Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhausta

Vierailija
24.06.2024 |

Olen ollut 3kk työtön ja täyttänyt kiltisti joka kk 4 työnhakua sinne Oma TE:n suunnitelmiin. Mutta mites nyt? Kesäkuulle ei olekaan sitä suunnitelmaa. Pitääkö minun pyytää sellainen vai onko jatkossa sitten omalla vastuulla hakea ne lakisääteiset 4/kk, mutta ei tarvi ilmoittaa minnekään? 

Lisäksi sain oudon työtarjouksen. Ei se ollut varsinainen työtarjous vaan kehoitus hakea työtä. Hain ja jäin mielenkiinnolla odottamaan päätöstä. Tuskin minua siihen tehtävään valitaan, koska ei osu koulutukseeni ja taustaani. Mikä idea noissa on? 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat sinuun yhteydessä. Voidaan joko jatkaa vastaavalla suunnitelmalla vielä seuraavan 3kk ajan tai sitten lisätoimia kuten yrittäjäkurssia, työkokeilua yms 

Eivät lisätoimet ole pakollisia kenellekään mutta kaikki tarjottavissa olevat vaihtoehdot ja tukitoimet on hyvä kertoa asiakkaalle jotta hän ymmärtää mihin kaikkeen hänellä on mahdollisuus niin halutessaan.

Vierailija
22/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit lähettää virkailijalle viestiä. Mulla toimii suunnitelma ja viestit. Ei tarvii puhelinsoittioon rahojasi laittaa. 

Varminta on laittaa sieltä oma TE:n kautta viesti jolloin se menee varmasti perille jollekin virkailijalle, varsinkin kun on lomia yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haet töitä kuhan tähänkin asti ja merkkailet kerran kuussa pari hakemaasi työpaikkaa. Vain olemassaoleviin suunnitelmiin tarvitsee reagoida. Niiden puuttuminen on työkkärin moka. Minä olin kerran ilman raportointivelvollisuutta muutaman kuukauden.

En saa työpaikkaa raportoimalla TE-keskukselle.

Kun on velvoite hakea 4 paikkaa, ei riitä että pari merkkaa, kaikki 4 on oltava. Jos jättää kk välistä tulee huomautus  , se ei vielä katkaise työnhakua ja päivärahaa. Itse en ota riskiä et päiväraha katkeaa, vuokran ym laskut siitä maksan .

Vierailija
24/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE-tätöset meni just lomille. Ei niitä kiinnosta.

Vierailija
25/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä ollut 5kk ettei ole kuulunut työkkäristä mitään. Kyllä ne sitten joskus taas kyselee, että mitä kuuluu.

-pitkäaikaistyötön

No, haetko itse milloinkaan vapaaehtoisesti töitä

Tai mieti koulutusta? Tai kurssitusta?  Jollekin työvoimapulasta kärsivälle alalle?

Mitä itse olet tehnyt, että pitkä työttömyysputkesi katkeaisi?

Miksi olet pitkäaikaistyötön?

Vierailija
26/29 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.

Vierailija
27/29 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan. Työn vastaanottaminen kannattaa nyt.

Mikä työ? Otetaan kun sellainen tulee vastaan. 

ap

Vierailija
28/29 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit lähettää virkailijalle viestiä. Mulla toimii suunnitelma ja viestit. Ei tarvii puhelinsoittioon rahojasi laittaa. 

Mulla samoin, joskus tulee  tekstiviesti että kuitattava suunnitelma ja siellä on myös kohta mihin voi jättää yhteydenotto pyynnön, koska eivät aina pysty vastaamaan. On aina toiminut.

Vierailija
29/29 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä ollut 5kk ettei ole kuulunut työkkäristä mitään. Kyllä ne sitten joskus taas kyselee, että mitä kuuluu.

-pitkäaikaistyötön

No, haetko itse milloinkaan vapaaehtoisesti töitä

Tai mieti koulutusta? Tai kurssitusta?  Jollekin työvoimapulasta kärsivälle alalle?

Mitä itse olet tehnyt, että pitkä työttömyysputkesi katkeaisi?

Miksi olet pitkäaikaistyötön?

Työttömällä määrätty määrä työnhakuja tehtävä jotka kirjataan omalle te-palvelun sivulle. Tietenkin voi hakea enemmän mutta  määrätyn määrän voi vain merkata. Itse olen käynyt useita uravalmennuskursseja parantaakseni atk taitoja.  työtä ei ihan helposti joka paikkakunnalla saa eikä ole.       -eri-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi