eväät mukaan ja menoksi. En ole käynyt ulkomailla ikuisuuksiin,eikä edes tee mieli.  Tutut ja sukulaiset ihmettelee,ja korostavat itseään kertomalla reissuistaan.  Olen olevinaan kiinnostunut. Ja ei minulla rahaa paljon ole,mutta ehkä reissun verran olisi. Mutta käytän sen muuhun.

Vierailija
42/80 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä rahaa niin paljon tarvitsee, jos haluaa lomailla. Minulla on nettopalkka lähes kaksinkertainen, mitä ap:llä, mutta en ajatellut tehdä lomalla muuta kuin lukea kirjoja, käydä urheilemassa ja katsoa leffoja. Nämä eivät maksa kuin joitain kymppejä kuussa. Kyllähän tästä voisi ottaa lennon jonnekin ulkomaille, mutta mieluummin lepään ja olen. Jaksaa sitten nettoveronmaksaa taas vuoden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein saa kiinni ajatuksesta,että lomalla olisi mentävä jonnekin,pois kotoa. Onhan se loma lomaa kotonakin,kun ei ole niitä arkirutiineja. Voi aamulla miettiä mitä tekisi,ihan varmasti lähelläkin on mukavia paikkoja käydä. Eväät mukaan ja menoksi. En ole käynyt ulkomailla ikuisuuksiin,eikä edes tee mieli.  Tutut ja sukulaiset ihmettelee,ja korostavat itseään kertomalla reissuistaan.  Olen olevinaan kiinnostunut. Ja ei minulla rahaa paljon ole,mutta ehkä reissun verran olisi. Mutta käytän sen muuhun.

Miten vältät kotilomallasi arkirutiinit, petaamiset, siivoukset, kokkaamiset, ruokakaupassakäynnit, roskienviennit, pyykinpesun, 

Moni lähtee kotoaan jotta pääsee niistä eroon hetkeksi.

Vierailija
44/80 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa matkustaa meilläkään. T. Omistusasunnossa asuva ja akateminen työssä käyvä 60v.

Vierailija
45/80 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Osituksen ja velkojen jälkeen raha ei riitä omaan kaksioon." Kaikki tuntemani ovat ottaneet eron jälkeen velkaa asuntoonsa. Eli ota laina ja muuta omaan kaksioon.

Vierailija
46/80 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni haluaa nähdä ja kokea lomallaan uusia asioita ja elämään kohokohtia arjen sijaan.

Vierailija
47/80 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla aika rahat tiukassa, jos ei saa talven aikana mistään nipistettyä sen vertaa, että olisi varaa 20 euron Tallinan risteilyyn.

Omilla eväilläkö sen 20e jälkeen. Kyllä siinä hieman enemmän tarvitaan.

Vierailija
48/80 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vältät kotilomallasi arkirutiinit, petaamiset, siivoukset, kokkaamiset, ruokakaupassakäynnit, roskienviennit, pyykinpesun, 

En ole se jolle vastasit, mutta:

En petaa

Siivotaan 2h viikossa

Kokataan isot määrät kerralla

Kerran viikossa kauppaan

Lapset hoitaa roskat

Päälle vaan uikkari ja teeppari. Eipä sitä rannalla Muuta tarvitse.

Vierailija
49/80 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni haluaa mieluummin käyttää rahansa verojen maksuun Suomessa kuin tuhlata niitä lomailuun ulkomailla. Minusta molemmat ovat hyviä valintoja.

Vierailija
50/80 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta heti halvempaan asuntoon!! Nyt on hyvät vuokramarkkinat ja alle tonnin löydät taatusti kämpän.  Jos saat käteen esim.300 e/kk enemmän, voit jo hengittää vapaammin ja käydä vaikka Tallinnan risteilyllä. 

Vierailija
51/80 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinasuva 4100e palkalla enkä minäkään voi tehdä juri mitään lomalla jos haluaa toimivan auton ja kunnossa olevan talon/asunnon. Kaikki rahat menee joko ASP tilille tai säästötilille autoa varten. Esim nyt säästötilillä 18k mutta ei riitä vielä kunnolliseen autoon jos sinne pitäisi jättää 10k hätävaraa. 8 tonnilla ei enää nykypäivänä saa hyväkuntoista autoa. Kunnossa olevien asuntojen hinnatkin alkaen 150k (kyse ei kasvukeskuksesta) ja tuokin yksinasuvalle paha summa.

