Laihdutuslääkkeen piikittämisen lopputulos
"Osbournen rokkiperheen matriarkka Sharon Osbourne, 71, laihtui viime vuonna rajusti käyttämällä Ozempic-lääkettä. Laihdutuksella on ollut hänen elämäänsä karut sivuvaikutukset,..."
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/d877afc5-b5d6-463d-839b-08476d…
Mut hei, jos muusikko haluaa vaihtaa harpusta luuviuluun, keino on ehkä olemassa?
Kommentit (88)
Yhtä asiaa en ymmärrä: Miksi tämä lääkkeen avulla laihduttaminen ärsyttää niin suunnattomasti joitakin ihmisiä?
Onko syynä se, ettei itsellä ole varaa? Onko syynä se, että saatte jotain sairasta nautintoa siitä, että toinen joutuu tuskailemaan hitaasti putoavien kilojensa kanssa jopa vuosia?
No, eipä sillä minulle ole väliä. Lääkkeen avulla laihdutus on omalla kohdallani saanut aikaan hienoja tuloksia: verenpaine on nyt huippuhyvällä tasolla, kolesteroliarvot myös. Lääkärini on oikein tyytyväinen ja kaikilla mittareilla mitattuna olen hyvässä kunnossa, sydämen syke on laskenut, eliniän odotusaika on noussut, jaksan kuntoilla enemmän kuin kuulemma lääkärini. Ruokahaluni on aika jees, annoskoot sopivia eikä mitään herkkuja tee ollenkaan mieli.
Eikä yhtään haittaa se, että ulkomuotoni on tosi kiva nyt.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä asiaa en ymmärrä: Miksi tämä lääkkeen avulla laihduttaminen ärsyttää niin suunnattomasti joitakin ihmisiä?
Onko syynä se, ettei itsellä ole varaa? Onko syynä se, että saatte jotain sairasta nautintoa siitä, että toinen joutuu tuskailemaan hitaasti putoavien kilojensa kanssa jopa vuosia?
No, eipä sillä minulle ole väliä. Lääkkeen avulla laihdutus on omalla kohdallani saanut aikaan hienoja tuloksia: verenpaine on nyt huippuhyvällä tasolla, kolesteroliarvot myös. Lääkärini on oikein tyytyväinen ja kaikilla mittareilla mitattuna olen hyvässä kunnossa, sydämen syke on laskenut, eliniän odotusaika on noussut, jaksan kuntoilla enemmän kuin kuulemma lääkärini. Ruokahaluni on aika jees, annoskoot sopivia eikä mitään herkkuja tee ollenkaan mieli.Eikä yhtään haittaa se, että ulkomuotoni on tosi kiva nyt.
Ei se nyt häiritse, säälitää vain nämä vippaskonsteja käyttävät. Oikealla ravinnolla kun saa aivan saman vaikutuksen, terveesti ja vähällä rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, eipä sillä minulle ole väliä. Lääkkeen avulla laihdutus on omalla kohdallani saanut aikaan hienoja tuloksia: verenpaine on nyt huippuhyvällä tasolla, kolesteroliarvot myös. Lääkärini on oikein tyytyväinen ja kaikilla mittareilla mitattuna olen hyvässä kunnossa, sydämen syke on laskenut, eliniän odotusaika on noussut, jaksan kuntoilla enemmän kuin kuulemma lääkärini. Ruokahaluni on aika jees, annoskoot sopivia eikä mitään herkkuja tee ollenkaan mieli.Eikä yhtään haittaa se, että ulkomuotoni on tosi kiva nyt.
Ei se nyt
Suomalaisista aikuisista 70 % on ylipainoisia, mutta sinusta lääke on vippaskonsti ja ei-toivottava asia? Jos painonhallinta olisi normaalille aikuiselle helppoa, ylipainoisia ei olisi.
ehkä me tarvitaankin tämä lääke pakolliseksi kun bmi ylittää tietyn rajan
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää on väärä sana. Luulisi suomalaistenkin oppineen jo, että jokaisella lääkkeellä on sivuvaikutuksia ja mitä uudemmasta lääkkeestä on kyse, sitä vähemmän nuo sivuvaikutukset on tiedossa. Hyvä esimerkki on asperiini, jota pidettiin lähestulkoon "riskittömänä" kipulääkkeenä vuosikymmeniä. Nykyisen tiedon mukaan asperiini voi kuitenkin johtaa verenvuotoon ja komplikaatioihin. Vastaavalla tavalla myös tulemme oppimaan kenties jo hyvinkin lähitulevaisuudessa mitkä on näiden laihdutuslääkkeiden sivuvaikutukset. Ainoa mistä voidaan etukäteen kinastella on sivuvaikutusten luonne eli onko ne lieviä ja satunnaisia vai onko seurauksena kenties vaikeita metabolisia sairauksia.
Eli ei ärsytä yhtään näin normaalipainoisena, mutta arveluttaa suuresti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää on väärä sana. Luulisi suomalaistenkin oppineen jo, että jokaisella lääkkeellä on sivuvaikutuksia ja mitä uudemmasta lääkkeestä on kyse, sitä vähemmän nuo sivuvaikutukset on tiedossa. Hyvä esimerkki on asperiini, jota pidettiin lähestulkoon "riskittömänä" kipulääkkeenä vuosikymmeniä. Nykyisen tiedon mukaan asperiini voi kuitenkin johtaa verenvuotoon ja komplikaatioihin. Vastaavalla tavalla myös tulemme oppimaan kenties jo hyvinkin lähitulevaisuudessa mitkä on näiden laihdutuslääkkeiden sivuvaikutukset. Ainoa mistä voidaan etukäteen kinastella on sivuvaikutusten luonne eli onko ne lieviä ja satunnaisia vai onko seurauksena kenties vaikeita metabolisia sairauksia.
Eli ei ärsytä yhtään näin normaalipainoisena, mut
Kaikilla lääkkeillä on todellakin sivuvaikutuksia ja mitä vähemmän niitä syö, sen parempi. Toki on tilanteita, jolloin niitä on pakko syödä, mutta laihdutus ei todellakaan ole sellainen syy.
Miksi aikuiset ihmiset on näin ilkeitä ja tuomitsevia?
Olen itse ollut syömishäiriöinen yli 20 vuotta. Ylipainoa ei ole ikinä ollut, olen pysynyt hoikkana mutta normaalipainoisena.
Mua ei kukaan tuomitse, vaikka kaikki ei ole todellakaan kunnossa ja vihaan itse tätäja kehoani.
Syömishäiriön puhkeaminen vielä tuossa iässä on äärettömän surullista, antakaa olla kun ette tunne taustoja. Mummo ikäinen vielä taistelee syömisen ja kehokuvan kanssa 😓
Voin lohduttaa että nuo lääkkeetkään ei auta kaikille. Kokeiltu on, kaikki läpi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aikuiset ihmiset on näin ilkeitä ja tuomitsevia?
Olen itse ollut syömishäiriöinen yli 20 vuotta. Ylipainoa ei ole ikinä ollut, olen pysynyt hoikkana mutta normaalipainoisena.
Mua ei kukaan tuomitse, vaikka kaikki ei ole todellakaan kunnossa ja vihaan itse tätäja kehoani.
Syömishäiriön puhkeaminen vielä tuossa iässä on äärettömän surullista, antakaa olla kun ette tunne taustoja. Mummo ikäinen vielä taistelee syömisen ja kehokuvan kanssa 😓
Ilkeitä ja tuomitsevia? MInä kirjoitin viestin sivuvaikutuksista tuossa eläpuolella ja en ole pätkääkään ilkeä tai tuomitseva. Mutta, kai mahdollisista sivuvaikutuksista keskustellla vai onko se kiellettyä koska jollekkin voi tulla paha mieli?
Vierailija kirjoitti:
Voin lohduttaa että nuo lääkkeetkään ei auta kaikille. Kokeiltu on, kaikki läpi.
Jokin on mennyt pahasti kohdallasi pieleen. Ehkä seuraava keino on hakeutua jonnekkin missä syömisiä ja liikkumisia oikeasti kontrolloidaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, eipä sillä minulle ole väliä. Lääkkeen avulla laihdutus on omalla kohdallani saanut aikaan hienoja tuloksia: verenpaine on nyt huippuhyvällä tasolla, kolesteroliarvot myös. Lääkärini on oikein tyytyväinen ja kaikilla mittareilla mitattuna olen hyvässä kunnossa, sydämen syke on laskenut, eliniän odotusaika on noussut, jaksan kuntoilla enemmän kuin kuulemma lääkärini. Ruokahaluni on aika jees, annoskoot sopivia eikä mitään herkkuja tee ollenkaan mieli.Eikä yhtään haittaa se, että ulkomuotoni on tosi kiva nyt. &
Onhan lääke vippaskonsti. Miksi sopiva ruoka ei kelpaa painonpudotukseen?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä ärsyttää, koska laihduttamisen pitäisi aina olla kärsimystä, kyyneliä ja hikiä. Eihän se nyt käy mitenkään päinsä, että joku toinen saa laihduttaa lääkkeen avulla. Ei, vaikka ihmisen terveys kokonaisvaltaisesti paranisi sen johdosta ja ihminen voisi siten paremmin. Eihän se käy, koska laihduttamisen tulee tulla tuskan kautta ja vuosien työn tuloksena. En itsekään oikeasti ymmärrä, mitä se on joltain ihmisiltä pois jos minä käytän lääkettä. Se ei todellakaan ole mikään oikotie onneen: ensinnäkin, se maksaa - ja ai niin, minä maksan sen itse, sitä ei maksa Kela tai mikään muukaan taho (toisin kuin joillain diabeetikoilla). Toisekseen, sen lääkkeen avulla sitoudutaan terveellisiin elämäntapoihin ja elämäntapamuutokseen. En minäkään ennen ymmärtänyt, miten vaikeaa painonpudotus voi olla. Sitä hokee sitä samaa mantraa kuin muutkin: "syö terveellisesti ja liiku enemmän". Mutta mitäs sitten, kun nuo keinot eivät enää riitä? Itse lihoin lääkityksen ja sairauden takia, mikä ei todellakaan ollut kivaa tai mieltä ylentävää. Ihmiset kommentoivat ihan avoimesti minulle, että pitäisi vain liikkua enemmän ja syödä vähemmän niin kilot tippuu. Tämän seurauksena minulle kehittyö syömishäiriö - eikä ne kilot silti tippuneet. Kun lääkitys loppui, koko keho oli aivan sekaisin. Olen niin kiitollinen, että sain tuon lääkityksen, koska se auttoi myös syömishäiriön paranemisessa. Ja ei, en ole lihonut takaisin vaikka lääkettä en ole käyttänytkään vuoteen, päinvastoin paino on tippunut. Voin kokonaisvaltaisesti paljon paremmin, ja jaksan taas liikkua - ja se ilo liikkumiseen on palannut, koska sitä ei nimenomaan tarvitse tehdä veren maku suussa. Jos jollain on ongelmia juurikin annoskokojen tai ruoan laadun kanssa, niin tuo lääke auttaa ehdottomasti siihen ja voi opastaa ihmisen syömään terveellisemmin. Kun itse maksaa lääkkeen ja voi paremmin, niin ihan yks paskan hailee mitä jotkut valittajat siitä ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itse maksaa lääkkeen ja voi paremmin, niin ihan yks paskan hailee mitä jotkut valittajat siitä ajattelevat.
Niinpä. Asiasta kuin asiasta on keskustelua puolesta ja vastaan, mutta olennaista kuviossa on se miten itse siihen suhtautuu. Kun itse maksaa ja kantaa seuraukset, niin eipä muiden suhtautuminen pitäisi todellakaan kiinnostaa paskan vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei pysty lihoamaan? Luulisi että onnistuisi leikiten jos lääke on lopetettu
Lääkkeen käyttö jättää pysyviäkin jälkiä kroppaan, aineenvaihduntaan. Selvä fakta.
Lähde selvälle faktalle?
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on paljon ihan oikeasti pahoja ihmisiä. Tänne he sitten oksentavat pahaa oloaan ja kohteeksi kelpaa mikä ryhmä vain, eikä lääkkeen käyttäjät ole poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on paljon ihan oikeasti pahoja ihmisiä. Tänne he sitten oksentavat pahaa oloaan ja kohteeksi kelpaa mikä ryhmä vain, eikä lääkkeen käyttäjät ole poikkeus.
Kylläpä on "pahuus" aika herkässä jos siltä tuntuu. Henkilökohtaisuuksiin meneminen täyttäisi mun mielestä tuon kirjoittamasi asian, mutta lääkkeiden käytöstä yleisellä tasolla keskustelu on kyllä aika kaukana "pahuudesta".
Vierailija kirjoitti:
Huulitäytteet näköjään kivasti jäävät kuitenkin jäljelle vaikka kaikki rasva on poistunut kasvoista. Saksassa 40-luvun keskitysleireillä saavutettiin ns. keskitysleirin ruokavaliolla jotakuinkin yhtä hyvä tulos ilman mitään laihdutuslääkkeen piikittämistä.
Saksassa internointileireillä oli kurjat olot, sillä liittoutuneet pommittivat huoltoyhteydet itse poikki.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei pysty lihoamaan? Luulisi että onnistuisi leikiten jos lääke on lopetettu
Olen taas ymmärtänyt että lihotaan kyllä jos elintavat eivät muutu. Voi toki muuta terv ongelmaa jäädä.
Saattanut Sharon koukuttua laihuuteen, sen verran astian makua selityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, sä olet laihtunut lääkkeellä, mutta ei se lääke auta parantamaan syömisiä, se on harhaa.
Tuon kaiken, minkä mainitsit viestissäsi, olisit saanut syömällä sopivaa ruokaa. Mutta turvaiduit lääkkeeseen, ettei ruokia tarvitse muuttaa. Säälittävää.
Ruuan sisällöllä pystyy vaikuttamaan ruokahaluun, ei ne mieliteot ja jatkuva nälkä ole mikään henkilön ominaisuus, vaan johtuu väärästä ruuan koostumuksesta juuri sille henkilölle.
Tuohon ratkaisu ei ole yrittää väkisin syödä mahdollisimman vähän, vaan muutos ruuan sisältöön.