Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäloma (tuskaa)

Vierailija
22.06.2024 |

Alkoi kesäloma ja mihinkään ei kotoa lähdetä, taaskaan.

Olen vuosia joustanut miehen vuoksi, että ollaan kotona ja huilataan. 

Hän ei suostu tekemään mitään, ei lähde käymään museossa, ei uimarannalla, ei elokuviin, ei puistoon, ei merenrannalle, ei metsään, ei kahvilaan, ei kauppakeskukseen jne. Tai pienemmästä lomamatkasta puhumattakaan.

Mies osti uuden autonkin alkuvuodesta, perusteli ostoa mm jos vaikka lähdetään johonkin, niin on luotettava kulkupeli alla. Autoa ei kuitenkaan käytä mihinkään, satunaiset työmatkat saattaa toimistolle ajaa (mutta sekin on stressi, kun päivän päätteeksi autotallissa sitten etsii auton pinnasta mahdollisia kolhuja/naarmuja ja kiveniskun jälkiä).

Olisin valmis lähtemään itsekseni reissuun, pieni lomamatka naapuri kaupunkiin tai vaikka päivän reissu katsellen kaupungin nähtävyyksiä ja käydä torilla kahvilla, mutta se ei käy mies kiukuttelee, etten ulkoiluta koiria riittävästi ja pakoilen koirien kanssa oloa.

Minä en jaksa enää, elämä on ollut viimeiset 20 vuotta vain kotiin-töihin-kotiin-töihin.

Mitään eroa ei ole arvella eikä lomalla. Tai lomalla tulee luettua ja täytettyä ristikoita. Mies katsoo televisiota aamusta iltaan, minulla ei ole oikeutta katsella televiosta ohjelmia. Puhelimen kautta joskus jonkin elokuvan saatan mielenvirkistykseksi katsoa.

Muistan kaukaisesti sen tunteen, kun tuleva / alkava kesäloma nosti sellaisen positiivisen vireen mielessä, nyt sitä tunnetta ei löydy eikä tule. 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota auto ja mene mihin lystäät.

Minulla ei ole autoa, mutta voin käytää julkisia.

Joskus olisi kiva tehdä asioita yhdessä pariskuntana. 

Meillä olisi ollut pari viikkoa sitten työporukan kanssa perjantai-illaksi varattuna pöytä ravintolasta, mutta peruin sen mies ei kieltänyt menemästä, mutta piti sellaisen puheen on varmaan kiva mennä terassille juomaan p askan makuista olutta ja esittää, että on hyvää ja minulla on kivaa

Siis hän kiellä menemästä, mutta sitten tulee näitä kuitteja. Viimeinen mihin vetoaa on tuo koirien kanssa oleminen, koirat ovat muutenkin päivät ilman seuraani ja pitkästyneitä.

Ap

Jaa, no ei siinä sitten mitään. Hauskaa loppuelämää. Milloin mies löi viimeksi?

Vierailija
22/36 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä olisi ollut pari viikkoa sitten työporukan kanssa perjantai-illaksi varattuna pöytä ravintolasta, mutta peruin sen mies ei kieltänyt menemästä, mutta piti sellaisen puheen on varmaan kiva mennä terassille juomaan p askan makuista olutta ja esittää, että on hyvää ja minulla on kivaa

Siis hän kiellä menemästä, mutta sitten tulee näitä kuitteja. Viimeinen mihin vetoaa on tuo koirien kanssa oleminen, koirat ovat muutenkin päivät ilman seuraani ja pitkästyneitä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet mitä tykkäät, anna miehen kitistä. Itse olen tänä vuonna käynyt yksinäni pari pientä reissua Suomessa ja yhden Firenzessä. Käyn myös melko usein kotikaupungissa museoissa, kahviloissa yms. Mies ei tykkää ja minä tykkään niin tällä mennään. Tuleepa halvemmaksikin. 

Vierailija
24/36 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähde! Joko yksin/ kaverin kanssa/ sukulaisen kanssa noihin juttuihin, mitä luettelit, tai sit ihan silleen lopullisesti omille teille... 

Vierailija
25/36 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jaa, no ei siinä sitten mitään. Hauskaa loppuelämää. Milloin mies löi viimeksi?

Ei ole ikinä lyönyt. 

muutoin on kunnollinen koulutettu mies. Ei juo, ei polta, ei käy baareissa.

Mutta mihinkään ei kotoa lähde. Työ on pääasiassa etätyötä.

Vierailija
26/36 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman mielenterveytesi takia: lähde! 

Mielenterveys on jo mennyt. Kaikki on vain sellaista tasaista harmaata olemista.

Pidän itsekin arjen tasaisuuden tuomasta turvasta, mutta liikaa on liikaa.

Ap

Lähde vaikka heti hotelliin ja siitä sitten asuntoja hakemaan. 

Vierailija
27/36 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi annat tuon kitinän vaikuttaa? Se vähenee huomattavasti kun vaan jätät huomiotta. Ole vaikka sitten muulloin niiden koirien kanssa ettei voi siitä valittaa. Aina kun kinuaa p llua niin sano että sori, pitää olla koirien kanssa. 

Vierailija
28/36 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi annat tuon kitinän vaikuttaa? Se vähenee huomattavasti kun vaan jätät huomiotta. Ole vaikka sitten muulloin niiden koirien kanssa ettei voi siitä valittaa. Aina kun kinuaa p llua niin sano että sori, pitää olla koirien kanssa. 

No reps, ei se mitään p illua kinua. Ei meillä ole ollut tuollaista kanssakäymistä viimeiseen kymmeneen vuoteen.

Ap

Vierailija
29/36 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde jonkun ystäväsi kanssa reissulle.

Vierailija
30/36 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko trolli vai oikeasti noin vätys? Mies saa kuittailla ihan miten paljon hyvänsä, sinä voit vaikka kuittailla huonoista tv ohjelmista, joiden vuoksi joudut menemään terassille juomaan huonoa ja kallista olutta.

Vierailija
31/36 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ap lähde vaikka niiden koirien kanssa? Vuokraa mökki tai hotellihuone, johon voi ottaa koirat. Mies huomaa ettet ole hänestä riippuvainen ja jos alkaa reissuista syyllistää eikä lähde mukaan niin erohan on helppo. 

Vierailija
32/36 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään yksin metsässä. Ihanaa! Museoihin, näyttelyihin, puistoihin ym. menen myös mieluiten yksin. Saa käyttää aikaa just niin paljon kuin haluaa, mennä ihan omassa rytmissä, jäädä tutkailemaan asioita ihan kaikessa rauhassa. Pitää kyllä olla ihan 100% kiinnostunut samoista asioista, että se on toisen kanssa on nautinto. Mulla on kyllä mies raahautunut monet kerrat kohteliaisuudesta mukaan, mutta siinä kyllä latistuu omakin tunnelma, jos toinen odottaa vain kotiin lähtöä. 

Vierailija
33/36 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom! Koirien kanssa matkustaminen onnistuu junalla. Jos sulla ei oo autoa. Ja sitten hotelliin, mökit ei siin aseman vieressä ihan ole.

Vielä kysyn, eikö miehesi halua siis minnekään, esim sukulaisten luo? Eikä oo aikaisemminkaan matkustellut tai harrastanut mitään?

Vierailija
34/36 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakin mieheni on ajoittain melko yksioikoinen juntti mutta tämän luettuani hän alkaa tuntua ihan ok-tyypiltä. Emme juurikaan ole samoista asioista kiinnostuneita mutta ei hän sentään estä minua toteuttamasta itseäni saati v---tuile tekemisistäni, mitä nyt joskus vähän kateuttaan. Neuvoni on, kuten muidenkin, tee asioita joista tykkäät äläkä piittaa miehesi kuitttailuista. Jos hän alkaa käydä vielä vähänkin hankalammaksi, lähde ja jätä hänet.

Vierailija
35/36 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tekee omia juttujaan lomalla; rakentaa vajaa, tekee puita metsässä ym. Minä kultturellina käyn kesäteattereissa, museoissa, shoppailemassa. Menen  kavereiden tai oman tyttären kanssa tai ihan yksin. Kumpikin ollaan tyytyväisiä. Joku pieni päivän reissu ajellaan miehen kanssa ja käydään usein lounaalla. Ei avioliitto tarkoita että kaikki pitää tehdä yhdessä. Vapautta on että kumpikin saa tehdä asioita jotka kiinnostaa. Siti elämä on onnellista ja yhdessä halutaan olla vanhuuteen asti.

Vierailija
36/36 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakin mieheni on ajoittain melko yksioikoinen juntti mutta tämän luettuani hän alkaa tuntua ihan ok-tyypiltä. Emme juurikaan ole samoista asioista kiinnostuneita mutta ei hän sentään estä minua toteuttamasta itseäni saati v---tuile tekemisistäni, mitä nyt joskus vähän kateuttaan. Neuvoni on, kuten muidenkin, tee asioita joista tykkäät äläkä piittaa miehesi kuitttailuista. Jos hän alkaa käydä vielä vähänkin hankalammaksi, lähde ja jätä hänet.

Aloitus herätti minussa ihan samoja tunteita. Oma mies on hiljainen mörrimöykky, joka ei oikeastaan koskaan ideoi tai suunnittele matkoja tai muuta ohjelmaa, mikä on toisinaan todella raivostuttavaa. Toisaalta lähtee kyllä lähes aina mukaan kun ehdotan, harvoin ampuu myöskään lomasuunnitelmia alas eikä ikinä valita rahanmenosta tai ole ylipäätään pihi (ominaisuus, jota en sietäisi). Koskaan ei aukoisi päätään minulle menoistani enkä minäkään kyllä hänelle. Tuo osio kuulosti aloittajan viestissä todella raskaalta. 

lähes 20 vuoden yhteiselon jälkeen olen tajunnut ja hyväksynyt että oma mies ei ole aloitekyvytön, häntä ei vain yksinkertaisesti kiinnosta samat asiat kuin minua. Ja mikäpä minä olen määräämään, mikä on esim. oikea tapa viettää kesälomaa? Jos toinen haluaa istua pelaamassa koneella suuren osan lomastaan ja minä haluan matkustaa, niin vaihtoehtona on että molemmat tekevät kompromisseja tai että lomat vietetään erillään. Tähän asti kompromissit ovat toimineet, toki vaihtelevasti. Meillä on vielä kouluikäisiä lapsia, joten heidänkin toiveita ja mieltymyksiä pitää tietenkin toteuttaa. 

Aloittaja: onko miehesi ollut aina tuollainen vai onko hän muuttunut viime aikoina/vuosina tuollaiseksi? Eihän tuollaista menoa jatka pidemmän päälle kukaan. Onko teillä ylipäätään mitään yhteistä enää koirien ja kotoa muuttaneiden lasten lisäksi? Suostuuko mies keskustelemaan asiasta? Sinun tai sitten ammattilaisen kanssa. Suosittelen kokeilemaan.