IL Plus: Tällaisen ihmisen psykopaatti haluaa rakastetukseen
https://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/a/bbe5de33-862e-41ef-a9…
Iltalehden (Plus) jutussa kerrotaan, millaisen ihmisen psykopaatti haluaa rakastetukseen. Olen itse seurustellut kahden psykopaatin (oma arvio) kanssa. Olisi kiva tietää, mitä jutussa kerrotaan. Olisiko ketään, joka haluaisi kertoa.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voin kertoa lukematta juttua.
Psyko haluaa puolisokseen häiriintyneen vanhemman lapsen, esim. feministin vieraannetun lapsen. Semmonen on kohtalaisen sokea psykon käytökselle kun muutenkin on sairas lapsuus. Normivanhempien lapsille psykon jutut ei oikein mene läpi. Poistuvat horisonttiin ennenkuin psyko pääsee kunnolla hääräämään.
Feministi ei ole häiriintynyt.
Psykopaatit ovat myös narsisteja, joten narsistin lapsi kokee psykopaatin sekoilun turvalliseksi ja normaaliksi. Psykopaatin ja narsistin heikkous on yli-iso ego, hän on hyvin ennalta-arvattava ja kaikki hämäykset ovat lopulta todella läpinäkyviä, kun oppii näkemään. Tämän sanominen ja sana "ennalta-arvattava" triggeröi psykopaattia ehkäpä eniten maailmassa, koska hän luulee olevansa kaikkea muuta.
Kaikki psykopaatit
Onko Sam Vaknin todella suorittanut psykologian opintoja ja peräti professuurin hankkinut aiheesta? Silloin parikymmentä vuotta sitten kun luin hänen tekstejään, hän esittäytyi itse narsistina ja kertoi narsismista omasta kokemuksestaan käsin ikään kuin kokemusasiantuntijana.
Vastauksena tuohon, että onko Vaknin suorittanut psykologian opintoja, niin sitä minäkin mietin? Eikö tyyppi ole joku ydinfyysikko tms, miten hän on myös psykologian proffa (Wikipedian mukaan)? Voihan ihmisellä olla vaikka kuinka monta tutkintoa, ja tietynlaisilla narskuilla niitä onkin, mutta vähän kyllä hämmästelen asiaa. Mistään en löydä oikeaa tietoa hänestä ja koulutuksestaan tai pätevyydestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä otsikko on harhaanjohtava, että psykopaatti ei pysty rakstamaan, joten hän ei halua ketään rakastetukseen. Uhrikseen haluaa sellaisen, jonka kautta hän saa tarpeitaan tyydytettyä esim. taloudellisia, sadistisia, seksuaalisia, palveluksia osakseen jne.
Psykopaatti haluaa helposti manipuloitavan trophy-puolison.
Ulkonäkö voi sokaista ja hämätä psykopaatinkin. Jos näyttää ulkoisesti kiltiltä, mutta sisältä onkin yhtä manipuloiva niin psykopaatti erehtyy luulemaan helpoksi uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatilla voi olla kognitiivista empatiaa eli kykyä vedellä oikeista naruista näyttääkseen normaalilta ihmiseltä.
Kyllä. Psykopaatti tietää tasan tarkkaan kuinka käyttäytyä vaikuttaakseen normaalilta ihmiseltä.
Mutta on loppujen lopuksi hyvin ennalta arvattava.
Jos ihminen miettii, että miten hänen tulisi käyttäytyä sosiaalisessa tilanteessa ei kuitenkaan ole psykopatiaa. Ja ihmisillä on yksilöllisiä tyylejä reagoida vakavaan tilanteeseen. Empaattinenkin ihminen voi vakavassa tilanteessa reagoida hyvin epätyypillisellä tavalla, joka ei ole hänelle muutoin ominaista käytöstä. Jotkut ihmiset myös haluaa itkeä salaa silloin kun muut eivät ole näkemässä ja voi syntyä väärä kuva siitä, että joku on tunteeton kun hän ei itke muiden nähden. Eräs entinen työkaverini oli tunnekylmä ja hän tunnusti olevansa tunnekylmä ja hän mm. sanoi, että hän ajaisi tietoisesti toisen ihmisen päälle. Sanoin hänelle, että minulle tulisi siitä huono omatunto. Eli tunnekylmä ihminen ei tunne omantunnon tuskia, ei mieti miten kuuluu olla jotta se olisi sosiaalisesti hyväksyttävää. Hän totesi, että hän ajaisi kylmästi ihmisen päälle. Eikä hän heti paljastanut olevansa tunnekylmä vaan vasta sitten kun oli saanut minusta haluamansa eikä tarvinnut minua enää mihinkään. Saattoi kyllä olla myös sosiopaatti kun häntä oli äitipuoli lapsena lyönyt toistuvasti. Hän ei noista asioista puhunut mitään vajaan viiden vuoden työkaveruuden aikana, paljastukset tuli vasta sitten tosiaan kun hän ei enää minua tarvinnut mihinkään. Mikä tietysti on minulle ihan ok, ettei hän ole enää elämässäni. Mutta tosiaan nää tän sortin ihmisetkin valitettavasti saa ajokortin mikä on puistattavaa.
Juuri näin. Oma hyvin paljon psykopaattisia ja narsistisia piirteitä omaava eksäni muun muassa ajoi kerran autolla ihmisen päälle (vahingossa..), ja kotiin tullessaan kertoi minulle jopa hieman ylpeään sävyyn siitä, kuinka hän oli tässä tilanteessa ensisijaisesti miettinyt sitä, miten hänen kuuluisi reagoida jotta tilannetta todistaneet ihmiset luulisivat hänen olevan hädissään ja shokissa tilanteesta. Eli hän siis suoranaisesti myönsi, että tilanne ei todellisuudessa herättänyt hänessä minkäänlaisia tunteita vaikka hän oli juuri AJANUT IHMISEN YLI AUTOLLA, vaan hän vain näytteli normaalin ihmisen tunteita tuossa tilanteessa...
Näiden aivot toimii ihan eri tavalla kuin terveiden ihmisten aivot, sitä on oikeasti vaikea edes käsittää kuinka eri maailmasta psykopaattiset ihmiset ovat, ja sen takia myöskään heidän vaarallisuutta ei monesti osaa edes kuvitella.