IL Plus: Tällaisen ihmisen psykopaatti haluaa rakastetukseen
https://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/a/bbe5de33-862e-41ef-a9…
Iltalehden (Plus) jutussa kerrotaan, millaisen ihmisen psykopaatti haluaa rakastetukseen. Olen itse seurustellut kahden psykopaatin (oma arvio) kanssa. Olisi kiva tietää, mitä jutussa kerrotaan. Olisiko ketään, joka haluaisi kertoa.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä otsikko on harhaanjohtava, että psykopaatti ei pysty rakstamaan, joten hän ei halua ketään rakastetukseen. Uhrikseen haluaa sellaisen, jonka kautta hän saa tarpeitaan tyydytettyä esim. taloudellisia, sadistisia, seksuaalisia, palveluksia osakseen jne.
Psykopaatti haluaa helposti manipuloitavan trophy-puolison.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatilta puuttuu omatunto. Siinä mielessä tuntuu melko epäilyttävältä että he pystyisivät oikeaan aitoon syvään rakkauteen.
Jotkut psykopaatit ovat kyllä erittäin suojelevia esim. omia lapsiaan kohtaan, mutta onko se rakkautta, mene tiedä, vai onko taustalla jokin muu tekijä?
Psykopaatilta puuttuu älyllinen omatunto, ja siksi tietoinen toisten ihmisten kusettaminen ei tuota vaikeuksia. Luulen, että psykopaatit ovat hyvin omistushaluisia puolisoaan kohtaan, vaikkei pettäminen psykopaatille itselleen tuota vaikeuksia. Pettäminen sinänsä ei ole vain psykopatiaan liittyvä oire, sitä harrastavat monet muutkin.
Väärin. Hän jos joku kykenee näyttelemään ja oppimaan tunteita, riippuen tietysti älyllisestä kyvykkyydestään.Hänellä on vain rajoitetusti aitoja tunteita ja empatiaan hän ei kykene. Psykopaatti suhtautuu toisiin ihmisiin kuin elottomiin esineisiin, siksi toisten ihmisten kaltoinkohtelu ei tuota hänelle vaikeuksia, aivan kuten useimmille meistä ei tuota vaikeuksia viedä roskapussia roskikseen.
Psykopaatti on hauska ja viihdyttävä, toisten kanssa toimeentuleva ihminen. Todellinen luonne tulee esiin vasta ajan kanssa.
Psykopaatti on pinnallinen, lipevä, itsekeskeinen, mahtipontinen, valheellinen ja manipuloiva. Ei tunne syyllisyyttä, katumusta tai empatiaa. Hän käyttää ihmisiä hyväkseen ja jos jää kiinni valheesta on hän mestari muuttamaan tarinaansa.
Kaikki narsistit eivät ole psykopaatteja, mutta kaikki psykopaatit ovat narsisteja. Näin kärjistäen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki psykopaatit ei ole kovin älykkäitä tai lahjakkuus ulottuu vain kapealle alueelle. Psykopaattia pystyy huijaamaan näyttelemällä kilttiä ja haavoittuvaista, sekä tarjoilemalla hänelle keksityt v-spotit, jotka ei siis oikeasti ole heikkoja kohtiasi.
Olet hyvä target, jos sinulla on rahaa (tai edes vaikutat rikkaalta), hyödyllisiä sukulaisia, kuten akateemisesti menestyneitä alalla/ osaamisalueella, johon psykopaatti on pyrkimässä. Lisäksi sinun tulee olla kiltti, melko yksinäinen, alistuva ja tottelevainen (tällaista toki helppo feikata).
Miksi kukaan haluaisi huijata psykopaatin tarrautumaan itseensä? Kuka haluaa houkutella psykoja puoleensa? Poliisit ehkä rikollisia, mutta muuten en keksi mitä hyötyä tästä olisi.
Paljastaakseen henk
Minäkin puuhailen varjoissa ja taustalla, mutta olen hyvän puolella. Tämä on minun tapani toimia ja toimii hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatit ovat harvoin älykkäitä. Suomen tunnetuin psykopaatti Auervaara pystyi hyvin huijaamaan akateemisia naisia, vaikka itse oli kognitiivisesti heikkotasoinen.
Psykopaatteja on älyllisesti kaikentasoisia.
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatilta puuttuu omatunto. Siinä mielessä tuntuu melko epäilyttävältä että he pystyisivät oikeaan aitoon syvään rakkauteen.
Jotkut psykopaatit ovat kyllä erittäin suojelevia esim. omia lapsiaan kohtaan, mutta onko se rakkautta, mene tiedä, vai onko taustalla jokin muu tekijä?
Eiköhän taustalla ole ihan silkka kontrollintarve.
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatilla voi olla kognitiivista empatiaa eli kykyä vedellä oikeista naruista näyttääkseen normaalilta ihmiseltä.
Kyllä. Psykopaatti tietää tasan tarkkaan kuinka käyttäytyä vaikuttaakseen normaalilta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki psykopaatit ei ole kovin älykkäitä tai lahjakkuus ulottuu vain kapealle alueelle. Psykopaattia pystyy huijaamaan näyttelemällä kilttiä ja haavoittuvaista, sekä tarjoilemalla hänelle keksityt v-spotit, jotka ei siis oikeasti ole heikkoja kohtiasi.
Olet hyvä target, jos sinulla on rahaa (tai edes vaikutat rikkaalta), hyödyllisiä sukulaisia, kuten akateemisesti menestyneitä alalla/ osaamisalueella, johon psykopaatti on pyrkimässä. Lisäksi sinun tulee olla kiltti, melko yksinäinen, alistuva ja tottelevainen (tällaista toki helppo feikata).
Miksi kukaan haluaisi huijata psykopaatin tarrautumaan itseensä? Kuka haluaa houkutella psykoja puoleensa? Poliisit ehkä rikollisia, mutta muuten en keksi mitä hyötyä tästä olisi.<
Minäkin puuhailen varjoissa ja taustalla, mutta olen hyvän puolella. Tämä on minun tapani toimia ja toimii hyvin.
Minusta tuo kuulostaa epäilyttävältä: "Olen hyvän puolella".
En tiedä, mutta mielestäni ihminen, joka kuvailee itseään esim. ehdottoman oikeudenmukaiseksi, kuulostaa epäilyttävältä.
Psykopaattti pelaa lukemani mukaan juuri älyllä, laskelmallisuudella, joten kaipa häneltä puuttuu tunteisiiin liittyvä omatunto. Älyllään hän voi teeskennellä oppimiaan merkkejä, miten omaatuntoa muka osoitetaan, mutta se ei ole aitoa ja sen kyllä huomaa, kun toinen tekee krokotiilinkyyneleitä, itkua ilman kyyneleitä.
Krokotiiinkyneleet eivät tarkoita itkua ilman kyynelliä, vaan tekoitkua (ihan kyynelillä) ilman oikeaa tunnetta siellä takana. Esim. tekoitkulla halutaan saavuttaa tarkoituksenhakuisesti jokin etu, tai teeskennellään surevaa, vaikka olisi tapahtuneesta asiasta oikeasti vaan hyvillään jne.
Kokotiili voi näyttää siltä että itkisi ja surisi, vaikka silmiä kostuttava kyynelneste voi vain vuotaa joskus yli.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Krokotiilin_kyyneleet
https://historianet.fi/kulttuuri/kielet/mista-tulee-sanonta-itkea-kroko…
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatti on hauska ja viihdyttävä, toisten kanssa toimeentuleva ihminen. Todellinen luonne tulee esiin vasta ajan kanssa.
Psykopaatti on pinnallinen, lipevä, itsekeskeinen, mahtipontinen, valheellinen ja manipuloiva. Ei tunne syyllisyyttä, katumusta tai empatiaa. Hän käyttää ihmisiä hyväkseen ja jos jää kiinni valheesta on hän mestari muuttamaan tarinaansa.
Kaikki narsistit eivät ole psykopaatteja, mutta kaikki psykopaatit ovat narsisteja. Näin kärjistäen.
Ei kaikki psykopaatit ole hauskoja ja viihdyttäviä, tämä on ihan pötyä. Voi olla hyvinkin asiallinen ja omissa oloissaan pysyttelevä henkilö, tai hyvin aggressiivinen ja hyökkäävä. Riippuu ihan psykopaatin muista luonteenpiirteistä. Katumuksen ja empatian puute on yhdistävä tekijä, sekä manipulointi.
