Miksi suomalaiset ryyppäävät juhannukset eivätkä tee jotain muuta järkevämpää?
Toki ei kaikki mutta liian monelle alkoholi = vapaa-aika.
Eikö näillä ole varaa videopeleihin, urheiluun yms. kun kaikki rahat menee dokaamiseen?
Vain Suomessa ja Venäjällä!
Kommentit (56)
Eli vapaa-ajastakin pitäisi tehdä pelkkää kärsimystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökillä aika tylsää?
Not!
Mökillä voi saunoa, uida, soudella, ajella moottoriveneellä, kalastaa, suppailla, käydä lenkillä, kerätä marjoja ja sieniä kun niiden aika, käydä rapsuttelemassa lähifarmin eläimiä, ratsastaa, samoilla luonnossa koiran tai kissan kanssa, mennä telttaretkelle läheiseen saareen, pelata sulkapalloa, jalista tai korttia, lukea hyvää romaania, tehdä lapsille tai itselle puumajan, bongata lintuja ja muita eläimiä, tehdä ruokaa mm. notskilla, savustaen, grillaten jne. ja keittää nokipannukahvit. Eikä tässä vielä kaikki.
Suurinta osaa noista voin tehdä kotonakin, eikä moni niistä kuulu intohimoihini. Silti noista puuttuu pari harrastustani, joita en voi tehdä mökillä.
Mä en harrastanut Juhannuksena vaan nautin Suomen ihanasta suvesta, eikä ollut yhtään tylsää 😀
Kyllä minäkin muutaman päivän kesässä voin mökillä olla ja nauttia toimettomuudesta tai jostain mökkihäröilystä, mutta ei se ole varsinaisesti oma juttuni.
Suomalainen juhliminen on kännäämistä.
Onko se kivaa?
Itse en ole koskaan ollut kännissä. Yritin teininä sitä, mutta oksensin ennen kuin humalluin.
Olen ehkä herkkä alkoholille. Olen miettinyt pitäiskö kokeilla, kun se tuntuu olevan suomalaisista elämän kohokohta.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen juhliminen on kännäämistä.
Onko se kivaa?
Itse en ole koskaan ollut kännissä. Yritin teininä sitä, mutta oksensin ennen kuin humalluin.
Olen ehkä herkkä alkoholille. Olen miettinyt pitäiskö kokeilla, kun se tuntuu olevan suomalaisista elämän kohokohta.
Kännissä on kivaa. Krapulassa on hirveää, jonka takia juomiseni on nykyään harvinaista.
Mulla on varaa videopeleihin ja siksi nyt jussina pelasinkin urheilua vaativaa peliä aivan kännissä. Tein muutakin kivaa kännissä.
Siksi kun ihminen kaipaa iloa, valoa ja hauskuutta elämäänsä. Kännääminenhän oli ok kun asialla oli Sanna.
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun ihminen kaipaa iloa, valoa ja hauskuutta elämäänsä. Kännääminenhän oli ok kun asialla oli Sanna.
Se on sitä oikeampaa kännäämistä.
No kuka jossain ördäysfestareilla kestäisi selvinpäin olla?
Vierailija kirjoitti:
Eli vapaa-ajastakin pitäisi tehdä pelkkää kärsimystä?
No eikö siitä sellaista just kännäämällä tule? Hetken on hauskaa, sitten onkin jo vaikeuksia pysyä tolpillaan ja sitten alkaa vanhojen muistelu ja sellainen itsesääli-uhoaminen kuinka väärin *hik* onkaan tullut kohdelluksi eikä kukaan ole koskaan antanut arvoa minun *hik* suunnattomille saavutuksille ja uroteoille, joita olisikin kyllä varmasti tehnyt paljon, jos vaan en olisi tälläinen luuseri jota kukaan *hik* ei PERKELE ikinä rakasta.
Sitten sammuu naamalleen johonkin ja aamulla vasta onkin lystiä.
Parempi olisi, jos sen sijaan poltettaisiin pilveä.
Vierailija kirjoitti:
Videopeleihin !?! Olet typerys. Kukaan normaali mitään pelailua harrasta.
Se on nykyään maailman suosituin harrastus jos et tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sitä oikeampaa kännäämistä.
Ja eikös se paremmanväkivallan puolestapuhuja-Likin kieriskellyt tuhannen tuiterissa jossain pusikoissa vihreän Niinistön kanssa jokunen vuosi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Videopeleihin !?! Olet typerys. Kukaan normaali mitään pelailua harrasta.
Miljardibisnes. Lähes kaikki pelaa.
Juon olutta ja pelaan videopelejä. Päivällä käyn pyöräilemässä ja uimassa. Miksi sinua liikuttaa kuinka juhannukseni vietän?
Ei pidä paikkaansa. En ottanut edes saunakaljaa vaan olin ihan limulinjalla. Nautiskelin kesästä ja fiilistelin.
Vierailija kirjoitti:
Parempi olisi, jos sen sijaan poltettaisiin pilveä.
Niinhän se olisi. Paljon , paljon vähemmän haitallista kuin ryyppääminen.
Älä puhu Venäjästä tässä yhteydessä ollenkaan. Eiköhän se ole se, et suomalaisille juhannus tarkoittaa yhteisöllisyyttä ja monet haluavat kokoontua, siihen liittyy suomalaisittain usein alkoholi jossain määrin. Monet viettävät juhannusta myös rauhallisesti vaikka alkoholia otetaankin ruoan tai saunomisen yhteydessä.
Suomalaiset on sydämeltään edelleen maalaisjuntteja, joille ainoa keino relata on vetää perskännit. Lopetin vuosi sitten alkoholin käytön kokonaan, ja on kyllä silmät avautuneet. Kumma kun ihmiset ei pysty mitään juhlimaan dokaamatta. Toki nuoressa sukupolvessa on toivo, siellä on paljon streittaajia.
Minusta on parempi olla tylsä selvinpäin kuin kuvitella olevansa tosi fiksu ja filmaattinen kännissä. Se on kuitenkin vain kännisen harhaa, oikeasti olet nolo kun sössötät kiinnostuksen kohteelle tylsiä juttujasi.
Vierailija kirjoitti:
Oliko meillä muita laillisia päihteitä?
Dopamiini, endorfiini, serotoniini. Elimistö tuottaa niitä ihan ilmaiseksi.
Mä en harrastanut Juhannuksena vaan nautin Suomen ihanasta suvesta, eikä ollut yhtään tylsää 😀