Niskakyhmy - mitä ihmettä?
Mulla on aina ollut suora ryhti, ja edelleenkin on, mutta vuoden aikana huomasin että mulla on niskahumppi kehittynyt 😲
Mun yläselkä on jäykkä, ja olen ajatellut että niskan nikamat on alkaneet päätetyöskennellessä kompensoimaan liikettä. Voiko olla pelkästään painonnoususta/hormonaalisesta sekoilusta johtuvaa, vai onko mun kaularanka vääntynyt jotenkin 😞
Kommentit (8)
Emännänkyhmy se on. Eli tuijotat liikaa puhelinta niska etukenossa.
Minulla on jo murrosiästä asti ollut sellainen niska eli lähemmäs 50 vuotta. Hävettää ja yritän peitellä sitä aina.
Jumppaa ja liikuntaa ylipäätään lisää. Saa sen pois.
Tuohon on treenit olemassa. Miljardilla muullakin on tuo, joten vaivaan löytyy hoito kun vähän netistä etsii.
Tiedättehän että siitä pääsee eroon? Se johtuu siitä kun pää siirtyy liian eteen, eli ns someniska. Ranka kaipaa taivutusta vastakkaiseen suuntaan (faceimagen selkärulla, pyyherulla, foam roller) ja liikettä (ylätalja, alatalja, soutu).
Ihmiset luulevat olevansa hyväryhtisiä. Oikeasti pää roikkuu ihan väärässä asennossa, vaikka selkä ehkä onkin suora ja hartiat suunnilleen paikallaan. Emänmänkyhmy syntyy juuri tuosta niskan ja pään virheasennosta, joka ainakin lievempänä muotona näyttää olevan suurimmalla osalla aikuisista.
Googlaa emännänkyhmy.