Vierailija kirjoitti:
ÄLKÄÄ KERTOKO! OSTAKOON LOKKI OMAN LEHDEN!
Olen ap. Olet oikeassa siinä, että olisi reilua tilata itse. Tilaisinkin, mutta minulla on vain yksi pankkikortti, jonka tunnuslukuja en halua syöttää nettiin. Pitäisi olla toinen kortti noita tilauksia varten. Tämä on vain minun mielipiteeni. Tuo jutun aihe kiinnostaa, koska olen tosiaan aloittanut seurustelun jopa kahden sellaisen miehen kanssa, joilla on ainakin paljon psykopaatin piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ap. Olet oikeassa siinä, että olisi reilua tilata itse. Tilaisinkin, mutta minulla on vain yksi pankkikortti, jonka tunnuslukuja en halua syöttää nettiin. Pitäisi olla toinen kortti noita tilauksia varten. Tämä on vain minun mielipiteeni. Tuo jutun aihe kiinnostaa, koska olen tosiaan aloittanut seurustelun jopa kahden sellaisen miehen kanssa, joilla on ainakin paljon psykopaatin piirteitä.
Olet ehkä liian sinisilmäinen ja hyväuskoinen. Suljet silmäsi red flageilta. Et halua uskoa toisesta niin pahaa. Et osaa asettaa rajojasi vaan venytät niitä tai niitä ei ole. Olet antelias ja huolenpitävä. Jotain noista, veikkaisin. Ja lähtöisin perheestä, jossa lapsena tarpeitasi ei tyydytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs itse olet jos kahden kanssa olet aloittanut seurustelun? Tietävätkö he toisistaan? Tuskin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi huijata psykopaatin tarrautumaan itseensä? Kuka haluaa houkutella psykoja puoleensa? Poliisit ehkä rikollisia,
Voihan joku psykopaattisia piirteitä omaava henkilö toimia vaikka kirurgina, eikös hän silloin ole ns. hyvien puolella? Eivät kaikki psykopaatit ole rikollisia.
Psykopaatti rakastaa omalla tavallaan.
Aina toivoisi että joku psykopaatti tulisi tänne kertomaan miten oikeasti näkee ja kokee asiat. Kuinka moni psykopaatti tietää olevansa psykopaatti? Missä vaiheessa sen tajuaa? Millaista on elää ilman tunteita, tai millaisia ne tunteet on, jos niitä on esimerkiksi muita kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki ikävät eksät ole psykopaatteja tai narsisteja, jotkut on vain ihan tavallisia kusipäitä.
Tämä on juuri niiden ihmisten kommentti, jotka eivät ole narsistiin tai psykopaatti on koskaan törmänneet. Minunkin kohdallani on sattunut kaksi, ihan parisuhteeseen asti. Toki myös on sattunut muutenkin ikäviä ihmisiä. Se, mitä tuollaisen mieleltään sairaan ihmisen kanssa kokee, on jotain, mitä tapahtuu vain kirjoissa tai elokuvissa.
Älä siis viitsi vähätellä toisten kokemuksia tai kertomaa.
Okei, eli vähän sellainen salapoliisityyppinen keissi kyseessä. Vaatii aikamoista omistautuneisuuttaa ja pitkäjänteistä näyttelemistä. Ehkä olisi parempi vaan opettaa ihmisille terveet rajat ja eettiset pelisäännöt, niin näkee heti kun joku yrittää toimia epäilyttävällä tavalla, ja sitten on yhteiset toimintatavat, joiden avulla tyyppi pelataan ulos firmasta tai tuttavapiiristä. Tällaiset pelit ja leikit on psykopaateista pelkästään viihdyttäviä, ja saavat sinut vielä lähtemään touhuunsa mukaan tuolla tavalla. Parempia vaan heti aluun pistää selkeät rajt näiden ihmisten kanssa ja tehdä selväksi myös muille, mitä tästä tyypistä ajattelee. Rehellisesti. Psykopaatit toimii varjoissa, muiden on pysyttävä valon puolella.