Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saa töitä!! Mielenterveys romahti.

Vierailija
21.06.2024 |

Mä en selviä enää kun ei vaa saa töitä!! Koko elämä on ollut aivan turhaa ja opiskelukin on ollu aivan turhaa.

Joo syyllistäkää vaa mua enemmän. Sanokaa vaa et laiska mee töihin.

Parempi et saan itteni pois päiviltä niin en oo enää täällä kuluttamassa teidän hengitysilma.

kun olin 20 sanottiin et joo joo kyllä se siitä. Oon nyt yli 30 ja samaa askaa. En jaksa enää eikä kukaan voi auttaa!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle. Vaikea enemmän neuvoa, kun ei tiedä, mitä olet opiskellut. Mutta uskon,että saat kyllä vielä töitä. Pystytkö muuttamaan edes hetkeksi isompaan kaupunkiin?Siellä enempii tarjontaa.

Vierailija
22/33 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta hautaustoimisto. Suomi on jo yli vuoden ollut Euroopan ykkönen ylikuolemissa ja sama varmasti jatkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottele että täytät 50, sitten ei enää mitään mahdollisuutta päästä töihin.

Mää sain aivan ihanan osa-aikatyön 56-vuotiaana, henkilökohtainen työvoimaohjaaja oli suositellut minua. Mieluusti tekisin enemmän tunteja mutta parempi tämäkin kuin ei mitään ja rakastan työtäni. Haastatteluun menin ilman meikkejä ja koruja ja pää punasena kun olin juuri kävellyt kaupunkiin.;) 2 tunnin haastattelun jälkeen jäin samantien töihin ja siellä oon vieläkin, kohta tulee vuosi täyteen.

Vierailija
24/33 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä opiskelit ?

Vierailija
25/33 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään normaaleja töitä en ole tehnyt minäkään, koskaan.

Opintoja on vaikka mitä (parit maisterit) yms.

Ei enää kiinnosta. Evvk.

Vierailija
26/33 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terve kohtalontoveri, itse 40 vuotias, ei se ainakaan parane tuosta. Älä ainakaan erehdy kuntouttavaan työtoimintaan menemään, ei kukaan palkkaa sen jälkeen

Menin ja pääsin sitä kautta töihin, koska toiminnan vetäjä ei pitänyt tippaakaan siitä, kun olin siellä. Teki kaikkensa, että sai lykättyä minut muualle. 

Vierailija
27/33 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämisen perustaidoissa on kyse pyrkimys säädellä itseään ja pyrkimys päästä yhteyteen toisten kanssa. Silloin kun olo itsen ja toisten kanssa tuntuu levolliselta, voimme hyvin. Jos koemme uhkaa, jännitteitä tai esim häpeää tai syyllisyyttä tekemisistämme, hyvinvointi häiriintyy. On huomattava, missä jatkuvan ongelmaan, uskonsa ja toivonsa menettämisen lähtökohta oikein on. Sen jälkeen on tarpeen oikaista väärinymmärrykset ja opetella ajattelemaan ja toimimaan muuttuneista lähtökohdista käsin.

Arkiset harmit voi muuntaa hyödylliseksi oppimateriaaliksi, sillä ne tuovat näkyviin sekä meidän vahvuutemme että taidoissamme esiintyvät puutteet. Yleensä tilanteet voi ratkaista monella tavalla, joista yksi ei välttämättä ole parempi kuin toinen. Stressi ja paine tuovat näkyviin oppimistarpeet, joita meillä voi olla monellakin elämisen taitojen osa-alueella. Näihin kuuluvat ainakin:

omien ajatusten ja tunteiden tunnistaminen

Miksiköhän tähän on tullut alapeukkuja? Ihan asiallista pohdintaa ja osittain toi mieleeni omistautumis- ja hyväksymisterapian.

Vierailija
28/33 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämisen perustaidoissa on kyse pyrkimys säädellä itseään ja pyrkimys päästä yhteyteen toisten kanssa. Silloin kun olo itsen ja toisten kanssa tuntuu levolliselta, voimme hyvin. Jos koemme uhkaa, jännitteitä tai esim häpeää tai syyllisyyttä tekemisistämme, hyvinvointi häiriintyy. On huomattava, missä jatkuvan ongelmaan, uskonsa ja toivonsa menettämisen lähtökohta oikein on. Sen jälkeen on tarpeen oikaista väärinymmärrykset ja opetella ajattelemaan ja toimimaan muuttuneista lähtökohdista käsin.

Arkiset harmit voi muuntaa hyödylliseksi oppimateriaaliksi, sillä ne tuovat näkyviin sekä meidän vahvuutemme että taidoissamme esiintyvät puutteet. Yleensä tilanteet voi ratkaista monella tavalla, joista yksi ei välttämättä ole parempi kuin toinen. Stressi ja paine tuovat näkyviin oppimistarpeet, joita meillä voi olla monellakin elämisen taitojen osa-alueella. Näihin kuuluvat ainakin:

Miksiköhän tähän on tullut alapeukkuja? Ihan asiallista pohdintaa ja osittain toi mieleeni omistautumis- ja hyväksymisterapian.

En tiedä. Itseäni häiritsee tuossa se, että yksilön pitäisi oppia ja kehittää itseään ongelman ratkaisemiseksi? Toimii se toki joissain tilanteissa. Työttömyys on kuitenkin suuri yhteiskunnallinen ongelma. Voitaisiinko sitä edes joskus myös käsitellä sellaisena? Onhan se yksilöiden syyllistäminen ja vastuuttaminen toki helpompi tie.

Vastuuttaminen valtaa yhteiskunnallista keskustelua

"Oletteko huomanneet, kuinka kansainvälinen ja myös suomalainen yhteiskunnallinen keskustelu ovat siirtyneet hyvinvointi-ajattelusta kohti hyvin tekemisen ihannointia?

Hyvin tekemisen ajattelussa kansalaisia varsinkin lapsia ja nuoria vastuutetaan kantamaan yhä suurempaa vastuuta omasta itsestään ja valinnoistaan."

"Perustuen tutkimusryhmämme tuloksiin uskallan väittää, että mitä pidemmälle vastuuttamisen talousajattelu menee, sitä näkyvämmäksi varsinkin nuorten pahoinvointi tulee yhteiskunnassamme."

https://sites.tuni.fi/allyouthstn/yhteiskunnallinen-keskustelu/vastuutt…

Vierailija
29/33 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP!

Kouluttaudu oppisopimuksella uudelle alalle? TE-toimisto maksaa palkkatukea jopa 1295e/kk työnantajalle palkasta riippuen ja oppisopimusopiskelijan voi ottaa, vaikka firmassa ois yt-neuvottelut. Tässä taloustilanteessa firmat ottavat ilomielin edullista työvoimaa!

Pulaa on esimerkiksi isännöitsijöistä. 

Vierailija
30/33 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä saada palkkatukea? Sellaiseen paikkaan mihin olisi mahdollisuus työllistyä jatkossakin tai joka auttaisi saamaan seuraavan työpaikan. Valitettava tosiasia on, että suurin osa työpaikoista menee suhteilla.

Vierailija
31/33 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio lähteä mihinkään.

Vierailija
32/33 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töitä saa niin että hakee paikkoihin joissa ei ole avointa hakua. Jos haet paikkoja joihin etsitään työntekijöitä saavat he satoja hakemuksia. Kun haet paikkaa johon ei ole avointa hakua niin olet ainoa hakija. Ihan vinkkinä.

Meinaat että hiljaisessa haussa aina vain yksi ja ainoa ihminen saa tietoonsa haun ja on varmasti sopiva?  Ei takaa töitä. 

Vierailija
33/33 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio lähteä mihinkään.

Sitten turha inistä ja hakea sääliä kun ei itse aijo joustaa vaan odottaa että kaikki järjestyy.