Tiedättekö, minusta on tullut pörssisähkökäppyröiden tuijottaja
Joka päivä kytätään sähkön hintaa ja kahden jälkeen kun seuraavan päivän hinnat tulevat, teen päätöksiä, voiko seuraavana päivänä käyttää imuria, uunia, tiskikonetta, pyykinpesukonetta jne.
Pyykkiä pesen vain, kun hinta alle 1 snt/kWh. Mutta aina kun mahdollista, pesen pyykkiä vain kun hinta on 0 snt tai niillä main, mieluusti miinuksella. Tänään olen pessyt kolme koneellista halvimpina tunteina.
Astianpesukoneen käynnistän yöksi, kun hinnat miinuksella tai lähellä nollaa.
Kulutuksen lasku on laskenut lähes 70 % vuoden takaiseen nähden, jolloin minulla oli vielä määräaikainen sopimus.
Säästämäni rahat laitan sijoituksiin kasvamaan.
Oletko sinä sähkölaskuoptimoija?
Kommentit (28)
Jokainen tyylillään. Jos ap saa päivänsä tyydytyksen kyttäämällä sähkön hintaa, ja kuvittelee siinä samalla säästävänsä jonkun euron vuodessa, niin mitäpä se meille muille kuuluu? Itselläni piisaa normi päivässä ihan muutenkin tarpeeksi ohjelmaa, ei tarvi keksiä sitä tuollaisella.
Vierailija kirjoitti:
Hei, pösäilijät, huomenna taas pyykätään, kokkaillaan uuniruokia, pyöritetään tiskikonetta, imuroidaan, ladataan laitteita ja laitetaan lattialämmitys hohkaamaan, kun hinnat miinuksella koko päivän! 😁
Samaa riemuitsin tänään. On mulla säälittävä elämä, mutta hei, sentään jostain saa iloa revittyä x) tänään koitan saada tiskivuoren selätettyä ja huomenna lämpenee sauna. Pyykkirästit vois nyt myös kuitata :) Tällä hetkellä kesäkuun sähkölasku reilut 5e, tuntuu hyvältä talven sähkölämmittelyjen jälkeen.
Tiukalla kulutuksen vahtaamisella säästäisin n. 100e jos olis pörssisähkö joten ei.
Johonkinhan se ylimääräinen vapaa-aika on käytettävä. Toiset kyttää käppyröitä toiset tekee jotain mielekkäämpää.
Liika piheys, itaruus tai saituus ovat sairauksia.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvi hintoja katella. 8snt paikkeilla oli yö tai päivä. Persaukiset pihistelkööt.
Eipä siinä mitään, jos haluat maksaa kolminkertaista sähkölaskua. Persaukiset eivät juuri välitä, koska eivät ymmärrä rahan ja säästämisen ja korkoa korolle arvoa.
Minäkin tykkään kytätä vaikka Kela maksaakin sähkön.
Vierailija kirjoitti:
Muistathan, että koneita ei saa jättää yksikseen pyörimään. Jos sattuu jotain niin voi vaikuttaa vakuutuksesta saataviin korvauksiin. Joudut siis valvomaan yöllä koneiden käyttämän ajan. Minä en tuollaiseen pelleilyyn aio ryhtyä
Sinäkö istut tuntikausia ensin tiskikoneen, sitten pyykkikoneen ja lopuksi kuivausrummun vieressä vahtimassa? Minä en tuollaiseen pelleilyyn aio ryhtyä.
Kenellä on edes niin paljon tekstiilejä, että niistä tulee kolme täyttä koneellista? Vai pesitkö kaikki tyyliin verhoista varavuoteen lakanoihin?