Talon asukkaan jatkuva pysäköiminen vieraspaikalle
Mitä tehdä, kun taloyhtiön 2 ainoata vieraspaikkaa pysäköimiseen ovat talon ulkomaalaisperäisten asukkaiden käytössä päivittäin. Parkkifirman uhkasakkokaan ei tunnu auttavan. Asukkaille on varattu til at asukaspysäköintiin, mutta auton ajaminen katettuun talliin ja oven sulkeminen tuntuu olevan liian työlästä. Vieraita ei voi kutsua, kun autoa ei saa pysäköityä.
Kommentit (8)
Ovatko ne tallipaikat maksullisia? Onko niitä tallipaikkoja vapaana? Siis yrittääkö ulkkis säästää rahaa vai onko vain laiskuus kyseessä?
Onko ukrainalaisia??
Niille oikein pysäköinti tuntuu olevan vaikeaa...
Mutta joo, vaikea neuvoa muuten kuin:
1) Joku ajaa oman autonsa vieraspaikan taakse silloin, kun se on vallattu.
Eli laitatte väärin pysäköidyn auton mottiin niin, ettei sitä saa millään sieltä pois.
Mielellään vähintään vuorokaudeksi, jopa kahdeksi.
Kännykkään ei ole pakko vastata, jos joku esim parkkipaikalla koittaa soittaa koko ajan...
Kotoakin voi häipyä siksi aikaa, kunnes palaa hakemaan auton...
Toimii.
2) Selvittäkää kenen vastuulla on maksaa hinaus, jos taloyhtiö tms tilaa sen?
Jos laske menee omistajalle jossain tapauksessa, niin hoitakaa tilanne niin ja hinauttakaa auto pois.
Voitko jättää heippalapun: Hei,minulle tulee vieraita. Parkeeraatteko autonne ystävällisesti teidän omalle paikalle. Tai sit vieraiden auto poikittain heidän autojen taakse vieras paikalle. Itse olisin siitä viihteestä valmis maksamaan sakon vieraiden puolesta ja naurettaisiin yhdessä keittiön ikkunalla kahvikupposet käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Voitko jättää heippalapun: Hei,minulle tulee vieraita. Parkeeraatteko autonne ystävällisesti teidän omalle paikalle. Tai sit vieraiden auto poikittain heidän autojen taakse vieras paikalle. Itse olisin siitä viihteestä valmis maksamaan sakon vieraiden puolesta ja naurettaisiin yhdessä keittiön ikkunalla kahvikupposet käsissä.
Tämä. Alkaa pyytää (silloin kun vieraspiakka vallataan asukkaiden toimesta) yövieraita. Ja auto poikittain estämään ulkisten poistuminen.
Ei muuta kuin auto tosiaan siihen taakse poikittain. Loppuu yhden kerran jälkeen.
Taloyhtiön autopaikat on pääsääntöisesti tarkoitettu taloyhtiön osakkaiden käyttöön, koska osakkaat myös maksavat esim autopaikkojen asvaltoinnin ym ym kulut.
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiön autopaikat on pääsääntöisesti tarkoitettu taloyhtiön osakkaiden käyttöön, koska osakkaat myös maksavat esim autopaikkojen asvaltoinnin ym ym kulut.
Vieraspaikalle ei saa jatkuvasti pysäköidä laiskuuden takia!
Pistä taloyhtiön puheenjohtaja tms valittamaan. Itselle kerran kävi näin. Tuli huutamaan että autoni on ollut siellä niin ja niin kauan, vaikkei ollut.