Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon

Vierailija
25.06.2024 |

Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.

Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.

Kommentit (9211)

Vierailija
7581/9211 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko että he pärjäävät kun syksy saa. Siitä on idyllisyys ja rauha kaukana kun kun syksy ja talvi jäätikköineen ja muine hidasteineen tulee eläinten ja lastenhoidon lisäksi ja uunit saa olla tulilla harvase tunti.

touhua on todella aamusta iltaan, tiedän itse saaristossa asuneena, se jo pelkästään että saa paikat pidettyä edes jotenkuten lämpimänä on kaiken alku. Minulla ei ollut eläinlaumaa, vain kaksi kissaa. Taloa saa lämmittää vähintään kaksi kertaa päivässä, minulla oli sentään kunnolla eristetty talo. Ja jo siihen menee useita tunteja, eläinten hoitoon menee useampi tunti. Missäs vaiheessa kotikoulu järjestetään? 

Vierailija
7582/9211 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että asuvat saaressa yhden talven. Eivät tiedä tulevaa, kun saaristo on aivan eri asia, kun Sisäsuomi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7583/9211 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mut onhan perheessä isä, joka voi nousta aamuisin, jos se on äidille ylivoimaista.

Joka tapauksessa lapselle pitäisi pitää koulunkäynnille selkeä oma tila ja selkeä oma päivärytmi.

Samaten selkeät omat kouluun liittyvät tavarat, joista hän on itse vastuussa.

Minun kuopukseni kävi vuoden kotikoulua meistä riippumattomista olosuhteista johtuen. Kyllä hän ihan aamulla kasilta aloitti ja oli välitunnit, ruokatauko ja iltapäivällä yleensä 2-3 maissa lopetti.

Sen verran poikkesi normikoulusta, että päivällä hän yleensä ulkoilutti meidän koiran happihyppelynä.

Kaksi harrastusta. Toinen taide- ja toinen liikunta-.

Vierailija
7584/9211 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän muutkin saarissa pärjää

Vierailija
7585/9211 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä eläimet eivät ole saaneet vielä saaressa suojaa laitumellekaan. Joten 1.9 pitäisi olla kaikki valmiina. 

Minkä säännön mukaan 1.9.? Laita lähde

Vierailija
7586/9211 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuinhan se menee. Nyt on muka syy jättää lapsi pois koulusta. Toiset muuttaa lapsen koulua lähemmäksi ja vastuuttomat päin vastoin. 

Lapset kouluista pois! Koulut ei ole hyväksi kenellekään vastuutonta, oikeastaan heitteillejättö laittaa lapsi sinne, samoin päiväkodit

Vierailija
7587/9211 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän muutkin saarissa pärjää

Lapsiperheet nimenomaan muuttavat pois tuonkaltaisilta saarilta.

Saaria on monenlaisia.

Vierailija
7588/9211 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt turvat tukkoon. Mekin asumme saaristossa ja lasten kouluhommat hoituu just niinkuin pitää. 

Vierailija
7589/9211 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mut onhan perheessä isä, joka voi nousta aamuisin, jos se on äidille ylivoimaista.

Joka tapauksessa lapselle pitäisi pitää koulunkäynnille selkeä oma tila ja selkeä oma päivärytmi.

Minun kuopukseni kävi vuoden kotikoulua meistä riippumattomista olosuhteista johtuen. Kyllä hän ihan aamulla kasilta aloitti ja oli välitunnit, ruokatauko ja iltapäivällä yleensä 2-3 maissa lopetti.

Sen verran poikkesi normikoulusta, että päivällä hän yleensä ulkoilutti meidän koiran happihyppelynä.

Niin, siis kyllähän lapsella pitäisi olla jotain säännöllisyyttä ja rutiineja päivässä. Anniinahan toi päinvastoin sillä viime vuoden kotikoulu-videolla esiin, että he haluavat mennä fiiliksen mukaan ja niin ettei lapsella ole tarkkoja aikatauluja. Sitähän toi meininki edelleen näyttää. Vaikuttaa, että lapset vain hengailevat päivisin ja välillä koululaisella on jotain opiskelutuokioita, joissa täyttelee kirjan tehtäviä. Onko näillä lapsilla edes mitään eroa siitä onko arki, viikonloppu vai loma. Tuntuu aika järkyttävälle suorastaan, että tänään nämä lapset taas viettävät varmasti päivänsä hengailemalla, samoin huomenna ja ylihuomenna. Ja siis niin pitkään, kun tuolla tulevat asumaan, jos mikään ei muutu. 

Vierailija
7590/9211 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavan aggressiivista :(

Vierailija
7591/9211 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllisyys ja rajat tuo lapselle turvaa. 

Vierailija
7592/9211 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säännöllisyys ja rajat tuo lapselle turvaa. 

Niinpä. On aika kova vastuu lapsella, jos hän fiilistensä pohjalta voi päättää, käykö koulua vai ei.

Koulu myös liittää lapsen yhteiskuntaan ja tuo kuuluvuuden tunteen hänelle.

Tuli vähän se fiilis näistä videoista, joissa Anniina selostaa tästä kotikoulusta, että ikään kuin he olisivat paremmassa asemassa kuin muut, kun heillä on mahdollisuus kotikouluun ja nykyiseen vapaaseen elämäntyyliin. Siis kun todellisuudessa ne on yleensä juuri ne alemman sosiaaliluokan perheet, joissa ei arvosteta koulunkäyntiä, eikä ole rutiineja tai säännönmukaisuutta. 

Vierailija
7593/9211 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin samaa mieltä. Ilman terveydellisiä syitä lapsen kotikoulua kannattavat kouluttamattomat vanhemmat. En tiedä yhtään esim. tohtoria, jonka lapset eivät ole olleet hyvissä kouluissa ja yliopistoissa. Minäkin olisin voinut opettaa kotona, mutta arvostan opettajia ja lasten polkua yliopistoihin. Vaikka itse olen ja mieheni on, opettaja. Lapset valitsivat aivan eri tien kuin me. On diplomi-insinööri, hammaslääkäri ja lääkäri. Säälittää nää kotikoululapset ja heidän sosiaalisuutensa.

Vierailija
7594/9211 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Ja ei voi vanhempi päättää lapsen puolesta, että sinustahan ei tule pitkälle koulutettua. Ei ole vanhemmalla oikeutta viedä sitä lapselta!!! 

Vierailija
7595/9211 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tässä Anniinan ja Juhan lasten kohdalla ei ole vielä liian myöhäistä. Esikoinen on vasta kakkosella. Jospa pääsisi alkuluokkien jälkeen oikeaan kouluun.

Vierailija
7596/9211 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella, että pääsee kouluun alkuopetuksen jälkeen!!!! Mieluummin jo aiemmin. 

Vierailija
7597/9211 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ja ei voi vanhempi päättää lapsen puolesta, että sinustahan ei tule pitkälle koulutettua. Ei ole vanhemmalla oikeutta viedä sitä lapselta!!! 

Kuka täällä on semmoista päätänyt? Paitsi te jankkaajat mielikuvituksissanne.  

Nuo lapset on vielä pieniä. Vanhin on tokaluokalla. Ehtii menemään halutessaan yliopistoihin sitten kun sen aika on.

Vierailija
7598/9211 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka täällä on semmoista päätänyt? Paitsi te jankkaajat mielikuvituksissanne.  

Nuo lapset on vielä pieniä. Vanhin on tokaluokalla. Ehtii menemään halutessaan yliopistoihin sitten kun sen aika on.

Tieto- ja taitovaje kasvaa jatkuvasti.

Vierailija
7599/9211 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis kyllähän lapsella pitäisi olla jotain säännöllisyyttä ja rutiineja päivässä. Anniinahan toi päinvastoin sillä viime vuoden kotikoulu-videolla esiin, että he haluavat mennä fiiliksen mukaan ja niin ettei lapsella ole tarkkoja aikatauluja. Sitähän toi meininki edelleen näyttää. Vaikuttaa, että lapset vain hengailevat päivisin ja välillä koululaisella on jotain opiskelutuokioita, joissa täyttelee kirjan tehtäviä. Onko näillä lapsilla edes mitään eroa siitä onko arki, viikonloppu vai loma. Tuntuu aika järkyttävälle suorastaan, että tänään nämä lapset taas viettävät varmasti päivänsä hengailemalla, samoin huomenna ja ylihuomenna. Ja siis niin pitkään, kun tuolla tulevat asumaan, jos mikään ei muutu. 

Aika paksua päättelyä parin sekunnin stoorien perusteella. 

Vierailija
7600/9211 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää katsomassa, millaisia ovat yliopiston pääsykokeet. Esim. teknillinen, Aalto yliopisto tai lääketieteellinen. Huomaatte pian, ettei sinne hatarasta kotikoulusta mennä😆 

Ketju on lukittu.