IS: Ekonomistien tiedote köyhille: Näin paljon olisi hyvä olla rahaa tilillä!
"Näin paljon käyttötilillä kannattaa olla rahaa
Yhden pahan päivän rahaston sijasta niitä kannattaa olla useampia, neuvoo LähiTapiolan ekonomisti Hannu Nummiaro."
Muistakaapas tämä köyhät! Aina pitää olla muutama tonni rahaa tilillä! Vaikkapa työttömyyden varalle!
Paitsi jos joudutte hakemaan TT-tukea. Silloin ei saa olla rahaa tilillä. Sitä ei tosin ekonomistit muistaneet....taaskaan.
Linkki: www.is.fi/taloussanomat/art-2000010513193.htm
Ps. Ratkaisu rahapulaan on, kun pitää riittävästi ahaa tilillä! Ja jos on nälkä, niin kannattaa käydä jääkaapilla ja tekaista muutama herkullinen ja raikas voikkaleipä välipalaksi, ennen lounasta.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Jokainehan voi hätätilassa ottaa vähän rahaa kassakaapista. Ja nythän kullan hinta on korkealla, että pikku rahapulassahan voi luopua sijoituskullistaan.
Ja pappan kartanon pelloilta voi kaikki käydä nostamassa sipuliva ja pottaattiva.
Mikä siis on ihmisillä muka hätänä?
Oikein kovan hädän tullen voikin muuttaa mummonsa luo asumaan. Ei kuulemma maksa mitään ja samalla saa myös ilmaisen ruuankin. Mummokin hyötyy kun saa seuraa.
Mitäköhän sille säästäjänaiselle kuuluu joka tuolla tavalla teki ja mainosti itseään jossakin iltapäivälehdessä miten vähällä pystyy elämään ja miten paljon saa säästöön ja sijoituksiin.
Ratkaistaan nyt tässä sitten kaikki ongelmat kerralla:
Köyhä: Säästä ja sijoita oikein!
Työtön: Mene töihin!
Sairas: lenkkeile ja laihduta!
Sodat: Venäjä, Israel, Kiina ja muut: Laskekaa aseet ja olkaa sovussa ja kiltisti!
Ilmasto: Lopettakaa lenteleminen ja saastuttaminen. Ja poimikaa roskia.
Nälänhätä: Syökää paremmin. Hyvä ruoka, parempi mieli!
Näin helppoa tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Mutta rahaahan saa Rahalaitokselta. Se on mukanasi elämäsi joka askeleella.
Kehdosta hautaan.
Olen huomannut tämän. Hautaan asti velka mukana.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä on tyhmä ja vailla mitään puskureita, vaikka nimenomaan köyhä sellaisen tarvitsisi. Mutta ei köyhä säästä eikä suunnittele, siksi se köyhä onkin.
Köyhän pitää päivystää siellä pöydän alla aktiivisesti, kun sieltä tippuu niitä murusia.
Sitten vaan keräilee niitä murusia. Sillä lailla se markkinatalous toimii.
Mulla on ainakin 1500 euroa yllättäviin menoihin, 6kk nettotulot ja muutama tonni eläkesäästöä sekä pieni puskuri auton korjaamiseen, lasten kuluihin ja terveyskuluihin. Mutta kauan niitä säästinkin, toivotaan ettei liiemmin tulisi käyttöä, aika homma olisi päästä takaisin samaan pisteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Nordnettiin voit avata sijoitusvakuutuksen minne kun laittaa rahaa niin kela tai muukaan taho ei näe mitä siellä on. Teknisesti sijoitusvakuutus on palveluntarjoajan omaisuutta kunnes otat sieltä rahaa.
No mut sen nimittäminen on rikos, jos haet tt-tukea. Ei Kela pankkitilejäkään näe. Jos tämä on oikeasti joku keino köyhällekin kiertää asioita, niin kertokaa lisää.
Ei näe mutta voi pyytää jotain mistä. Ökee kaikki tilit jos epäilee et on ilmoittamattomia tilejä
Itse tulen saamaan ulosotosta ahaa koska laitoin hakijan roolissa yhden jutun sinne vireille. Toki olisin voinut tehdä nettipankissa helposti toisen käyttötilin nykyisen lisäksi enkä vaan olisi siitä tiilistä kelalle kertonut koskaan mutta en kuitenkaan viitsi riskiä ott
Itse varmaan olisin tehnyt sillä toisella tavalla eli tavalla millä ei saisi tehdä eli tehnyt toisen salaisen tilin koska ei ne maksut ulosotosta tunnu korvauksilta koska eivät lisää yhtään sitä omaa varallisuutta jos saa tukia koska vähentää toimeentulotukea.
Toki en sitten tiedä jos on kuten minä eli saan toimeentulotukea ,työmarkkinatukea ja asumistukea niin ne korvaukset vaikuttaisi vain toimeentulotukeen koska työmarkkinatuen ja asumistuen hakemuksiin ei kysytä koskaan tiliotteita joten niiden osalta tilillä voi olla vaikka miljoona säästössä. Työmarkkina ja asunistuessa huomioidaan vain mun osa-aikatyön palkka.
Köyhän kannattaa piirtää punainen viiva vaaleissa, ja odottaa kärsivällisesti solisaaritemoratian tuloa Ryysyrantaan.
Kyllä se sieltä tulloo, kun vaan jaksaa kärsivällisesti odottaa.
Vaan kovin on pitkä matka Heltsingistä Ryysyrantaan.
Aikansa se ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainehan voi hätätilassa ottaa vähän rahaa kassakaapista. Ja nythän kullan hinta on korkealla, että pikku rahapulassahan voi luopua sijoituskullistaan.
Ja pappan kartanon pelloilta voi kaikki käydä nostamassa sipuliva ja pottaattiva.
Mikä siis on ihmisillä muka hätänä?
Ei ole kassakaappia. Kultaa on ja olen sitä myynyt.
Vierailija kirjoitti:
Syökää köyhät silakoita!
Holkerin vinkki on loistava, muuten mutta kun nuo silakatkin tuppaa olemaan kaupassa päälle 10€/kg.
Se on muuten jännä tuo hinta, kun sekä elintarvike- että rehusilakan hinta tuottajalle on vain noin 30-40 senttiä/kilo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syökää köyhät silakoita!
Holkerin vinkki on loistava, muuten mutta kun nuo silakatkin tuppaa olemaan kaupassa päälle 10€/kg.
Se on muuten jännä tuo hinta, kun sekä elintarvike- että rehusilakan hinta tuottajalle on vain noin 30-40 senttiä/kilo.
Joku tekee perisuomalaiseen tapaan hyvän tilin vetämällä välistä maksimaalisesti.
https://sakl.fi/kalan-tuottajahinnat-2022/
Kalastaja saa reilun kolmekymmentä senttiä kilolta elintarvikesilakasta.
Vierailija kirjoitti:
Syökää köyhät silakoita!
T:Harri Holkeri, ja Petteri Orpo
Vierailija kirjoitti:
Syökää köyhät silakoita!
Mielläni söisin todella maukkaita friteerattuja muikkuja mutta niitä ei ole tullut vastaan kaupoissa pitkään aikaan mikä on todella harmillinen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syökää köyhät silakoita!
Mielläni söisin todella maukkaita friteerattuja muikkuja mutta niitä ei ole tullut vastaan kaupoissa pitkään aikaan mikä on todella harmillinen asia.
*mielelläni
Pitämällä köyhän velat suurina ja korot pilvissä pitää hallitukset kansan nöyränä. Eihän siitä mitään tulisi jos tavan tallaajalta jäisi tilistä euro säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun, köyhän tiedote ekonomisteille: Jos minulla olisi rahaa, en olisi köyhä. 😎
Mene ruikuttaja töihin,on neuvoni.
Juu, ja kannattaa mennä töihin ylilääkäriksi, siinä hommassa on hyvä liksa. Ajatella yli 300 000 ylilääkäriä tuosta vaan. 🤣😂🤣
Olen siis valinnut oikean ura polun koska aion opiskella ekonomiksi ja silloin on rahaa laittaa säästöön
-Työtön
Tuo talsan huuhaatoimittaja voisi itsekin kokeilla antamaansa neuvoa
Nii.n köyhät muutama kymppitonni pitää olla pahan päivän varalle..
Tosin se pahan päivän vara vie nyky hallituksen linjausten mukaisesti asumistetuet ja kohta myös työttömyysturvan
Ekonomistien ekonomisti Lasse Lehtinen. Neuvoi viisaasti takavuosina että miten köyhyydestä päästään eroon...no tietenkin ryhtymällä rikkaaksi.
Kyllä selityksiä riittää työhaluttomalla.