Iltalehti : "Jos ostat TEMUsta mitään, olet idiootti"
Yli 50-vuotiaiden suomaalisten suosituin verkkokauppa.
Kommentit (338)
Jos saan saman tavaran 10 kertaa halvemmalla kuin Suomesta niin tottakai tilaan ja olen tilannut :) tyhmät maksakoot niin paljon kuin haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään kiinapaskan ostaminen on aina ympäristörikos, yleensä myös ihmisoikeusrikos ja monesti myös sotarikos. Kuka noita kiinalaisia romuja ostaa, miten köyhä pitää olla?
Tämä.
Euro Kiinalle on euro kansanmurhalle!
Pitää vain täällä Suomessa myydä halvemmalla, itse olen paljon tilannut suoraan Kiinaisista verkkokaupoista ja myös temusta. Temusta tulevilla tavaroilla on ihan sama tuotekoodi mitä muutamilla Suomessakin olevilla pakkauksilla ja paljon halvemmalla. Joskus tullut vähän huonoakin tavaraa, mutta asiansa on ajanut.
Sieltä se kuluttaja tilaa, mistä sen halvimmalla saa ja saa itse päättää mistä tilaa.
Eikun vaan lopetat höpöttämisen ja alat ti
Sinähän se hysteerinen olet, kannattaa lopettaa vaatteiden ostaminen, kodinkoneiden ostaminen ja lääkkeidenkin syönti.
Ei mikään hysteerinen, vaan valveutunut kuluttaja, joka ei halua rahoittaa hallitusta, joka syyllistyy jatkuvasti raskaisiin ja toistuviin rikoksiin ihmisyyttä vastaan.
Vaatteita ja kodinkoneita ostan kyllä jatkossakin, mutta jos tuotteessa lukee "made in china", niin se jää armotta hyllyyn pölyttymään. Ei pidä enää paikkansa se väite että mistään muualta ei kyseisiä artikkeleita saisi. Kyllä saa ja samalla laatu on parempi.
Vierailija kirjoitti:
En ylipäätään ymmärrä mitä tavaraa aikuisten ihmisten tarvitsee jatkuvasti ostella. Kertokaa nyt joku mitä te tuolta Temusta tilaatte. Itse en keksi kotimaan kaupoistakaan mitään ostettavaa.
Juuri ostin 30A releen jottta saan auton korjatuksi. En löytänyt Suomesta, Euroopasta ainuastaan UKsta ja eivät lähettäneet.
Suomen ei oo 20€
kiina nopealla kuljetuksella 7€
osan oikea hinta 0.5€
Led valonauha 3m 10€ täällä sama laku 40€ jos edes saa K6500 valolla.
Koneistus kolmiot 30 ja 45 astetta 30€.... Täällä 300€ jos löytää.
Kirkasta epooksia pitäis jostain löytää ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään kiinapaskan ostaminen on aina ympäristörikos, yleensä myös ihmisoikeusrikos ja monesti myös sotarikos. Kuka noita kiinalaisia romuja ostaa, miten köyhä pitää olla?
Tämä.
Pitää vain täällä Suomessa myydä halvemmalla, itse olen paljon tilannut suoraan Kiinaisista verkkokaupoista ja myös temusta. Temusta tulevilla tavaroilla on ihan sama tuotekoodi mitä muutamilla Suomessakin olevilla pakkauksilla ja paljon halvemmalla. Joskus tullut vähän huonoakin tavaraa, mutta asiansa on ajanut.
Sieltä se kuluttaja tilaa, mistä sen halvimmalla saa ja saa itse päättää mistä tilaa.
Ei mikään hysteerinen, vaan valveutunut kuluttaja, joka ei halua rahoittaa hallitusta, joka syyllistyy jatkuvasti raskaisiin ja toistuviin rikoksiin ihmisyyttä vastaan.
Vaatteita ja kodinkoneita ostan kyllä jatkossakin, mutta jos tuotteessa lukee "made in china", niin se jää armotta hyllyyn pölyttymään. Ei pidä enää paikkansa se väite että mistään muualta ei kyseisiä artikkeleita saisi. Kyllä saa ja samalla laatu on parempi.
Komponentit tuotteeseen tulevat kuitenkin Kiinasta, oli se sitten mikä tuote tahansa. Made in finland voi tarkoittaa, että se on kasattu / suunniteltu Suomessa esim. Sisällä olevat komponentit tulevat kuitenkin muualta. Kiinalaisissa merikonteissa kuitenkin nämä sitten sinulle tuodaan.
Kuulostaa vähän hysterialta sinun kirjoitukset, kannattaa sulkea vauva palsta vähäksi aikaa ja lähteä ulkoilemaan. Asioille maailmassa ei voi mitään ja ihmiset tilaavat temusta siitä huolimatta.
Suomen kauppiaat hädissään kun ei pääse vetämään välistä ,aivan sama mitä vingutte haloo! Hinta määrää palikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Sieltä se kuluttaja tilaa, mistä sen halvi
Komponentit tuotteeseen tulevat kuitenkin Kiinasta, oli se sitten mikä tuote tahansa. Made in finland voi tarkoittaa, että se on kasattu / suunniteltu Suomessa esim. Sisällä olevat komponentit tulevat kuitenkin muualta. Kiinalaisissa merikonteissa kuitenkin nämä sitten sinulle tuodaan.
Kuulostaa vähän hysterialta sinun kirjoitukset, kannattaa sulkea vauva palsta vähäksi aikaa ja lähteä ulkoilemaan. Asioille maailmassa ei voi mitään ja ihmiset tilaavat temusta siitä huolimatta.
Onko tänne eksynyt joku ihmeen pekingin trolli?? On kyllä niin paksua tuubaa että HUH huh. Taitaa harmittaa kun esimerkiksi Apple, Foxconn ja muut länsimaiset suuryritykset ovat siirtämässä tuotantoaan kiihtyvällä tahdilla pois Kiinasta.. Eli pian saa mm. vietnamilaisilla osilla Intiassa kasattuja iPhoneja :)
Eli asioihin todellakin voi vaikuttaa ja sen teemme me kuluttajat äänestämällä lompakollamme. Itse teen oman osani boikotoimalla kansanmurhahallituksia ja levittämällä tietoutta Kiinan rikoksista mm. uiguureja ja Falun gong -liikkeen jäseniä kohtaan. Puhumattakaan systemaattisesta laittomasta elinkaupasta, jossa Kiinan kansanvapautusarmeijan ihmisteurastamoissa teloitetaan vankeja, jotta näiden sisäelimet voitaisiin myydä pimeillä markkinoilla.
Tehkää siis tekin vastuullinen teko jo tänään ja jättäkää kiinanromut hyllyyn pölyttymään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Onko tänne eksynyt joku ihmeen pekingin trolli?? On kyllä niin paksua tuubaa että HUH huh. Taitaa harmittaa kun esimerkiksi Apple, Foxconn ja muut länsimaiset suuryritykset ovat siirtämässä tuotantoaan kiihtyvällä tahdilla pois Kiinasta.. Eli pian saa mm. vietnamilaisilla osilla Intiassa kasattuja iPhoneja :)
Eli asioihin todellakin voi vaikuttaa ja sen teemme me kuluttajat äänestämällä lompakollamme. Itse teen oman osani boikotoimalla kansanmurhahallituksia ja levittämällä tietoutta Kiinan rikoksista mm. uiguureja ja Falun gong -liikkeen jäseniä kohtaan. Puhumattakaan systemaattisesta laittomasta elinkaupasta, jossa Kiinan kansanvapautusarmeijan ihmisteurastamoissa teloitetaan vankeja, jotta näiden sisäelimet voitaisiin myydä pimeillä markkinoilla.
Tehkää siis tekin vastuullinen teko jo tänään ja jättäkää kiinanromut hyllyyn pölyttymään!
Saanhan minä kuluttajana tilata tavarani mistä haluan. Ei minua harmita, vaikka siirtääkin sieltä tuotantoa pois kunhan vain osinkoja maksetaan meille piensijoittajille ja suuremmat sijoittavat saavat rahansa kun ovat suuria globaali yhtiöitä. Saavat rapakon takana tehdä mitä haluavat, kun ei ole EU ohjailemassa.
Ei se siellä Vietnamissa sen häävimpää ole, pitkää päivää tekevät ja kukaan ole todellisuudessa valvomassa kuka sen tuotteen siellä tekee ja ketään loppujen lopuksi kiinnosta asia. Kyllä ne suuremmat yhtiöt katsovat siitä exelistä, kuinka paljon jää viivan alle jos siirretään paikasta A paikkaan B. Kyllä ne siellä rahan päälle tietävät.
Vierailija kirjoitti:
Juuri lähti tilaus temusta.
Järki homma. Kohta itselläkin, muutaman työkalun tarvitsen laminaattihommiin, samaa romua mitä täälläkin, mutta temussa halvemmalla. Voisi jotakin muutakin tilata siinä mukana.
Ainakin osittain samaa mieltä. Sen mitä olen saittia selaillut, temu myyjät näyttävät olevan huomattavasti kitsaampia paljastamaan tuotteiden alkuperää. Aliexpressissa ja Ebayssa löytyy paljon helpommin Euroopassakin myytäviä kiina brändejä. Tietää ainakin suurinpiirtein mitä ostaa ja yritysten tuotteiden läpäisevän esimerkiksi sähköturvallisuusvaatimukset. Jälkimmäisistä olen joitakin juttuja tilannut ja tuotteet ovat saapuneet aidoissa myyntipakkauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Tiktokista saa vielä halvemmalla kuin temusta.
Miten?
Tiktokin shop,hae haulla sieltä
Aloituksesta päätellen aapee on itse idiootti... 🤣🤣🤣🤣
Jotkut siis tilaavat vaatteita ilman oikeaa tarvetta, koska ne ovat halpoja? Haluavat trendisandaalit vaikka kotoa löytyy kenkiä joka lähtöön? Aikuiset vaihtelevat puhelimen kuoria huvikseen ja hukkaavat nappikuulokkeita ja muita tavaroitaan? Olen aidosti hämmästynyt.
Ihmisten ahneus ja itsekkyys on järkyttävää. En vain ymmärrä miten kukaan voi hyväksyä tuota toimintaa ja vielä ylpeänä mainostaa tukevansa sitä? Eikö teillä ole minkään sortin empatiakykyä toisia eläviä ihmisiä kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten ahneus ja itsekkyys on järkyttävää. En vain ymmärrä miten kukaan voi hyväksyä tuota toimintaa ja vielä ylpeänä mainostaa tukevansa sitä? Eikö teillä ole minkään sortin empatiakykyä toisia eläviä ihmisiä kohtaan?
Raha määrää asiat, oli se sitten mikä asia kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Mulla on aivan liian paljon rahaa, joten jaan sitä mielelläni välikäsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat maksaa välikäsille, älä osta Temusta. Fakta on, että Temusta ostetut tavarat on täysin identtisiä suomalaisesta kaupasta ostettuihin tavaroihin. Ainoa ero on, että kun ei ole tarpeettomia välistävetäjiä, tavara on puolet halvempaa.
Vain idiootti maksaa liikaa.
Temu voi ostaa suoraan orjatehtaista. Siinä yksi merkittävä ero. Jos ostat kivijalkakaupasta, alkuperä on yleensä jäljitettävissä. Tekstiilien, kosmetiikan yms. myrkyt tietysti myös oma juttunsa.
Sä ihan vakavissas uskot, että jossain Bangladeshissa on niillä työläisillä joku "luksus-osasto" paremmilla olosuhteilla, missä ommellaan Adidakset yms?
-eri
Ei kukaan luksuksesta puhu mutta ainakin edes yritetään vaikuttaa siihen että olisi inhimilliset olot, ei lapsityövoimaa eikä orjia.
Temun uiguuriorjatuotantoa taas ei yhtään kukaan edes yritä valvoa.
Siksi se olikin heittomerkeissä, ei mitään oikeaa luksusta, mutta luksusta verrattuna siihen perinteiseen hikipajameininkiin.. Ja sellaista päivää ei tällä pallolla tulla näkemään, että joku monikansallinen suuryritys, priorisoisi jonkun nälkälapsen hyvinvoinnin firman tuottojen edelle.
Niin kauan kuin tämä nykyinen kulutuskulttuuri on voimissaan, niin niin kauan on niitä hikipajoja ja niin kauan länsimaalaisetkin firmat niitä samoja puljuja työllistää.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos ostan Prismasta T-paidan joka on tehty Kiinassa siinä samassa tehtaassa kuin Temussa myynnissä oleva tavara, ja kuljetettu Suomeen, on kyseessä eettinen ok-ostos?
Tilasin Temusta 10 kpl nappikuulokkeita, kun aina menevät hukkaan tms. Maksoi peräti euron per pari. Ihan sama mitä joku Iltalämyskän itkuiikka piipittää, ostan tarvitsemani ihan mistä halua. Pelastakoon hän maailman pitäytymällä tuhat kertaa kalliimmissa tuotteissa.