Tyyppi jahtaa pikkulintuja ilmakiväärin kanssa omassa pihassaan
Onko tuo laillista vai pitäisikö tuosta ilmoitella johonkin anonyymisti.
Tainnut naapurin kissakin saada joskus osumaa.
Fiksuja koulun käyneitä ihmisiä niin jotenkin ihmetyttää.
Kommentit (82)
Meillä on 2 kissaa. Toimii huomattavasti paremmin, eikä tartte itse tehdä mitään.
Aina on pojat ilmakolla räkättejä ampuneet. Syömät kaikki mansikat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmakiväärillä ei saa ampua mitään elävää joten soitto 112 niin hakevat lutkun pois.
Tän takia mä ammuskelen piekkarilla. Ja äänenvaimennin kiinni, niin ei saa kukaan tietää. Oma tupa, oma lupa.
Omalla tontilla naapureita ei lähimailla niin ei ketään kiinnosta tuommoinen,mutta tässä kyse taisi olla että ampuu jossain missä ihmisiä ympärillä.
Tyyppiä voisi tulittaa ilmakiväärillä. Hassunhauska leikki.
Yksiselitteisesti laitonta. Sillä pikkulintuja suomessa ei yleensäkään pidetä metsästettävinä lajeina. Ja nyt kun on eläinten lisääntymisaika, pesimäaika, kaikki luonnon eläimet (muutamaa lukuun ottamatta) ovat rauhoitettuja. Ja pikkulinnut ovat läpi vuoden rauhoitettuja!
Soita poliisit paikalle. Lintuja ei saa tappaa. Kaikki eläimet on valtion puolesta jopa hinnoiteltu valtiolle korvattavaksi ja ase valtiolle.
Eläinsuojelurikos. Soita poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Räkättirastaat varastaa mansikoita! Ilmakivääriin ei tarvi lupaa.
Eikä varasta, mansikkamaa vetää puoleensa etanoita ja muita jotka tykkää mansikoista, ne räkättirastaat syövät sitten niitä. Olisiko nyt kumminkin parrein että luovutat sun pyssyt poliisi laitokselle kun oot ympäristölle vaarallinen.
Mökillä ammuskeltiin ilmakolla 20-30 räkättirastasta ja 3 orvaa jussin aikana.
Vierailija kirjoitti:
Räkättirastaat varastaa mansikoita! Ilmakivääriin ei tarvi lupaa.
Ei sillä siitä huolimatta saa eläimiä tai lintuja ampua.
Vierailija kirjoitti:
No itse ammuin eilen keittiön ikkunasta ketun 200m päästä, täällä maaseudulla ihan normaalia.
Kettu on hyötyeläin. Syö liiat puput pois.
Vierailija kirjoitti:
No itse ammuin eilen keittiön ikkunasta ketun 200m päästä, täällä maaseudulla ihan normaalia.
Kettuja ei saa tappaa nyt, olet rikollinen. https://riista.fi/game/kettu/
Metsästysajat: Kettu
MetsästysalueAjat ja tiedot
Lapin maakunnassa1.8.2023 30.4.2024
Muualla maassa1.8.2023 14.4.2024
Vierailija kirjoitti:
Jos linnut kuolevat, mekin kuolemme, sanoo valokuvaaja ja luonnonsuojelija Teuvo Suominen mutta hän luottaa yhä ihmiseen.
Ei niitä kaikkia kyllä ilmakiväärillä yksi ihminen nitistä.
Riippuu eläintensuojelulaista. Etanan päälle saa astua. Etanaa saa ampua ilmakiväärillä. Koska etana ei ole eläintensuojelulain suojaama. Karhun päälle ei saa astua. Karhua ei saa ampua ilmakiväärillä. Koska karhu on eläintensuojelulain suojaama.
Mutta onko ne pikkulinnut lailla suojattuja? En tiedä. Mutta veikkaisin että kyllä on. Veikkaan noin koska myös pikkukalat on lailla suojattuja. Kun kalat on suojattu - niin miksei muka linnutkin olisi suojattu?
Toisaalta, saatan olla väärässä. Koska laki usein on väärässä. Tai siis, laki usein on epäjohdonmukainen, epälooginen.
Vierailija kirjoitti:
Onko Näkkäläjärvellä taas lähtenyt hommat lapasesta.
Taitaa olla Lahden persuja, kun välineenä on pyssy.
Vierailija kirjoitti:
Onko Näkkäläjärvellä taas lähtenyt hommat lapasesta.
Pitää varmaan kämpillään jotain demareiden juhannusta, joten tuollaista sekoiluahan sitä on tiedossa. Sääliksi käy jo naapuruston kissoja....
Tän takia mä ammuskelen piekkarilla. Ja äänenvaimennin kiinni, niin ei saa kukaan tietää. Oma tupa, oma lupa.