Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen läninki häihin?

Vierailija
22.06.2024 |

Vinkkejä? 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkamekko.

Vierailija
2/11 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läninki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leninki eller klänning... täällä joku harjoittelee svenskaa ja häihin tulossa porukkaa från Sverige, kanske.

Onko tässä kyse morsiamesta vai häävieraasta? 

Jos minä olisin morsian - iästä viis - niin se on kyllä kirkkohäät, huntu ja kukat, mutta en olekaan ennen ollut naimisissa enkä mene muiden kuin 'ensimmäisen kosijan' kanssa meni sitten syteen tai saveen vai miten sanotaankaan.

Jos olen vieraana niin sit joku kiva leninki jos vain löydän kaupasta hyvän mun mitoille. Toisinaan on helpompi saada kasaan joku housu- kuin leninkiasu ikävä kyllä. Leningissä on niin monta ylä- ja alaosamittaa joiden kaikkien pitäisi olla oikein. Mut kyll siellä häissä pitäisi leninki olla. 

Vierailija
4/11 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän Ap on mies eikä ne saa kysellä mitään hääläningeistä. 

Vierailija
5/11 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leninki eller klänning... täällä joku harjoittelee svenskaa ja häihin tulossa porukkaa från Sverige, kanske.

Jos minä olisin morsian - iästä viis - niin se on kyllä kirkkohäät, huntu ja kukat, mutta en olekaan ennen ollut naimisissa enkä mene muiden kuin 'ensimmäisen kosijan' kanssa meni sitten syteen tai saveen vai miten sanotaankaan.

Jos olen vieraana niin sit joku kiva leninki jos vain löydän kaupasta hyvän mun mitoille. Toisinaan on helpompi saada kasaan joku housu- kuin leninkiasu ikävä kyllä. Leningissä on niin monta ylä- ja alaosamittaa joiden kaikkien pitäisi olla oikein. Mut kyll siellä häissä pitäisi leninki olla. 

Olen vieraana. 

ap

Vierailija
6/11 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukkamekko.

Eräs lihava tuttava tuli mieleen. 🤮

Vierailija
7/11 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läninki

Murresana.

-eri-

Vierailija
8/11 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kesämekko, jolla on myös muuta käyttöä.

Vierailija
9/11 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klänninki, tupla n meillä päin. Mikä vaan muttein trikoomekko, mistä ei tiedä onko yöpaita vai mekko. 

Vierailija
10/11 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läninki

Murresana.

-eri-

Eikä ole, muka hyvä vitsi

Kun kirjoitat hakuun läninki niin:

Tarkoititko: Leninki

Vierailija
11/11 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvitse olla tulossa yhtään ruotsalaista noihin häihin.

Länsi-Lapissa, Torniojoki varressa puhutaan ihan omaa murrettaan.  Siellä ollaan rajan tuntumassa paljon tekemisssä keskenään ruotsalaiset ja suomalaiset

Niinpä molrmmin puolin tarttuu kieleen sanoja toisesta kielestä.  Ja niitä on paljon, esimerkiksi tuolla sanotaan vuokralaista hyyryläiseksi, tulee ruotsikiele  sanasta 

hyra eli vuokrata. Samoin sana porstua (eteinen), tulee ruotsin kielen sanasta farstu.

Ja ns.kakskielisiä sanoja on noilla seuduilla runsaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi