Kuinka löytää nuoria kristittyjä ystäviä
Oon 19v nuori ja ollut noin vuoden uskossa. Kuulun kirkkoon mutta en siellä käy sen rappion vuoksi joten minulla ei ole vakinaista seurakuntayhteyttä. Olen aina ollut melko yksinäinen eikä minulla nykyäänkään ole kuin pari kaveria jotka eivät ole uskossa. Haluaisin löytää ikäisiäni kristittyjä mutta en tiedä missä törmätä heihin. Uusiin seurakuntiin yksin meneminen tuntuu vaikealta minulle
Kommentit (25)
Pidät siis itseäsi parempana kuin ei-uskovaiset etkä kelpuuta heitä ystäviksesi.
Vierailija kirjoitti:
Mene avoimesti kertomaan ihan kaikille vastaantulijoille uskostasi. Mene oikein jankkaamaan niitä kristittyjen sääntöjä. Kyllä joku siihen haaviin jää.
Ainakin ateistien kanssa saa vääntää vaikkei edes julistaisi uskoaan.
Nuorten tapahtumat. Syysjutut, on varmaan erilaisia. Joskus oli Kauniaisten Raamattuopistolla Adventtitapahtuma. Opiskelijaseurakunnat: Opko, Kansanlähetys, jne. Mene myös valtakunnallisiin nuorten tai nuorten aikuisten tapahtumiin, monilta paikkakunnalta bussimatkoja.
Hyvä siitä tulee!
Mä sanoisin neuvoksi että rukoile. Se on paras apu. Mitä tulee seurakuntiin, täytyy olla sillä tavalla varuillaan että tiedostaa että eksytystä on paljon. Raamattunsa tunteva osaa paremmin tunnistaa mikä ei ole raitista. Eksytyksistä on aika hyvin kertonut maunomattila, sitä voin suositella. Kansanlähetystä voin suositella myös. Kiinnostaako sinua kielten opiskelu? Heprean tai kreikankielen kurssit harrastuksena? Kysele olisiko mitään raamattupiirejä.