Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka löytää nuoria kristittyjä ystäviä

Vierailija
24.06.2024 |

Oon 19v nuori ja ollut noin vuoden uskossa. Kuulun kirkkoon mutta en siellä käy sen rappion vuoksi joten minulla ei ole vakinaista seurakuntayhteyttä. Olen aina ollut melko yksinäinen eikä minulla nykyäänkään ole kuin pari kaveria jotka eivät ole uskossa. Haluaisin löytää ikäisiäni kristittyjä mutta en tiedä missä törmätä heihin. Uusiin seurakuntiin yksin meneminen tuntuu vaikealta minulle

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota baanilaatikko mukaan kylille. Nouse sen päälle ja huuda "Jeesus tulee, oletko valmis?"🙏

Vierailija
2/25 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta vaikka faceen paikallinen suljettu ryhmä ja sovi tapaamisia vaikka kävelylenkkien ja juttutuokioiden merkeissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kesätapahtumissa: Suvikset, Maata Näkyvissä, Keuruun juhannuskonffa, herättäjäjuhlat.

Jos olet pk-seudulla, niin täällä on joka kulman takana seurakuntia ja soluja.

Vierailija
4/25 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee seurakuntaan isoseksi. Siellä voi tulla uusia ystäviä. Ei tarvi olla oman paikkakunnan seurakunta. Myös yövalvojia tarvitaan leireille. Vapaaehtoisena tai työn kautta oppii tuntemaan samanhenkistä väkeä. 

Vierailija
5/25 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/25 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevana viikonloppuna 28.6. - 1.7. järjestetään Suviseurat Pudasjärven lentokentällä. Sinne saapuu runsaasti nuoria. Kaikki ovat tervetulleita!

Vierailija
7/25 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikähän tuossa tapauksessa SLEY, Kansanlähetys tai joku muu arvokonservatiivi järjestö ole oikea osoite.

Vierailija
8/25 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile. Jumala tekee tien sinne missä ei ole tietä. Itse en ole koskaan löytänyt luontevaa *virallista seurakuntayhteyttä*, mutta olen tavannut oikeita veljiä ja sisaria Kristuksessa niin tosielämässä kuin somessakin. Ikää on melkein 50 v., eli minä en sovi etsimääsi profiiliin. 

Vierailija
9/25 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri niinkuin joku kirjoitti, kirkon sisällä on ankarammin ajattelevia ryhmiä esim. Kansanlähetys.

Vierailija
10/25 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri niinkuin joku kirjoitti, kirkon sisällä on ankarammin ajattelevia ryhmiä esim. Kansanlähetys.

Hmmm. *Ankarammin ajatteleva*? Ei Jeesuksen armossa syntisille ole mitään ankaraa. Se ryöväri ristillä sai kaiken anteeksi ja varman lupauksen olla Jeesuksen kanssa paratiisissa vielä samana päivänä. Miten vääristynyt pitää todellisuudentajun olla jos saa kristillisen uskon näyttämään ankaralta? 

Vierailija
11/25 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista todeta, että ei käy kirkossa sen rappion vuoksi. Huomaatko, että ei ehkä ole uskovaiselle sopiva asenne itseä ja muita kohtaan? Sen että olet yksin, kerrotkin. Ongelma ratkeaa, kun suostut olemaan yhteydessä muiden armahdettujen syntisten kanssa. Jos jotain tiukempia sääntöjä muille ihmisille toivot, tässä ketjussa on jo konservatiivisempia liikkeitä mainittukin. Älä kuitenkaan oleta, että voisit löytää ihanneyhteisön jostain - tavallisia ihmisiä on kaikkialla.

Vierailija
12/25 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene avoimesti kertomaan ihan kaikille vastaantulijoille uskostasi. Mene oikein jankkaamaan niitä kristittyjen sääntöjä. Kyllä joku siihen haaviin jää.

Vierailija
13/25 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liity jehoviin. Et enää koskaan pääse heistä eroon.

Vierailija
14/25 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin tulee mieleen jotkut seurakunnan nuorten (aikuisten) ryhmät 

Vierailija
15/25 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikamoista todeta, että ei käy kirkossa sen rappion vuoksi. Huomaatko, että ei ehkä ole uskovaiselle sopiva asenne itseä ja muita kohtaan? Sen että olet yksin, kerrotkin. Ongelma ratkeaa, kun suostut olemaan yhteydessä muiden armahdettujen syntisten kanssa. Jos jotain tiukempia sääntöjä muille ihmisille toivot, tässä ketjussa on jo konservatiivisempia liikkeitä mainittukin. Älä kuitenkaan oleta, että voisit löytää ihanneyhteisön jostain - tavallisia ihmisiä on kaikkialla.

Osuiko omaan nilkkaan?

Vierailija
16/25 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan on helpoin tie tässä asiassa, että menee johonkin seurakuntaan mukaan. Raamatun mukaan kristityn myös kuuluu käydä seurakunnassa, eli kristinusko ei ole ytimeltään yksilölaji, vaan toteutuu kokonaisuudessaan vain seurakunnan yhteydessä. Tällä en tarkoita sitä, etteikö voisi olla oikea kristitty ilman seurakuntayhteyttä, mutta srk-yhteyden hankkiminen pitäisi olla kristitylle tärkeä tavoite, jos ei jokin erityinen syy sitä estä. Nykyään on helppo tutustua eri seurakuntiin, koska kaikilla niillä on yleensä nettisivut ja usein myös tilaisuuksista lähetetään striimejä nettiin. Eli voi tutustua ensin kotoa käsin, ennen kuin lähtee paikan päälle. Ev.lut. paikallisseurakuntiakaan ei kannata ylenkatsoa. Osa on tosiaan aika "rappeutuneita", osa sitten taas ei ollenkaan.

Vierailija
17/25 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaan on helpoin tie tässä asiassa, että menee johonkin seurakuntaan mukaan. Raamatun mukaan kristityn myös kuuluu käydä seurakunnassa, eli kristinusko ei ole ytimeltään yksilölaji, vaan toteutuu kokonaisuudessaan vain seurakunnan yhteydessä. Tällä en tarkoita sitä, etteikö voisi olla oikea kristitty ilman seurakuntayhteyttä, mutta srk-yhteyden hankkiminen pitäisi olla kristitylle tärkeä tavoite, jos ei jokin erityinen syy sitä estä. Nykyään on helppo tutustua eri seurakuntiin, koska kaikilla niillä on yleensä nettisivut ja usein myös tilaisuuksista lähetetään striimejä nettiin. Eli voi tutustua ensin kotoa käsin, ennen kuin lähtee paikan päälle. Ev.lut. paikallisseurakuntiakaan ei kannata ylenkatsoa. Osa on tosiaan aika "rappeutuneita", osa sitten taas ei ollenkaan.

Jep sen takia ehdotin pienryhmää, miten niissä jaksaisi käydä "rappeutuneet"... ellei mene sitten vaan seuran takia  t. aiempi vastaaja

Vierailija
18/25 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samanikäinen kun sä (19v) ja asun Vantaalla. Tulin tänävuon kesällä uskoon ja mul on aikalailla sama tilanne. Yksin sitä on, ja ku uskovia omanikäisiä kavereita/suhteita sitä haluais nimenomaan. Muhun saa yhteyden snapchat: jannejohannes

Vierailija
19/25 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda jeesuspaska ja kasva aikuiseksi

Vierailija
20/25 |
07.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Olen lähellä sinun ikää. Onkos sinulla Discordia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä