Hei mikä juttu? Paino laskee vaikka syön mitä sattuu ja epäterveellisesti? 1,5 kk paino laskenut 7 kiloa.
Syön siis välillä terveellisesti, välillä hyvin epäterveellisesti. Tavallaan laihdutan tietoisesti mutta en mitenkään niin, että kieltäisin itseltäni hirveästi syömisiä etenkään jos on tosi rankka työviikko ollut takana. Kävelen kyllä aika paljon (+10 t. askelta) nykyään mutta siitä huolimatta minusta tämä on vähän outoa.
Kun aiemmin en meinannut millään laihtua. Nyt sitten putoaa joka viikko. Ylipainoa on vielä reilusti.
Olen syönyt viikon sisään yötöiden lomassa epäterveellisti. Yksinkertaisesti en ole jaksanut nyt miettiä kauheasti syömisiäni. Olen syönyt pizzaa, hampurilaisen, ranskalaisia, pekonia, nakkeja, suklaata, lakua ja vähän muutakin sokeripitoista.
Siitä huolimatta vaaka näyttää tältä viikolta -0,5 kg. Eli laskusuhdannainen.
Ajattelin, että varmasti pari kiloa kertynyt nesteitä nyt mutta ei.
Positiivista tämä on, en minä sitä ja ens viikko menee sitten taas terveellisesti syöden mutta hämmentää miten keho nyt toimii.
Toivottavasti painon lasku jatkuu sopivasti.
Tuttavani laihtui äkisti, ja hänelläkin syöpädiagnoosi. Oli ollut vain iloinen kun laihtui, kun ei ilmeisesti muut oireet pahasti vaivanneet. Hän kuoli aika pian. En minäkään tarkoita pelotella turhaan, vaan aiheesta! Voi olla että kyseessä on masennuslääkkeiden lopettamisen vaikutukset, mutta asia pitää varmistaa, eikä vain odotela ja katsoa. Varhainen diagnoosi on tärkeää. Olen menettänyt syövälle myös ystäväni, joka lykkäsi lääkäriin menoa, ja sukulaiseni myös. Molemmissa hoitoennuste olisi ollut muuten hyvä.
Sitten vielä voi sattua kohdalle sellainen lääkäri, joka ei ole kiinnostunut tutkimaan. Silloin pitää oikeasti tuoda asiaa esille eikä itse vähätellä tilannetta.