Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon
Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.
Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.
Kommentit (9211)
En tiedä missä kalenterissa osa elää täällä. Mutta elokuu on kyllä ihan kesäkuukausi länsirannikollakin. Luvattu +20 seuraavat pari viikkoa, öisin +16. Pakkasia odotellessa voi toki kietoa foliohattua syvemmälle päähän.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä kalenterissa osa elää täällä. Mutta elokuu on kyllä ihan kesäkuukausi länsirannikollakin. Luvattu +20 seuraavat pari viikkoa, öisin +16. Pakkasia odotellessa voi toki kietoa foliohattua syvemmälle päähän.
Ihan peruskalenterissa.
Kesäkuukausia ovat kesä, heinä, elo.
Syyskuukausia syys, loka, marras.
Syksyä ei määritellä fiilispohjalta, vaan syksy alkaa 1.9. Syksyä koskee erilaiset lait ja määräykset eläintenpidossa, vaikka jonkun mielestä tuntuisi olevan vielä kesä.
Millon viideota puksuttaa tulemaan? Ei taida olla säännöllisesti julkaisuja vai tuleeko ne viilispohjalta, kun kerkiöö.
Mielenkiintoista seurata someyrittäjyyttä, kun on niin harvinainen ammatti.
Siitäkin ois kiva kuulla, mitä koulutusta on käyneet ja onko ottaneet kursseja käsikirjoittamiseen ym sisällöntuottamiseen ja yrittäjyyteen. Entä eläintenhoitajan koulutus, missä he opiskeli sitä ym.miten ylläpitää osaamistaan.
Vierailija kirjoitti:
Kotikoulusta on tullut vain vähän postauksia, vaikka jo kaksi vuotta mennyt. Eivät varmaan ole vielä aloittaneet kakkosluokkaa opettamisen merkeissä. Kun ykkösluokka alkoi, oli muutama postaus. Luulen, että jos tekisivät muuta kuin lapsi kirjoja itsenäisesti täyttämässä, olisi kyllä tehty postauksia. Ja eläinsuojista. Pari viikkoa on aikaa saada 1.9 mennessä eläinsuojat kuntoon. Joku kommentoi täällä oikein, että 1.9 oltava valmiit. Eläinsuojelu määrittelee tarkkaan kaikki suojat.
Mua ei vois vähempää tuo kotikoulu kiinnostaa, ja onhan se jotain storyja tehnyt... eikä muutenkaan mielellään lapsia videoihin, ei ole laillistakaan.
Anniina ei postannut eilen mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotikoulusta on tullut vain vähän postauksia, vaikka jo kaksi vuotta mennyt. Eivät varmaan ole vielä aloittaneet kakkosluokkaa opettamisen merkeissä. Kun ykkösluokka alkoi, oli muutama postaus. Luulen, että jos tekisivät muuta kuin lapsi kirjoja itsenäisesti täyttämässä, olisi kyllä tehty postauksia. Ja eläinsuojista. Pari viikkoa on aikaa saada 1.9 mennessä eläinsuojat kuntoon. Joku kommentoi täällä oikein, että 1.9 oltava valmiit. Eläinsuojelu määrittelee tarkkaan kaikki suojat.
Mua ei vois vähempää tuo kotikoulu kiinnostaa, ja onhan se jotain storyja tehnyt... eikä muutenkaan mielellään lapsia videoihin, ei ole laillistakaan.
Ja mua taas ei kiinnosta remppa- ja sisustusjutut yhtään. Esim kovasti pitämälläni Ikilimalla kanavalla oon katsnut kaikki muut videot paitsi ne. Onneksi niitä ei ole usein.
ja jotain taas ei varmaan kiinnosta ruokajutut tai eläimet. Onneksi aina voi jättää sen mistä ei välitä katsomatta.
On hellettä tai ei, 1.9. Oltava paikat kunnossa. Tiukille ovat jättäneet. Kyllä vois videota tulla jo pihaton rakentamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Eläinsuojia tarvitaan myös ötököiden takia, ei pelkkien sääolojen takia. Kyllä tuollakin näyttäisi hevosten häntien huiskeesta päätellen ötököitä olevan. Meillä on tällä hetkellä ihan hulluna polttiaisia jotka aktivoituvat illalla ja parveilevat ja kiusaavat aamuun asti. Otamme hevoset aina yöksi sisälle polttiaisten takia vaikka onkin muuten hyvät säät, saavat nukkua yön rauhassa.
Missäpäin asut?
Mihin se pihatto rakennetaan? Ei ole samanlaista latoa kuin Mäntyharjulla. Navetan sivut ovat kiveä. Ei kai he suunnittele sitä navetan ylisille? Itse navetan alakerran korkeus ei ehkä riitä hevosille. Juha piirteli Mäntyharjulla videolla pihattoa. Mutta mihin?
Sielä Anja raknnushommissa ni eihä kerkee tupettaa ny, sit Anjiina laittaa ku o valmis Pihatto ja sikala ja Lampola ja kanala ja koira aitaus ja kissojen talo ja eläinsuojelu keskuksen asiat kunnossa ja luvat päivitetty kun kai nekin pitää tehä kun paikka muuttuu ja tilojen tarkastus vielä ja jos piti valaa betoni lattia niin onhan siinä kuivattelua ja sit koulupäivät vielä tuohon päälle ja lastenhoito. Miten riittää aika tuohon ilman työntekijöitä, jos 2 ihmistä pyörittää tuota, en ymmärrä oon varmaan tyhmä , niin ku täällä fanit sanoo että tyhmiä ja hulluja on täällä kirjoittavat keskustelijat, että ei sais keskustella kun on hullu ja tyhmä ja solvaaja ja vaikka mitä rikoksia tässä tapahtuu keskustelussa tuoksinassa mutta en ymmärrä miten 2 tekee tuon kaiken turvallisesti mutta en solvaa enkä halua mitään pahaa heille, toivottavasti menee kaikki hyvin ja terveys säilyy, ettei oo hullu ja tyhmä niin kuin monet täällä kirjoittaville sanovat , ja diaknooseja jakavat. Mukavaa viikonloppua kaikille
Eläimet ovat taivasalla nyt. Ötökät ihan varmasti kiusaavat. On mielenkiintoista nähdä, miten navetta laitetaan kuntoon. Mahtuuko sinne kanat, possut, naudat ja lampaat? Ja se tuulikaapillinen pihatto muakin kiinnostaa, että mihin tulee?
Täytyy ihmisen olla aika tyhjäpäinen, että kyttää jonkun jalkasen asuinkuvioita.
Tulosta mt-palvelujen alasajosta?
Googlesta varmaan löytyy tietoa säädöksistä
Mitähän siellä tapahtuu kun ei ole kohta kahteen päivään kuulunut...
Kannattaa laittaa Anniinalle ja Juhalle nuo säädökset, ei niistä juttelu täällä auta.
Vastaako ne yksityisviesteihin tai onko joku saanut joskus keskusteltua somessa heidän kanssa ? Kun täällä käsketään välillä kysymään anninalta, niin onko tullu kysymyksiin vastauksia? Oon joskus kokeillut mut ei menny viesti mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vastaako ne yksityisviesteihin tai onko joku saanut joskus keskusteltua somessa heidän kanssa ? Kun täällä käsketään välillä kysymään anninalta, niin onko tullu kysymyksiin vastauksia? Oon joskus kokeillut mut ei menny viesti mihinkään.
On vastaillut kommenteissa ainakin
Syksyn puolella my ass, tänään oli Espoossa hellettä. Ja elokuu on kyllä täysin kesäkuukausi ja voi sanoa samaa syyskuustakin vaikka nimi hämää.