Anniina Jalkanen muuttaa saaristoon
Suurenmoisen paikan ovat kyllä löytäneet.
Mielenkiintoista nähdä vlogeja uudesta paikasta ja elämästä saaressa. Jos tiedätte saaristoelämästä muitakin vlogeja niin otan kiitollisena vinkkejä vastaan.
Kommentit (9211)
Anniina ja Juha luulee rantakäärmettä kyyksi. Puremien varalta olisi hyvä opetella erottamaan nämä toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Anniina ja Juha luulee rantakäärmettä kyyksi. Puremien varalta olisi hyvä opetella erottamaan nämä toisistaan.
Totta. Voi hyvä ihme.
Ei kyyt kiipeile paahteisilla hirsiseinillä
ai siis mikä palsta on myynnissä ?
Vierailija kirjoitti:
Ja, ajatteleppa sitä, minä luulin isiä joulupukiksi. Massin saannin varalta olisi hyvä opetella erottamaan nämäkin toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia sinua niin kauheasti vaivaa yksittäisen lapsen koulutus? On aivan valtavasti oppilaita jotka ei opi vaikka on eritysopettajat järjestetty ja kaikki henkilökohtaiset suunnitelmat laadittu.
En usko, että näillä Anniinan lapsilla on mitään hätää. Varmasti mukava oppimisympäristö kun ei ole liikenteen melua ja hälinää.
Minkä takia sinä jankkaat kymmeniä viestejä siitä, mikä minua kiinnostaa ja mihin otan kantaa????
Minua ei sinun uskomuksesi kiinnosta, enkä ole niitä kysymys.
En ole jankannut kymmeniä viestejä. Tänään ensimmäisen kerran kirjoitan tähän ketjuun. Täällä on muitakin kirjoittajia.
Aloin vasta seuraamaan Anniinan youtubea.Ekaa kertaa kirjoitat ja h
Kuka täällä on aggressiivinen?🙉 Sinähän se jankkaat ja huudat matalasta koulutuksesta. Väliin saattaa vastata muutkin, mutta sinä luulet väitteleväsi vain yhden ihmisen kanssa. Minkälainen koulutus itselläsi on? Et älykkäältä vaikuta. :D
(Tulin tähän tosiaan tänään ekaa kertaa. Videoita olen katsonut sieltä täältä.)
Älä välitä tuo on joku niuvanniemeläinen mielipuolipotilas joka tulee tänne haukkumaan etenkin Anniinaa. Dingdong päästään.
Onko he oikeasti noin tietämättömiä vai esittääkö he?
Siinä sitä pidetään kotikoulua saaristossa eikä tiedetä miltä kyy näyttää?😂😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Voi hyvä ihme.
Voi kyllä kyyt kiipeilevät, kiipeilevät myös puuhun.
Mutta kuvien perusteella olisi rantakäärme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Voi hyvä ihme.
Rantakäärmeet tykkää ottaa aurinkoa tuollaisissa paahdepaikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Voi hyvä ihme.
Rantakäärmeet tykkää ottaa aurinkoa tuollaisissa paahdepaikoissa.
Kyllä, juuri näin. Mutta niin tykkäävät kyytkin. Sitä tuossa kommentissani kerroin. Meillä on mökki tuossa lähes naapurisaaressa ja kyitä on köllötellyt puissakin.
".Koulun pitoahan ei ole se, että opettaa kirjoja"... Huoh sentään. ".
Peruskouluhan on juuri tuollaista. Luetaan koulukirjaa ja tehdään läksynä sivun lopussa olevat tehtävät. Ei siellä laajemmin käydä mitään läpi. Opetellaan ulkoa kirjassa olevat asiat. Kirjassa olevia asioita opettaja myös ääneen toistaa. Niiden pohjalta sitten kokeetkin tehdään.
Joten kuka vain voi opettaa peruskoulun kirjoja jos vain itsekin ymmärtää ne.
Pään suomuista ja silmistä näkee, että rantakäärme kyseessä. On myös hoikka verrattuna kyyhyn.
Vierailija kirjoitti:
Peruskouluhan on juuri tuollaista. Luetaan koulukirjaa ja tehdään läksynä sivun lopussa olevat tehtävät. Ei siellä laajemmin käydä mitään läpi. Opetellaan ulkoa kirjassa olevat asiat. Kirjassa olevia asioita opettaja myös ääneen toistaa. Niiden pohjalta sitten kokeetkin tehdään.
Joten kuka vain voi opettaa peruskoulun kirjoja jos vain itsekin ymmärtää ne.
Ei ole. Et viitsisi. Nolaat vain itsesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten kuka vain voi opettaa peruskoulun kirjoja jos vain itsekin ymmärtää ne.Ei ole. Et viitsisi. Nolaat vain itsesi.
Tuommoista se peruskoulu oli. Tunnilla luettiin koulukirjaa, opettaja kertoi sivut ja lauseita alleviivattiin tai kirjoitettiin vihkoon. Pelkkää ulkoaoppimista. Kotona vastattiin sivun lopussa oleviin tehtäviin. Ei opettajilla ollut aikaa mihinkään extraan ja soveltamiseen.
Nykyään tosin taidetaan käyttää tietokoneita enemmän, mutta sama idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joten kuka vain voi opettaa peruskoulun kirjoja jos vain itsekin ymmärtää ne.Ei ole. Et viitsisi. Nolaat vain itsesi.
Näin se on. Peruskoulukirjoja voisi opettaa monikin ilman koulutusta. Ei tietenkään kaikki. Itse en voisi opettaa kun en kaikkia aineita jaksa ymmärtää. Mutta ehkä eka ja tokaluokan kirjat pystyisin ohjaamaan.
Matikkapäätä minulla ei ole, enkä tykkää biologiasta ja maantiedosta. En siis voisi noita opettaa kun en halua noita itsekään lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on. Peruskoulukirjoja voisi opettaa monikin ilman koulutusta. Ei tietenkään kaikki. Itse en voisi opettaa kun en kaikkia aineita jaksa ymmärtää. Mutta ehkä eka ja tokaluokan kirjat pystyisin ohjaamaan.
Matikkapäätä minulla ei ole, enkä tykkää biologiasta ja maantiedosta. En siis voisi n
Koulu ei ole sitä että opetetaan kirjoja.
Sulla on varmaan peruskoulusta se 40 vuotta aikaa. Nykyään koulussa tehdään aika paljon muutakin kuin luetaan kirjaa ja kirjoitetaan vihkoon. Toki sitäkin välillä, mutta aika köyhäksi opiskelu jää jos kotikoulu vedetään läpi tuolla tavalla. T. Alakoulun ope ja englannin aineenope
Näin opettajana pakko korjata virhekuvitelmia: opettaminen ei ole pelkästään jonkun asian opettamista, vaan oppilaan ohjaamista oppimaan. Omien oppinisstrategioiden havaitsemista, erilaisia oppimistekniikoita, oppilaan vahvuuksien löytämistä ja oppilaan ohjaamista niiden hyödyntämiseen, vastaavasti oppilaan "heikkouksien" löytämistä ja ohjaamista niistä selviytymiseen. Työskentelytaitoja, ryhmässä toimimista jne.
Oppikirjat ovat vain pieni osa opetusta. Asiat käsitellään monin eri tavoin oppitunneilla ja kotona oppilaat ehkä kertaavat asian kirjasta/ kirjasta tulee läksyä.
Oppikirjojen lukeminen ja tehtävien tekeminen ei ole koulunkäynnin keskiössä.
"Koulu ei ole sitä että opetetaan kirjoja. "
Kyllä se sellaista on. Ainakin minun peruskouluaikana luettiin vain koulukirjoja ja annetut tehtävät ja kokeet perustui niihin samoihin kirjoihin. Oppilas joka oppi ulkoa parhaiten sai paremmat numerot.
Samanlaista se on täytynyt olla sinullakin, oletan, että olet minua vanhempi.
Toki onhan koulunkäynti muutakin, lapsi voi saada unohtumattomia kokemuksia ryhmätoiminnasta. Kuten, syrjimistä, nimittelyä ja muuta kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
"Koulu ei ole sitä että opetetaan kirjoja. "
Kyllä se sellaista on. Ainakin minun peruskouluaikana luettiin vain koulukirjoja ja annetut tehtävät ja kokeet perustui niihin samoihin kirjoihin. Oppilas joka oppi ulkoa parhaiten sai paremmat numerot.
Samanlaista se on täytynyt olla sinullakin, oletan, että olet minua vanhempi.
Toki onhan koulunkäynti muutakin, lapsi voi saada unohtumattomia kokemuksia ryhmätoiminnasta. Kuten, syrjimistä, nimittelyä ja muuta kiusaamista.
Olet naurettava.
Instagramissa kertoi että Juha oli nähnyt kalliolla kyyn. He lähti sitä sitten katsomaan ja lapsilla on sandaalit-lenkkarit jalassa
Ei sitten kumppareita osannut niille jalkaan laittaa?