Vierailija
52/80 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mara ja kaupan alalla se on ihan normi että ei ole lomalla varaa tehdä mitään kovin kummoista.

Vierailija
53/80 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä viitsi maksaa satasia tai tonneja, jotta pääsee tuosta eroon viikoksi tai kahdeksi. Sitä paitsi lomalla voi nukkua pitkään ja siivoaa, jos huvittaa. Varsinkin jos lapset ei pyöri jaloissa, voi syödä, kun huvittaa tai olla syömättä. Tekee satsin pakkaseen ja lämmittää. 

Vierailija
54/80 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni haluaa mieluummin käyttää rahansa verojen maksuun Suomessa kuin tuhlata niitä lomailuun ulkomailla. Minusta molemmat ovat hyviä valintoja.

Itse tuhlaan rahani ulkomaanlomilla. Mutta kunnioitan ahkeria veronmaksajia. Se ei vaan ole mun juttu.

Vierailija
55/80 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinasuva 4100e palkalla enkä minäkään voi tehdä juri mitään lomalla jos haluaa toimivan auton ja kunnossa olevan talon/asunnon. Kaikki rahat menee joko ASP tilille tai säästötilille autoa varten. Esim nyt säästötilillä 18k mutta ei riitä vielä kunnolliseen autoon jos sinne pitäisi jättää 10k hätävaraa. 8 tonnilla ei enää nykypäivänä saa hyväkuntoista autoa. Kunnossa olevien asuntojen hinnatkin alkaen 150k (kyse ei kasvukeskuksesta) ja tuokin yksinasuvalle paha summa.

Älytöntä tuhlata rahaa autoon! Samoin kämpän saa paljon halvemmalla. 

Vierailija
56/80 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teistä 2900 e nettopalkka hyvä? Vastuullinen asiantuntijatyö. 

Pk-seudulla yhtiövastikekin jo sama kuin olisi vuokra, yhtiölainat ja korjaukset päälle, eikä tietenkään mitään tukia.

Kyllä minusta 2900€ nettopalkka on hyvä.

Vierailija
57/80 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin,unohdin kyllä nuo kotityöt. Mutta ehkä se on juuri sitä lomaa kotona,voi tehdä ne vaikka hutaisemalla suunnilleen sinne päin tekemällä. Roskis on toki vietävä, ja pyykkiä tulee vaikka lomailisi missä. En käy kaupassa joka päivä. Ja pidän ruuanlaitossa. En siivoa joka päivä ,joten kyllä,unohdan arkirutiinit ihan helposti.

Vierailija
58/80 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varaa matkustaa. En kuitenkaan halua kuumaan helteeseen juopporannalle tai suurkaupungin hälinään, ahdistun niissä. Pyöräilen kirjastoon, uimarannalle ja muuten vaan johonkin. Ostan huoltoasemalta yhden kahvin.

Vierailija
59/80 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmasti tuntuu pahalta. Varsinkin jos vielä tunnet että et olisi itse halunnut erota.

Varmasti tunnet että tämä tilanne on kun rangastus valinnoista mitä et itse tehnyt.

Erosimme koska exäni petti, useampaan kertaan. Jos olisin jäänyt siihen niin ekonoomisesti olisi ollut todellakin parempi tilanne. Mutta todennäkösesti hengisesti tosi huono. Olin suhteessamme kun kynnysmatto, myönnän tämän.

Nyt kun olen  elännyt ja ollut omillani kohta puoli vuotta niin voin jo paljon paremmin. Opettelen tuntemaan itseäni. Oltiin nuoresta yhdessä.

Otin lainaa kun ostin asunnon. Tulen kituuttelemaan vuosia mutta tämä vapaus on sen arvosta.

Nämen myös että tilanne helpottaa ajallaan ei tämä tilanne tule olemaan ikuista.

Ap perehdy mindfulness harjotteluun tämän loman aikana. 

Sielunrauha on tärkeintä.

Jos se puuttuu ihmiseltä niin sitä ei paikata matkailulla eikä kulutuksella.

Vierailija
60/80 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä tuhlata rahaa autoon! Samoin kämpän saa paljon halvemmalla. 

Jos muuttaisin alueelle missä pärjää ilman autoa, kunnossa olevien asuntojen hinnat alkaisi 200k paikkeilta. Silloinkin saisi yksiöön tyytyä.

150k täällä päin ihan tyypillinen hinta asunnolle missä ei ole jättimäiset juoksevat asumiskulut tai kalliin remontin tarvetta. Tätä tarkoitan kunnossa olevalla asunnolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän