Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon
Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.
Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.
Kommentit (9211)
Jos lapsi on yksittäisessä mainoksessa, siinä ei kerrota nimeä eikä osoitetta ja kaikkia kodin asioita.
Vierailija kirjoitti:
On eroa, tietääkö paikallinen koulu ja paikalliset ihmiset osoitteen, kun näiden lasten asiat yksityiskohtaisesti on netissä, koko Suomen ja maailman nähtävillä. Suurin osa ihmisistä ei näytä lasten kasvoja.
Paikalliset ihmiset voi olla hyväksikäyttäjiä. Naapurin pena tai irmeli voi olla pedofiili.
Mutta pue sinä rauhassa lapsesi vaikka kaapuun, niin maailma ei nää heidän kasvojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On eroa, tietääkö paikallinen koulu ja paikalliset ihmiset osoitteen, kun näiden lasten asiat yksityiskohtaisesti on netissä, koko Suomen ja maailman nähtävillä. Suurin osa ihmisistä ei näytä lasten kasvoja.
Väität et joku sekopää lähtis veneellä etsimään saaren että pääsis ahdistelemaan lapsia jotka ovat vanhempien vahtivan silmän alla 24/7?
Niinpä. Pedofiili ei tee lapsen osoitteella mitään.
Sen sijaan SnapChatin nimimerkki on nykypäivän hyväksikäyttäjille hyödyllisempi. Siellä aikuinen voi vaihdella lapsen kanssa nudekuvia poistumatta kotisohvalta.
Vastuulliset aikuiset suojelevat lapsiaan. Siksi olisi hyvä olla laki, että heidänkin lapsia suojellaan, jotka eivät itse ymmärrä tehdä sitä. Itse en ole nähnyt muita kuin Jalkaset, jotka näyttävät lastensa kasvot. Voi niitä olla kyllä muitakin. Omissa seurattavissani ei ole muita.
Vierailija kirjoitti:
Vastuulliset aikuiset suojelevat lapsiaan. Siksi olisi hyvä olla laki, että heidänkin lapsia suojellaan, jotka eivät itse ymmärrä tehdä sitä. Itse en ole nähnyt muita kuin Jalkaset, jotka näyttävät lastensa kasvot. Voi niitä olla kyllä muitakin. Omissa seurattavissani ei ole muita.
Vähänpä sitten tiedät. Jalkasten kuvat lapsista on otettu hyvällä maulla. Kaikilla näin ei ole. Jotku julkaisee lapsen alastonkuviakin.
Vastuulliset aikuiset on kirjoittamatta herjakommentteja ja vihjailuja toisten perheistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi on yksittäisessä mainoksessa, siinä ei kerrota nimeä eikä osoitetta ja kaikkia kodin asioita.
Kuinka monta tapausta Suomessa on missä noiden asioiden tietämisestä on seurannut lapsille jotain pahaa? En tiedä yhtäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähänpä sitten tiedät. Jalkasten kuvat lapsista on otettu hyvällä maulla. Kaikilla näin ei ole. Jotku julkaisee lapsen alastonkuviakin.
Vastuulliset aikuiset on kirjoittamatta herjakommentteja ja vihjailuja toisten perheistä.
Normaalilla vanhemmalla rima ei ole siinä, että on pikkasen parempi kuin rikollinen.
Liittyykö lasten kuvien jako Anniina Jalkasen saaristoon muuttoon? Please stay topic. Lasten kuvien jakaminen aktiivisesti loppuu sitten kun asiasta saadaan ihmisten mielessä muodostumaan ns. tabu, että harvempi uskaltaa sitä enää tehdä ilman sanomista. Se syntyy pikkuhiljaa ja siinä toki kyllä auttaa asian mollaaminen jokaisessa ketjussa ja joka paikassa. Lapset on jokaiselle tärkeintä, joten mielipiteet painaa ja vaarat tän asian suhteen nähdään viiveellä.
Anniina voisi jakaa kuvat lasten naamat pikselöitynäkin, ei muuttaisi juuri sisällön laatua. Olen vähän kade Jalkasten elämäntyylistä, olisi ihanaa kokea saaristossa asuminen ja ne vuodenajat siellä, siellä pimeällä ajalla ja valoisalla kesällä on super isot kontrastit. Ja ihana vanha talo. Tuollainen vaan vaatii varsinkin eläinten ja lasten kanssa järkyttävät resurssit voimavaroilla ja rahoilla, että harvempi pystyy.
Kiva, että hän jakaa tällaistakin arkea silti, on kiva haaveilla kun itse ei pysty..
No liittyy tietenkin koska lapsiakin muuton yhteydessä näytetään
Hyvin voisi sumuttaa lasten kasvot. He teettävät lapsilla mainoskuvia, joissa kasvot pitää näkyä. Eli rahan vuoksi jakavat myös kasvokuvat. Moni on katunut myöhemmin jakamiaan kasvokuvia, mutta netistähän kuvia/ videoita ei saa takas. Me ei annettu lupaa, kun kouluista kysyttiin, voiko lapsemme kuva olla koulun nettisivuilla.
Voiko Anniina poistaa täältä kommentteja? Tuskin kai?
Solvaavat kommentit lähtee aika hyvin pois ihan kaikkien ilmoittamana
Piti käydä katsomassa, mitä solvaus tarkoittaa. Sitä sanaa ei ole käytetty v. 2000 jälkeen laissa. Siis vanha sana 1800- luvulta. Myös sana herjaus on samaan aikaan poistunut. Ihmettelinkin sanaa😆 Joku täällä viljelee sanaa.
Joku kysyi liittyykö lapset muuttoon?
No kyllä he kuuluu kun esimerkiksi juuri he esiintyvät Kappahlin mainoskuvissa ja samaten niissä valokuvaliikkeen mainoksissa jne.
Eli he mitä suurimmassa määrin rahoittavat muuttoa tuolla työnteollaan.
Voisiko olla, että he muuttavat koko ajan syrjempään, koska koko maa tuntee heidät. Ajattelevat ehkä, että lapsia tultaisiin kiusaamaan, kun kaikki tietävät heidän perheensä asiat. Siksikin kotikoulu. Tämä on nyt vain villi veikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Piti käydä katsomassa, mitä solvaus tarkoittaa. Sitä sanaa ei ole käytetty v. 2000 jälkeen laissa. Siis vanha sana 1800- luvulta. Myös sana herjaus on samaan aikaan poistunut. Ihmettelinkin sanaa😆 Joku täällä viljelee sanaa.
Käytät itse siis ainoastaan sanoja jotka löytyvät lakitekstistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytät itse siis ainoastaan sanoja jotka löytyvät lakitekstistä?
Kontekstissa nimenomaan jauhetaan juridiikasta.
eri
En tarkoittanut, että käytän vain lakitermejä, vaan puhtaasti en tiennyt tarkalleen sanaa solvata. Siksi katsoin, mikä on synonyymi. Sanat voivat liittyä murteisiinkin. Eri puolilla Suomea voidaan käyttää eri synonyymejä samaa tarkoittavasta sanasta. Mutta siis lakitermi on kunnianloukkaus tai kunnianloukkauksen vahvempi muoto.
Solvata, loukata, haukkua, halventaa sama asia
Sen kaupallisen diilin.