Miksi joitain ärsyttää niin kovasti että joku haluaa remontoida edullisesti?
Ei pitäisi välittää, tiedän, mutta ärsyttää 😂
Eli tehdään remonttia meidän pieneen taloon. Vaati kunnon peruskorjauksen, eli kaikki avattiin, tehtiin uusi lattia kaikkine rakenteineen, uutta seinää, kaikki eristykset, uusi keittiö, osa ikkunoista, kaikki pinnat. Siis ihan kunnon remontti.
Alusta asti oli selvää että itse tehdään kaikki mitä voidaan, poislukien LVI- ja sähkötyöt. Opetellaan, kysytään neuvoa kun sitä tarvitaan, ollut parikin ammattilaista tarvittaessa puhelimen päässä. Itse tehty siis osin rahasyistäkin, mutta myös siksi että voidaan ja halutaan tehdä itse.
Ja sitten käy pari kaukaisempaa sukulaista ihmettelemässä että miksi tehdään itse. Kun he tietäisi hyviä remppamiehiä, tosin bensakulut tänne syrjäseudulle maksaisi jo maltaita. Nämä ovat itse sitä remontoijatyyppiä, jotka lähtee kuukaudeksi löhölomalle kaukomaille siksi, että 20 ammattilaista saa sillä aikaa taloon tehtyä laajennuksen, eikä itse tarvitse rasittua remontin näkemisestäkään.
Me kun iloitaan siitä että uudet ikkunat olis maksaneet ikkunatehtaalta tilattuna 3000 euroa, mutta löydettiinkin tunnin ajomatkan päästä hyvät, käytetyt, tyyliin sopivat torista yht. 625 euroa, niin sukulaismies ei vaan voi kuulemma käsittää miksei tilattu tehtaalta. Lisäksi tilattiin puuvalmis ovi joka maalattiin itse haluamallamme värillä, oven hinta 795 € + maali 59 €, sen sijaan että oltais maksettu standardivärisestä (rumasta) ovesta 1800 € 😂
Miksi ihmeessä joitain ärsyttää että joku säästää ja haluaa säästää, ja vieläpä tehdä ITSE?
Kommentit (42)
Mekin remppasimme kotimme plus tietysti aika ajoin pintaremppaa, jos kaipasi kevyempää muutosta jo remppaamaamme kohteeseen.
Emme me ketään paikalle pyytäneet saati päästäneet olemaan mitään mieltä. Miehen suku onneksi asui 600 km päässä ja minun sivussani korkeintaan kysytään voidaanko auttaa jossakin remppatyössä. Veljeni kävi pari kertaa. Mies pystyi työnsä kautta kysymään asiantuntijoilta neuvoa, jos neuvoa tarvitsi.
Emme kumpikaan muutenkaan puhuneet rempasta ympäriinsä, eikä se ollut sellainen puheenaihe kenenkään seurassa. Meidän oma juttu ja sillä selvä.
IHmisillä on aina mielipiteitä. Se on heidän näkemyksensä, ei minun, joten antaa lätistä ihan rauhassa. Kannattaako uhrata energiaansa miettimällä muiden ajatuksia, jos on eri mieltä ja tietää itse paremmin?
Meillä tehdään eriliatsa remppaa koko ajan. Nyt Juhannuksenakin. Ja mikäs tehdessä. Äijä on insinööri ja poika rakennusmies. Kumpikin tykkää käsillä tekemisestä.
Kuten raksaukkojen puheenparsi kuuluu, itselle voi ja kannattaa tehdä hyvääkin.
Jaa miksikö itse? Kun ei noille viina maistu ja kustannuksia on periaatteessa vain materiaalit, työkaluja on hallissa/ pajassa joka lähtöön, niin saadaan melko komeat puitteet ajan kanssa aikaiseksi.