Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhausta

Vierailija
24.06.2024 |

Olen ollut 3kk työtön ja täyttänyt kiltisti joka kk 4 työnhakua sinne Oma TE:n suunnitelmiin. Mutta mites nyt? Kesäkuulle ei olekaan sitä suunnitelmaa. Pitääkö minun pyytää sellainen vai onko jatkossa sitten omalla vastuulla hakea ne lakisääteiset 4/kk, mutta ei tarvi ilmoittaa minnekään? 

Lisäksi sain oudon työtarjouksen. Ei se ollut varsinainen työtarjous vaan kehoitus hakea työtä. Hain ja jäin mielenkiinnolla odottamaan päätöstä. Tuskin minua siihen tehtävään valitaan, koska ei osu koulutukseeni ja taustaani. Mikä idea noissa on? 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei - eikös meitä työttömiä olekaan muita? 

Vierailija
2/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitse pyytää mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö niitä tarvi ilmoitella enää 3kk jälkeen? 

Vierailija
4/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka vaan työhakua ja kuittaa te-palvelun sivulla, ettei katkea päiväraha. Siellä on varmaan seuraava jakso auki kun aiempi loppu ja täytetty..   Joskus tulee ilman hakuvevoitetta ilmoituksia  työpaikoista jotka voi kiinnostaa ,Jos jokin asia epäselvä soita te-palvelun virkailijalle.

Vierailija
5/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse tehdä eikä ilmotella mitään, vasta sitte tarvii ku työkkäristä soitellaa ja päivittelette uutta suunnitelmaa, kun suunnitelma tehty sinne aina ilmestyy 3kk:n työnhaku velvollisuus ilmotettavaks ja sit ku ne tehny nii aina odottaa vaa et työkkäristä soitellaan

Vierailija
6/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ilmoittaa, kun ilmoittaa. Asia ei ole vastuullasi.

Vierailija
7/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna soittaisin sinne etteivät katkaise työnhakua etkä siten saa työttömyyskorvausta.

Mies haki tunnollisesti ja paljon enemmänkin työpaikkoja per kk, silti työkkäri lähetti kirjeen, jossa väittivät ettei ole noudattanut suunnitelmaa. Soitti sinne ja tyyppi sanoi että välillä systeemi lähettelee noita kirjeitä automaattisesti. Tyyppi näki koneeltaan että mieheni oli hakenut tarvittavan määrän. Seuraavassa kuussa ei ollutkaan mahdollista lisätä työpaikkoja, kun se väärä tieto oli edelleen niiden systeemissä. Ja taas mies soitti ja ongelma korjattiin. Onneksi sai töitä pian tuon sähläyksen jälkeen. 

Vierailija
8/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet töitä kuhan tähänkin asti ja merkkailet kerran kuussa pari hakemaasi työpaikkaa. Vain olemassaoleviin suunnitelmiin tarvitsee reagoida. Niiden puuttuminen on työkkärin moka. Minä olin kerran ilman raportointivelvollisuutta muutaman kuukauden.

En saa työpaikkaa raportoimalla TE-keskukselle.

Vierailija
9/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatka vaan työhakua ja kuittaa te-palvelun sivulla, ettei katkea päiväraha. Siellä on varmaan seuraava jakso auki kun aiempi loppu ja täytetty..   Joskus tulee ilman hakuvevoitetta ilmoituksia  työpaikoista jotka voi kiinnostaa ,Jos jokin asia epäselvä soita te-palvelun virkailijalle.

Minulla ei ole nyt mitään jaksoa auki ja sitä hiukan ihmettelenkin. 

ap

Vierailija
10/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ollut 5kk ettei ole kuulunut työkkäristä mitään. Kyllä ne sitten joskus taas kyselee, että mitä kuuluu.

-pitkäaikaistyötön

Vierailija
11/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eli heistä johtuva moka ja varmaankin jossain vaiheessa taas ilmestyy uusi suunnitelma. 

ap

Vierailija
12/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat sinuun yhteydessä. Voidaan joko jatkaa vastaavalla suunnitelmalla vielä seuraavan 3kk ajan tai sitten lisätoimia kuten yrittäjäkurssia, työkokeilua yms 

Vierailija
13/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä koulutus ja työhistoria ap? 

Vierailija
14/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet töitä kuhan tähänkin asti ja merkkailet kerran kuussa pari hakemaasi työpaikkaa. Vain olemassaoleviin suunnitelmiin tarvitsee reagoida. Niiden puuttuminen on työkkärin moka. Minä olin kerran ilman raportointivelvollisuutta muutaman kuukauden.

En saa työpaikkaa raportoimalla TE-keskukselle.

Miten sinne laitetaan jos sitä jaksoa ei näy?

Vierailija
15/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit lähettää virkailijalle viestiä. Mulla toimii suunnitelma ja viestit. Ei tarvii puhelinsoittioon rahojasi laittaa. 

Vierailija
16/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pyytää itse suunnitelman uusimista jos haluat. Se on mielestäni ihan kiva että pysyy se rytmi ja tullee hyvää mieltä siitä aktiivisuudesta ja saahan aina haettua enemmän. Perustelen asiaa itselleni näin ja samalla osoitan olevani tosissani sekä aktiivinen. Helposti saattaa jäädä muuten roikkumaan tietoihin. Kannattaa myös aina hakea niihin työtarjouksiin olivat ne sitten velvoittavia tai ei. Kaikki on aina eteenpäin kuitenkin.

Vierailija
17/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä niin mutta saa pyytää jos haluaa pyytää. Samalla voi tarkastella mitä itselle voisi saada apuja sieltä virkailijalta. Pysyy tavallaan ajassa kiinni ja koko ajan on se kontrolli niiden omien asioiden suhteen, koen myös että tällöin on helpompi nähdä miten on mennyt ja mitä voisi vielä tehdä asioiden eteen. Historialla on merkitystä.

Vierailija
18/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä puolikin vuotta, ettei sinuun olla yhteydessä, mutta vain avoimet tehtävät pitää täyttää. Eli odota rauhassa.

Vierailija
19/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole nyt mitään jaksoa auki ja sitä hiukan ihmettelenkin. 

ap

Pyydä se jos haluat, minulle se on aina tehty joko puhelimitse tai varaavat ajan käynnille. Käyntikin on ihan hyvä niin voi tutustua omaan virkailijaan. Oppii paremmin ymmärtämään asiakastakin kun kohtaa hänet oikeasti paikanpäällä.

Vierailija
20/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö niitä tarvi ilmoitella enää 3kk jälkeen? 

Kyllä mulla oli 6 kk toi hakuvelvote, sitä en sit tiä oisko se jatkunu, kun vika annettu tehtävä tuli täytettyä ja sit pääsinkin töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän