Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei mikä juttu? Paino laskee vaikka syön mitä sattuu ja epäterveellisesti? 1,5 kk paino laskenut 7 kiloa.

Vierailija
20.06.2024 |

Syön siis välillä terveellisesti, välillä hyvin epäterveellisesti. Tavallaan laihdutan tietoisesti mutta en mitenkään niin, että kieltäisin itseltäni hirveästi syömisiä etenkään jos on tosi rankka työviikko ollut takana. Kävelen kyllä aika paljon (+10 t. askelta) nykyään mutta siitä huolimatta minusta tämä on vähän outoa. 

Kun aiemmin en meinannut millään laihtua. Nyt sitten putoaa joka viikko. Ylipainoa on vielä reilusti. 

Olen syönyt viikon sisään yötöiden lomassa epäterveellisti. Yksinkertaisesti en ole jaksanut nyt miettiä kauheasti syömisiäni. Olen syönyt pizzaa, hampurilaisen, ranskalaisia, pekonia, nakkeja, suklaata, lakua ja vähän muutakin sokeripitoista. 

Siitä huolimatta vaaka näyttää tältä viikolta -0,5 kg. Eli laskusuhdannainen. 

Ajattelin, että varmasti pari kiloa kertynyt nesteitä nyt mutta ei. 

Positiivista tämä on, en minä sitä ja ens viikko menee sitten taas terveellisesti syöden mutta hämmentää miten keho nyt toimii. 

Toivottavasti painon lasku jatkuu sopivasti. 

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet sairas?

Vierailija
2/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ajatusta: energiansaannin määrä voi olla pieni, vaikka söisitkin satunnaisen pizzan tai täytekakun.

Ja myös jotkut sairaudet saa painon laskemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

S Y Ö P Ä !  Ei vaan mutta mee lääkäriin

Vierailija
4/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutuksesi on suurempi kuin kalorien saantisi.

Vierailija
5/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä. Hetimiten lääkäriin.

Vierailija
6/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöpä, hiv, kilpirauhanen, diabetes. ootko käyny lääkärissä?

Vierailija
7/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka söisi epäterveellistä niin jos kaloreita ei tule päivässä paljoa niin ei se painokaan nouse. Samoin voi syödä vaikka kuinka alusta asti itsetehtyä ruokaa, jos sitä santsaa niin paino nousee.

Vierailija
8/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet sairas?

En varmasti ole. Olen nuori (noin 30v.) ja mitään oireita ei ole. No välillä näen silmissä välähdyksiä mutta se johtuu todennäköisesti erään masennuslääkkeen eli venlafaxinin lopettamisesta. Aika rankat vieroitusoireet tuli ja lopetuksesta on noin 3 kk. 

Olen muuten hyvinvoiva. Ihan normaalia väsymystä kun töitä on tehnyt. Ei yskää, kuumeilua, kutinaa tai mitään sellaista. Ap 

Vierailija
9/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

syöpä, hiv, kilpirauhanen, diabetes. ootko käyny lääkärissä?

Sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa. Ei ole kauaa kun verikokeet katsottiin. Olisko alkuvuodesta. Verensokeri (pitkä) hyvällä tasolla ja myöskin kilpirauhanen edelleen vajaan puolella mutta sitä se oikeastaan aina on ollut lääkityksestä huolimatta. 

Yhden antibioottikuurin vedin pari kuukautta sitten kun tuli äkillinen keuhkoputkentulehdus ja korvatulehdus. Ap 

Vierailija
10/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet sairas?

En varmasti ole. Olen nuori (noin 30v.) ja mitään oireita ei ole. No välillä näen silmissä välähdyksiä mutta se johtuu todennäköisesti erään masennuslääkkeen eli venlafaxinin lopettamisesta. Aika rankat vieroitusoireet tuli ja lopetuksesta on noin 3 kk. 

Olen muuten hyvinvoiva. Ihan normaalia väsymystä kun töitä on tehnyt. Ei yskää, kuumeilua, kutinaa tai mitään sellaista. Ap 

Todennäköisesti olet, jos yhtäkkiä noin tilanne on muuttunut. Monet sairaudet varsinkin alussa ovat huomaamattomia muuten. Kävisin sinuna lääkärissä.

Vierailija
11/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon lasku voi johtua juurikin tuon lääkkeen lopetuksest

Vierailija
12/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahattoman laihtumisen syynä on lähes poikkeuksetta sairaus.

Vierailija
13/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuitko aiemmin työssäsi paljon.

Multa katoaa joka kerta, paitsi toimistotöissä. 2 kg kk painoa töissä ollessa. Työttömänä potkii välittömästi takaisin vaikka kuinka harrastaa liikuntaa. Nelikymppisenä kroppa oli joka työjakson jälkeen väsyneempi ja jossain kohtaa ei jaksanut treenata viikonloppunakaan. Näihin vaikuttaa moni juttu.

Lääkärissä käynti on ok. Siellä voit kertoa enemmän. Jos kaikki on ok, et ole huomannut omia muutoksiasi. Ja toki lihas kuluttaa enemmän, kuin läski.

Vierailija
14/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S Y Ö P Ä !  Ei vaan mutta mee lääkäriin

Tämä tuli minullakin heti mieleen.

Vierailija
15/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painon lasku voi johtua juurikin tuon lääkkeen lopetuksest

Venlafaxin ei aiheuta painonnousua.

Vierailija
16/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet sairas?

Todennäköisesti olet, jos yhtäkkiä noin tilanne on muuttunut. Monet sairaudet varsinkin alussa ovat huomaamattomia muuten. Kävisin sinuna lääkärissä.

Käyhän otattamassa hiv testi. Yleinen vastustuskykysi on selvästi alentunut jos noinkin pitkälle ab-kuurille jouduit. Hiv ei anna mitään oireita ennenkuin on jo pitkälle edennyt.

Vierailija
17/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet sairas?

Käyhän otattamassa hiv testi. Yleinen vastustuskykysi on selvästi alentunut jos noinkin pitkälle ab-kuurille jouduit. Hiv ei anna mitään oireita

Missä puhutaan pitkästä ab-kuurista?

Vierailija
18/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpä. Hetimiten lääkäriin.

Miksi syöpä laskee painoa?

Vierailija
19/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet sairas?

Käyhän otattamassa hiv testi. Yleinen vastustuskykysi on selvästi alentunut jos noinkin pitkäl

Ei missään, viikko. Mut miksi se on niin vaikea mennä testiin? Ei sua siellä mitenkään oudosti katota. Mene muualle jos et omaan terkkariisi kehtaa mennä.

Vierailija
20/61 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin diabetesta tai munuaisia. Minulla laski paino 25 kg kun sairastuin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi