Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei mikä juttu? Paino laskee vaikka syön mitä sattuu ja epäterveellisesti? 1,5 kk paino laskenut 7 kiloa.

Vierailija
20.06.2024 |

Syön siis välillä terveellisesti, välillä hyvin epäterveellisesti. Tavallaan laihdutan tietoisesti mutta en mitenkään niin, että kieltäisin itseltäni hirveästi syömisiä etenkään jos on tosi rankka työviikko ollut takana. Kävelen kyllä aika paljon (+10 t. askelta) nykyään mutta siitä huolimatta minusta tämä on vähän outoa. 

Kun aiemmin en meinannut millään laihtua. Nyt sitten putoaa joka viikko. Ylipainoa on vielä reilusti. 

Olen syönyt viikon sisään yötöiden lomassa epäterveellisti. Yksinkertaisesti en ole jaksanut nyt miettiä kauheasti syömisiäni. Olen syönyt pizzaa, hampurilaisen, ranskalaisia, pekonia, nakkeja, suklaata, lakua ja vähän muutakin sokeripitoista. 

Siitä huolimatta vaaka näyttää tältä viikolta -0,5 kg. Eli laskusuhdannainen. 

Ajattelin, että varmasti pari kiloa kertynyt nesteitä nyt mutta ei. 

Positiivista tämä on, en minä sitä ja ens viikko menee sitten taas terveellisesti syöden mutta hämmentää miten keho nyt toimii. 

Toivottavasti painon lasku jatkuu sopivasti. 

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenvaihdunta lähtenyt käyntiin. Helteet tuli aikaisin, kehosi saattoi herätä siihen. 7kg ylipainossa on pelkkää nestettä! Hyvä alkusysäys laihdutuskuurille. Sitten vain pois kaikki järjetön roska, mitä lapat naamaasi. Kuolet tuohon.

Vierailija
22/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta sitten mulla paino laski tahattomasti. Lisäksi oli väsymystä ja ylösnoustessa hiukan huimausta. Löytyi syöpä. Onneksi ajoissa, saatiin  leikattua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikuitko aiemmin työssäsi paljon.

Multa katoaa joka kerta, paitsi toimistotöissä. 2 kg kk painoa töissä ollessa. Työttömänä potkii välittömästi takaisin vaikka kuinka harrastaa liikuntaa. Nelikymppisenä kroppa oli joka työjakson jälkeen väsyneempi ja jossain kohtaa ei jaksanut treenata viikonloppunakaan. Näihin vaikuttaa moni juttu.

Lääkärissä käynti on ok. Siellä voit kertoa enemmän. Jos kaikki on ok, et ole huomannut omia muutoksiasi. Ja toki lihas kuluttaa enemmän, kuin läski.

Liikun paljon enemmän kun aiemmin. Olin niin pahasti masentunut etten pystynyt poistumaan kotoa. Lihoin luonnollisesti masennuskauden aikana valtavasti koska en liikkunut enkä välittänyt yhtään mitä söin. 

Nyt kun olen parantunut niin kyllä se 5 km vähintään tulee käveltyä päivän mittaan, ehkä keskimäärin noin 8 km. On kerran viikossa päivä kun en juurikaan liiku mutta muuten kyllä kävelen. 

En silti harrasta hikiliikuntaa ja tosiaan syön edelleen välillä hyvin epäterveellisesti vaikka toki yritän myös keskittyä parempiin valintoihin ison osan kuukaudesta. 

En esim vuosi sitten laihtunut melkein lainkaan vaikka liikuin enemmän ja lisäksi söin tarkkaan. Ei vaan pudonnut enkä juonut alkoholiakaan silloin paljoa. Ap 

Vierailija
24/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

syöpä, hiv, kilpirauhanen, diabetes. ootko käyny lääkärissä?

Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa. Ei ole kauaa kun verikokeet katsottiin. Olisko alkuvuodesta. Verensokeri (pitkä) hyvällä tasolla ja myöskin kilpirauhanen edelleen vajaan puolella mutta sitä se oikeastaan aina on ollut lääkityksestä huolimatta. 

Yhden antibioottikuurin vedin pari kuukautta sitten kun tuli äkillinen keuhkoputkentulehdus ja korvatulehdus. Ap 

Joskus tulehdus voi laukaista autoimmuunisairauden.

Vierailija
25/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista teoriaa olen kyllä pohtinut, että antibioottikuuri vaikutti positiivisella tavalla suolistomikrobiin ja kenties sieltä lähti jokin haitallinen kanta. Ap 

Vierailija
26/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahaton laihtuminen on aina vakava tutkittava oire. Hakeudu lääkäriin. T. Sairaanhoitaja

Vierailija
27/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Multa katoaa joka kerta, paitsi toimistotöissä. 2 kg kk painoa töissä ollessa. Työttömänä potkii välittömästi takaisin vaikka kuinka harrastaa liikuntaa. Nelikymppisenä kroppa oli joka työjakson jälkeen väsyneempi ja jossain kohtaa ei jaksanut treenata viikonloppunakaan. Näihin vaikuttaa moni juttu.

Lääkärissä käynti on ok. Siellä voit kertoa enemmän. Jos kaikki on ok, et ole huomannut omia muutoksiasi. Ja toki lihas kuluttaa enemmän, kuin läski.

Liikun paljon enemmän kun aiemmin. Olin niin pahasti masentunut etten pystynyt poistumaan kotoa. Lihoin luonnollisesti masennuskauden aikana valtavasti koska en liikkunut enkä välittänyt yhtään mitä söin. 

Nyt kun olen parantunut niin kyllä se 5 km vähintään tulee käveltyä päivän mittaan, ehkä keskimäärin noin 8 km. On kerran viikossa

Minä laihduin masentuneena. Miten masennusta hoidettiin, että se ei uusiudu? Itse kävin psykoterapiassa

Vierailija
28/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun olen parantunut niin kyllä se 5 km vähintään tulee käveltyä päivän mittaa

Jouduin muuttamaan kokonaan omaa ajatusmaailmaani. Niin se hoitui. 

Terapia on alkamassa kyllä loppuvuodesta, niin sen suhteen sitten toivon ettei se helvetti enää uusiutusi. Ap 

Vierailija
29/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet sairas?

Minulla laski paino laihduttamatta kun sairastuin syöpään. Olisi pitänyt heti tajuta asia ja hakea apua. 

Vierailija
30/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi oikeasti stressaamaan. Toivottavasti nyt kun vihdoin menee elämässä paremmin niin olisi mitään sellaista. 

Täytyy toivoa, että tämä nyt johtuu vain siitä että on liikkunut enemmän. Mutta jos paino alkaa oikeasti putoamaan vielä niin etten oikeasti keksi mitään selitystä liian nopean vauhdin vuoksi niin menen lääkäriiin. Ap 

Vierailija
31/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöpä. Hetimiten lääkäriin.

Miksi syöpä laskee painoa?

Syöpäkasvain käyttää energiaa kasvuunsa ja leviämiseensä. Siten jää vähemmän kaloreita normaalia kulutusta varten.

Vierailija
32/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet sairas?

Minulla laski paino laihduttamatta kun sairastuin syöpään. Olisi pitänyt heti tajuta asia ja hakea apua. 

Olen pahoillani ;( 

Miten nopeasti sinulla lähti paino laskemaan? Jos haluat kertoa. 

Ap 

Vierailija
33/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

haimasyöpä

Vierailija
34/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sairastunut diabetekseen. Silloin laihtuu, kun sokeri tulee virtsan mukana pois, eikä kajetu.

Vierailija
35/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoiminta. 

Vierailija
36/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet sairastunut diabetekseen. Silloin laihtuu, kun sokeri tulee virtsan mukana pois, eikä kajetu.

Vs arvot ok. Ap

Vierailija
37/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä tosiaan lääkärissä. Ei välttämättä ole mikään syöpä tms. Mutta esim suolistosairaus tai kilppariongelma tms voi näkyä alkuun noin. 

Ja jos saat terveen paperit niin hyvä juttu. Mutta jos on jotain niin helpompi hoitaa kun ei ehdi mennä liian pitkälle. 

Vierailija
38/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkoi oikeasti stressaamaan. Toivottavasti nyt kun vihdoin menee elämässä paremmin niin olisi mitään sellaista. 

Täytyy toivoa, että tämä nyt johtuu vain siitä että on liikkunut enemmän. Mutta jos paino alkaa oikeasti putoamaan vielä niin etten oikeasti keksi mitään selitystä liian nopean vauhdin vuoksi niin menen lääkäriiin. Ap 

Mene nyt heti. Tai siis varaa heti aika. Ei kuitenkaan ihan heti pääse. Toivotaan että ei ole mitään, mutta kyllä tuo nyt pitää selvittää. 

Vierailija
39/61 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vielä kertoa mitä olen esimerkiksi syönyt nyt viiden päivän sisään. Pieniruokaiset voivat järkyttyä. 

Oli vain ilmeisen kova nälkä ja valitsin väsyneenä huonosti. Paino tosiaan oikeastaan miltein kilon miinuksella tältä viikolta kun juuri punnitsin. 

Syömiset su-to:

- pizza

- juustohampurilainen

- kebab ranskalaisilla

- kivikylän lihapullia koko pkt (+ ketsuppia)

- 2 pakettia pekonia

- 8 kpl nakkeja

- suklaalevy 

- kourallinen lakritsia

- pala kakkua 

- mansikka-rahkapulla 

- panini

Mm.. 

Mitähän muuta. Ainakin nuo. Ainiin 

- kermassa haudutettua hapankaalia ja porsaan ulkofileetä 

Siinä! Eli aivan hirveästi ja huonosti. En tiedä mikä minuun tällä viikolla meni mutta maistui kaikenlainen kehno ruoka. 

Olin aika varma, että nyt on nestettä tullut mutta ei. Tänäkin aamuna oli tosiaan paino taas laskenut. 

Ap 

Vierailija
40/61 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista painonlaskua (tahatonta) ei saa aikaan mikään muu kuin sairaus. 

Siis jos olet normaali. Tietty jos painaa sata kiloa, niin varmaan voi kadota ton verran jos ei jaksa mässyttää entiseen malliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan