En tajua näitä pösilöitä, jotka menee kesällä Kreikkaan
Itse oli siellä maaliskuussa, suomalaiselle sopivat kelit (max 20 C) eikä turistilaumoja, halvat hotellit.
Kommentit (54)
Ei pari viikkoa tunnu missään. Sen aikaa voi olla kesällä jossain muussa maassa.
Ajatelkaa me tulemme kesäksi Suomeen. Viivytään ainakin 3 kuukautta. Ulkomailla asuvana ja kaikki jo lyhyillä visiiteillä nähneenä tulemme joka vuosi Suomeen. Talvella on täällä lumitöitä ja siksi ollaan mieluummin ulkomaan kodissa.272
Albania, Kosova, Montenegro ovat helteiden takia olleet ilman sähköjä tänään. Ei kestäneet laitteet hellettä.
Ollaan parhaillaan Kreikan saarilla ja hyvin on viihdytty. Päivällä on kuuma, mutta ei se meren rannalla tunnu pahalta. Iltaisin kävelemme ja syömme tavernoissa.
Pitäisi olla ihan selvää, ettei tällaisilla keleillä lähdetä patikoimaan tai maastopyöräilemään. Niiden aika on keväällä tai syksyllä.
Kai sitä loma-aikansa saa valita itse ilman, että siitä pösilöks tulee...
AP ja muutamat muutkin, miksi nimittelette ja arvostelette ihmisiä. Toivotaan kaikille hyvää.
Toukokuu (riippuen talven ja kevään säästä) Kreetalla oli parasta. Sopivan lämmin, reilu +20. Hyvin pystyi uimaan ja rannalla pari päivää olemaan. Luonto vielä tuore ja hehkeä alkukesästä.
en miekään, just kun kaunein kesä meillä kuten nytkin....menen syksyllä ja talvella lämpimään jos menen
Jos haluaa yli 20 pitää mennä vähän sitä myöhemmin? Ja syksyn puolella sama?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea onkaan ymmärtää, jos kuvittelee, että suomalaiset ovat identtisiä. Minulle +20 on viileä. Esim. Samoksen saaren tämänhetkinen sää(+32) kuulostaa täydelliseltä
Mitä siellä jaksaa tehdä? Löhötä?
Mitä lomalla muka pitäisi tehdä? Nukkua pitkään, lukea päivällä kirjaa aurinkovarjon alla, mennä illalla syömään jonnekin. En minä Suomessakaan mitään muuta tee.
No se selittääkin paljon.
Me jotkut taas haluamme lomallakin kävellä, kuljeskella, nähdä ja kokea asioita. Liian kuuma ei siis ole ollenkaan hyvä.
Me ollaan menossa heinäkuussa kuten monena kesänä tätä ennenkin. Nautitaan uimisesta ja snorklaamisesta, ja ollaan ilmeisesti reilusti keskivertosuomalaista viluisempia koska ei täällä Suomessa oikeasti tareta tehdä noita kovin hyvin. Tai no saunasta joo, ja pari kertaa kesässä ehkä niin lämmin että uidaan ilman saunaakin. Mutta täällä vaan ei oo auringossa samanlaista voimaa, eikä samanlaista kirkasta merta ihanine värikkäine kaloineen. Eikä yöt yhtä lämpimiä, sametinpehmeitä. Tykkään Suomen kesästäkin mutta jotain jää puuttumaan aina, jos ei raaskita käydä Välimerellä.
Vierailija kirjoitti:
AP ja muutamat muutkin, miksi nimittelette ja arvostelette ihmisiä. Toivotaan kaikille hyvää.
Minä arvostelen ja nimittelen, koska en ymmärrä sellaista, että ihmiset itse aiheuttavat ilmastonmuutoksen ja sitten kiljuen nauttivat siitä. Kuin sika kierisi paskassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhyys ja tyhmyys usein yhdistyvät.
Miten köyhyys tähän liittyy - köyhä ei kyllä Kreikkaan lähde.
Eikö siellä siis olekaan halpaa?
Ei ole halpismaa.
Vierailija kirjoitti:
Maaliskuussa ei oo matkoja oikeen sinne. Siksi en mene. Rodos ja Kreeta niin nähty
No Kreikka nyt on paljon muutakin kuin Rodos ja Kreeta. Ympäri vuoden on lentoja suoraan Ateenaan ja sieltä voi jatkaa mihin päin vaan.
Tietty mukavampaa lentää suoraan lomakohteeseen, ihan hyvä että Finski jatkaa nyt Rodoksen lentoja vielä marraskuun.
En myöskään ymmärrä intoa mennä kesällä Kreikkaan tai muihin Välimeren maihin, varsinkaan heti kesän alussa. Suomen kesä on niin lyhyt että mieluummin juuri menee syksyllä.