Miksi jotkut muuttuu vanhemmiten tosi kärttyisiksi ja nipottavaksi?
Kaikesta valitetaan ja ollaan aina pahalla päällä. Ei kaikki, mutta aika usea
Kommentit (11)
Sietokyky urpoilulle vähenee. Sehän on hyvä asia. Ennen siedin, nykyisin on nollatoleranssi.
Joo ja silti ollaan kuin pahaiset kakarat. Kuiskitaan ja puhutaan peetä jep jep.
Ette ehkä usko, mutta itse olen 59v. ja olen huomannut viime vuosina tahtovani vaan olla rauhassa ilman mitään ympäröivää meteliä.
Ehkä se on joku iän tuoma asia, tiedä häntä. Mutta voin kyllä sanoa olevani muuttunut, jos vertaa aikaa kun olin 55v. Silloin kävin katsomassa keikkoja ja tapahtumia, mutta nyt kaipaan vain omaa rauhaa.
Vihaan tätä vanhuutta ja sen tuomia oloja.
Vierailija kirjoitti:
Sietokyky urpoilulle vähenee. Sehän on hyvä asia. Ennen siedin, nykyisin on nollatoleranssi.
Mutta yleensä myös menetetään käytöstavat
Vierailija kirjoitti:
Ette ehkä usko, mutta itse olen 59v. ja olen huomannut viime vuosina tahtovani vaan olla rauhassa ilman mitään ympäröivää meteliä.
Ehkä se on joku iän tuoma asia, tiedä häntä. Mutta voin kyllä sanoa olevani muuttunut, jos vertaa aikaa kun olin 55v. Silloin kävin katsomassa keikkoja ja tapahtumia, mutta nyt kaipaan vain omaa rauhaa.
Vihaan tätä vanhuutta ja sen tuomia oloja.
Nyt en ymmärrä. Kaipaat rauhaa, olet rauhassa ja vihaat sitä?
Ei kumpikaan minun vanhemmistani ole tuollainen, vaikka ikää jo 80+. Isäni oli ärhäkkä nuorempana, mutta hänestäkin on kuoriutunut lempeä.
Ne on aina olleet sellaisia negatiivisia, mutta vanhemmiten se on alkanut korostua. Nykyvanhukset on vielä ikäpolvea, jotka kunnioittivat ihmisiä pelkän iän perusteella eli nyt kun nykynuoret kunnioittaakin enemmän tekojen perusteella, heitä v*tuttaa.
Voihan olla, että
elämänpiiri kaventuu hyvin pieneksi,
ikääntymisen vaivat ja kivut sen kun lisääntyvät vuosi vuodelta,
"mukavia" juttukumppaneita on yhä vähemmän,
ei enää jaksa kaikkea, mitä haluaisi tehdä, kaikki epäsiisteys ja sotku harmittavat, kun on tottunut puhtaampaan, eikä itsekään enää jaksa siivota,
ihmisten käytös harmittaa, kun se on niin tökeröä,
liikenteessä ja kaupoissa on vaikea pärjätä, kun ei halua kiirehtiä koko ajan jne.
Ihmiset on niin tyhmiä, se v*****aa.
Perityt piirteet tulevat esiin. Kitisevät sukulaiseni alkavat muistuttaa edellisiä sukupolvia.