Hei mikä juttu? Paino laskee vaikka syön mitä sattuu ja epäterveellisesti? 1,5 kk paino laskenut 7 kiloa.
Syön siis välillä terveellisesti, välillä hyvin epäterveellisesti. Tavallaan laihdutan tietoisesti mutta en mitenkään niin, että kieltäisin itseltäni hirveästi syömisiä etenkään jos on tosi rankka työviikko ollut takana. Kävelen kyllä aika paljon (+10 t. askelta) nykyään mutta siitä huolimatta minusta tämä on vähän outoa.
Kun aiemmin en meinannut millään laihtua. Nyt sitten putoaa joka viikko. Ylipainoa on vielä reilusti.
Olen syönyt viikon sisään yötöiden lomassa epäterveellisti. Yksinkertaisesti en ole jaksanut nyt miettiä kauheasti syömisiäni. Olen syönyt pizzaa, hampurilaisen, ranskalaisia, pekonia, nakkeja, suklaata, lakua ja vähän muutakin sokeripitoista.
Siitä huolimatta vaaka näyttää tältä viikolta -0,5 kg. Eli laskusuhdannainen.
Ajattelin, että varmasti pari kiloa kertynyt nesteitä nyt mutta ei.
Positiivista tämä on, en minä sitä ja ens viikko menee sitten taas terveellisesti syöden mutta hämmentää miten keho nyt toimii.
Toivottavasti painon lasku jatkuu sopivasti.
Kommentit (61)
Noi syömiset on kyllä hurjia. Itse menisin kyllä lääkäriin sinuna.
Ei voi mitenkään paino tippua tuolla ruokavaliolla vaikka painaisi 150 kg. Kyllä tuossa on jotain häikkää.
Nyt vaan ap tarkkaavaisuutta. Jos paino tippuu vielä samaan tahtiin niin heti lääkäriin, oikeasti!
Se voi olla vain sitä, kun et stressaa syömisistäsi, ja harrastat sopivan kevyttä liikuntaa, joka kiihdyttää aineenvaihduntaa.
Mutta jos huolestuttaa, kannattaa käydä lääkärissä poissulkemassa sairauden mahdollisuus.
Painonpudotus tahtisi ei ole mitenkään päätä huimaava, jos ylimääräistä on reilustikin.
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla vain sitä, kun et stressaa syömisistäsi, ja harrastat sopivan kevyttä liikuntaa, joka kiihdyttää aineenvaihduntaa.
Mutta jos huolestuttaa, kannattaa käydä lääkärissä poissulkemassa sairauden mahdollisuus.
Painonpudotus tahtisi ei ole mitenkään päätä huimaava, jos ylimääräistä on reilustikin.
Luitko AP:n listan mitä on syönyt alle viikossa? Siinä kuka vain kerryttäisi nestettä. Aloittaja laihtui siitä huolimatta. Kyllä itse olisin hieman huolissani vaikka liikuntakin ollut varmasti hyväksi.
Paino edelleen laskusuunnassa vaikka kokeiluksi vedin ihan överiksi viikon sisään. Olen syönyt ihan järjettömästi ja kaikkea paskaa mutta en ole lihonut lainkaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Paino edelleen laskusuunnassa vaikka kokeiluksi vedin ihan överiksi viikon sisään. Olen syönyt ihan järjettömästi ja kaikkea paskaa mutta en ole lihonut lainkaan. Ap
Mee nyt vaan sinne lääkäriin. Mielummin varman päälle kuin liian myöhässä.
Lääkäriin ehdottomasti. Jos paino ei nouse edes hirveällä syömisellä niin mitä ihmettä muuta voi muka olla kuin olympiatason urheilijan liikuntaa tai sitten sairaus.
Tänä kesänä moni tuttavani on laihtunut ilman suurempaa työtä. Mistähän mahtaa johtua?
Ootko sattumalta järvikalaa syönyt?
Jotain diy-susheja?
Kuulostaa lapamadolta.
Vierailija kirjoitti:
Ootko sattumalta järvikalaa syönyt?
Jotain diy-susheja?
Kuulostaa lapamadolta.
En kyllä ole syönyt. Kalaa syön hyvin harvoin. En muista milloin viimeksi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Pakko vielä kertoa mitä olen esimerkiksi syönyt nyt viiden päivän sisään. Pieniruokaiset voivat järkyttyä.
Oli vain ilmeisen kova nälkä ja valitsin väsyneenä huonosti. Paino tosiaan oikeastaan miltein kilon miinuksella tältä viikolta kun juuri punnitsin.
Syömiset su-to:
- pizza
- juustohampurilainen
- kebab ranskalaisilla
- kivikylän lihapullia koko pkt (+ ketsuppia)
- 2 pakettia pekonia
- 8 kpl nakkeja
- suklaalevy
- kourallinen lakritsia
- pala kakkua
- mansikka-rahkapulla
- panini
Mm..
Mitähän muuta. Ainakin nuo. Ainiin
- kermassa haudutettua hapankaalia ja porsaan ulkofileetä
Siinä! Eli aivan hirveästi ja huonosti. En tiedä mikä minuun tällä viikolla meni mutta maistui kaikenlainen kehno ruoka.
Olin aika va
Eihän tuo nyt viidelle päivälle jaettuna ole paljon.
Kaksi vaihtoehtoa:
Syöpä
Diabetes
Laihtuminen ei ole normaalia koskaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikuitko aiemmin työssäsi paljon.
Multa katoaa joka kerta, paitsi toimistotöissä. 2 kg kk painoa töissä ollessa. Työttömänä potkii välittömästi takaisin vaikka kuinka harrastaa liikuntaa. Nelikymppisenä kroppa oli joka työjakson jälkeen väsyneempi ja jossain kohtaa ei jaksanut treenata viikonloppunakaan. Näihin vaikuttaa moni juttu.
Lääkärissä käynti on ok. Siellä voit kertoa enemmän. Jos kaikki on ok, et ole huomannut omia muutoksiasi. Ja toki lihas kuluttaa enemmän, kuin läski.
Liikun paljon enemmän kun aiemmin. Olin niin pahasti masentunut etten pystynyt poistumaan kotoa. Lihoin luonnollisesti masennuskauden aikana valtavasti koska en liikkunut enkä välittänyt yhtään mitä söin.
Nyt kun olen parantunut niin kyllä se 5 km vähintään tulee käveltyä päivän mittaan, ehkä keskimäärin noin 8 km. On kerran
Oletko lisäksi jättänyt pois masennuslääkkeet?
Tämä aloitus on ilmiselvä trollaus. Ei kukaan, joka on aidosti huolissaan painonsa laskusta, hehkuta asiaa kertaamalla jokainen suupala ( miettinyt kaikki mahdolliset roskaruoat), mitä on syönyt. Läheinen ystäväni ihmetteli taannoin omaa laihtumistaan ja me naiset kehuttiin, miten hyvän näköinen hän oli laihduttuaan, kuten olikin. Kun paino vaan laski normaali syömisestä huolimatta hän meni lääkäriin. Pitkälle edennyt syöpä, johon ystäväni menehtyi.
Aloittaja olisi jo käynyt lääkärissä, jos olisi huolissaan.
Älkää leikkikö tällaisilla asioilla.
Minusta taas nuo vastaukset ovat trolleja. Huudetaan syöpää nuorelle ihmiselle, joka tuntee olonsa terveeksi. Yleensä syövän ensimmäinen oire on väsymys, ei laihtuminen. Ja ap nimenomaan on kävellyt ja laihduttanut jo pitkään. Joten mitäs tahatonta laihtumista se on, jos laihduttaja laihtuu?
Yllättävän merkittävä laihtumiseen vaikuttava tekijä on stressi. Se että ap on saanut pääkoppansa kuntoon, on voinut vaikuttaa. Nyt vain terveellisillä ja monipuolisilla ruoilla tästä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet sairas?
En varmasti ole. Olen nuori (noin 30v.) ja mitään oireita ei ole. No välillä näen silmissä välähdyksiä mutta se johtuu todennäköisesti erään masennuslääkkeen eli venlafaxinin lopettamisesta. Aika rankat vieroitusoireet tuli ja lopetuksesta on noin 3 kk.
Olen muuten hyvinvoiva. Ihan normaalia väsymystä kun töitä on tehnyt. Ei yskää, kuumeilua, kutinaa tai mitään sellaista. Ap
Lopetit masennuslääkkeen? No oisko se vastaus siinä. Ne voi lihottaa ja turvottaa.
...