Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhannusostoksista näkee mihin yhteiskuntaluokkaan kuuluu

Vierailija
20.06.2024 |

Mitä sinä ostit? 

Kommentit (148)

Vierailija
61/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kanaa, kasviksia, hedelmiä ja uusia perunoita,  leipää höysteineen, alkoholitonta olutta ja kombutsaa. 

Vierailija
62/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs ne yhteiskuntaluokan analyysit viipyvät? Kerroin jo ostokseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkeroa, kissanruokaa, yleisravine ja siivousliinat, shampoota ja hoitoainetta.

Vierailija
64/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekoitat ap nyt yhteiskuntaluokan ja tulotason/varallisuuden keskenään. Korkeasti koulutettu voi olla pienituloinen ja vastaavasti matalasti koulutettu varakas ja/tai suurituloinen. 

Minun juhannuksen ruokakorissa on mm. sipsejä, mansikoita, makkaraa ja tuoretta maissia (niin kuin varmasti todella monella muullakin suomalaisella). Puoliso on AMK-insinööri, minä asianajaja. Mihin yhteiskuntaluokkaan laittaisit meidät? 

Kasvisten määrästä näkee yhteiskuntaluokan, oli sitten köyhä tai rikas.

Mutta tuoretta maissia tähän aikaan? Mistä löysit? 

Kasvisten määrästä? Oletpa huvittava. Minulla on iso kasvimaa jossa juuri tulevat kesäkurpitsat, vihreää salaattia pitkät rivit, kahta eri kurkkua, kaikki mahdolliseet yr

Täällä Varsinais-Suomessa saa syödä jo sipulit, retiisit, salaatit ja perunat ihan omalta kasvimaalta. Myös yrttejä on jo, mutta ne istutin kyllä taimista, mutta nuo muut on siemenestä/siemenperunasta kylvetty/istutettu. Kesäkurpitsa ei mulla vielä edes kuki ja tomaatit raakoja. 

Vierailija
65/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonaisen lohen, chilimakkaraa, grillipihvejä, uusia perunoita, salatti, kurkku, tomaatti, mansikat, pensasmustikat, suippopaprikaa, syötäviä kukkia, tilliä, basilikaa, tuorejuustoa, creme fraichea, aurajuustoa, punaista maitoa, pakastepizzoja ja lihapiirakoita, juotavaa jogurttia, annospuuroja, pommacia, ruisleipää, pororouhetta ja -paistia, 1 (!) Kpl ananaslonkeroa. 

Vierailija
66/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis perunat kotikasvimaalla vielä pieniä, mutta juhannukseksi otan.

Vierailija
67/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkurpitsaa, paprikaa, jauhelihaa, koskenlaskijaa, mozzarellaa, limukkaa. 

Vierailija
68/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitruunahappoa, sokeria ja kermaa 1 l.

Vierailija
69/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä on löytynyt tuoretta maissia jo pari viikkoa.

Vierailija
70/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikoita, tomaattia, erilaisia grillattavia lihoja, jääsalaattia, mansikkarahkan (kakkuun), vispikerma, suklaata, fetaa, mozzarellaa, kermajuustoa, erilaisia makkaroita, brysselin kaalia, paprikaa, kesäkurpitsaa, olutta, lonkeroa, erilaisia limsoja, talouspaperia, laastareita, 

Kasvimaalta ja kasvihuoneesta tulee basilikaa, kurkkua, salaattia, sipulia ja yrttejä. Mansikkakakun leivon itse.

Vierailija
71/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mitä itse ostit ja mihin luokkaan kuulut?

Esim. kokonainen tuore merilohi joka savustetaan itse. Runsaasti kasviksia. Alkosta ns. parempia juomia.

EI:

Makkaraa, sipsejä, colajuomia, marinoitua lihaa, tms. 

Mitäs kun minä ostin ihan noita kaikkia?? :D

Vierailija
72/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autonkuljettajani tuo samppanjaa ja leivoksia.

Vierailija
73/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudan sisäfilepihivin, varhaisperunoita, voita, paprikan, miniluumutomaatteja, 5 tölkkiä halvinta olutta. Niin ja valkosipulia ja friseesalaattia. Kasvonaamion.

Alkosta 2 x halpaa punaviiniä. Muistaakseni 10,95 e/litra. Muttajoo, ei ollutkaan kyse pelkästään syötävästä/juotavasta.

Joten lisään. Hammaslääkäri 205 e.

Niin. Eipä tämä ostoslista kerro minusta mitään. Vai onko analyysi odotettavissa?

Vierailija
74/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin megapussin sipsejä, karkkia, kaljaa ja valmisruokia. Kaikki oli jonkinlaisessa tarjouksessa. Aloitin syömisen jo tänään. Olen enemmän kuin tyytyväinen juhannusostoksiini, yhteiskuntaluokkaani ja varallisuustasooni.

Vierailija
75/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luomumansikoita, kirsikoita, luomubanaania, jäävuorisalaattia, luomukurkkua, luomubanaania, benecolia, baristaa, luomunakkeja, vihiksiä, luomuhalloumia, Paesano-leipää ja luomuruisleipää, karjalanpiirakoita, oliiviöljyä, italialaisen luomuleikkelelajitelman, luomukananmunia, aurinkovoidetta ja neilikoita. 

Ja alkoholit vielä eli pullo kuohuviiniä, pullo punaviiniä, imperial stout-olutta ja pikkupullo portviiniä. 

Miksi et ostanut luomuviinejä?

Vierailija
76/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiskakkupohja+mansikoita+kermavaahtoa

Maissia, halloumia, kanapihvejä, makkarapaketti

Oliiveja ja fetajuustoa 

Uusia perunoita

Hedelmäkarkkeja

Sipsejä

Mehua

Kivennäisvettä 

Spriteä 

Minä sh, mies kelakana

Vierailija
77/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaviaaria, ankan maksaa, kolmisen kiloa lohta, naudan entrecotea ja salaatteja cittarin palvelutiskiltä. 

Olisit edes hanhenmaksaa ostanut, niin olisi vähän uskottavampi

Vierailija
78/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kanaa, vihanneksia, mansikoita, kauramaitoa, ananaslonkeroa ja fetaa. 

Vierailija
79/148 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaviaaria, ankan maksaa, kolmisen kiloa lohta, naudan entrecotea ja salaatteja cittarin palvelutiskiltä. 

Elä'inrääkkääjä! Tiedätkö kuinka niitä ankkoja syötetään! "Hanhen ja ankan rasvamaksa eli foie gras on ylellinen alkupalaherkku, jota kuitenkin pidetään epäeettisenä lintujen pakkosyötön vuoksi."

Käy animalian sivuilta katsomassa.

Kasvatetut lohet ovat sairaita, ylellä raportti! https://areena.yle.fi/1-50979212

Eli ei mitään herkkua vaikka niin luulet!

80/148 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden päivän eväät, hampurilaisia, banaania ja limsaa 😃 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi