Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhannusostoksista näkee mihin yhteiskuntaluokkaan kuuluu

Vierailija
20.06.2024 |

Mitä sinä ostit? 

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismassa oli jollain kolme laatikkoa coop lageria eli työttömän toffeeta 😂

42/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsikoita 🍒🍒🍒

mansikoita 🍓🍓🍓

nektariineja 🍊🍊🍊

X:tra viipaleita kylmäsavulohta sinappikastike, uudet perunat tilliä

12 % Viking olutta 🍺

Kissoille vähän parempia nameja 

🍬🐈 🍬🐱 🍬🐈

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin muulloinkin. Einesruokia, lihapullia, ranskalaisia perunoita, hernekeittoa, ruisleipää, lauantaimakkaraa, banaaneja, piimää, appelsiinimehua, jogurttia, jääteloä, suklaata, kahvileipää.

Vierailija
44/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 2 tölkkiä seltzeriä ja tuubin hammastahnaa.

Vierailija
45/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään, kun hyönteiskarkotinta löytyi riittävästi eikä tällä kertaa tarvinnut ostaa sitäkään. Mihin yhteiskuntaluokkaan sijoitat minut?

Kerron vielä, että vietän juhannusta perheeni parissa enemmän tai vähemmän luonnon keskellä.

Vierailija
46/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka - mozzarellaa, kylmäsavulohta, punalaputettu turkkilainen jukurtti, le pom-tölkkejä, viinirypäleitä, hodarisämpylöitä, raakamakkaraa, wilhelmin makkarakiekkoja, härkäpuikkoja sekä linssisipsejä. Jääsalaattipussi ja kesäkurpitsaa, snack-paprikoita. Beyond - kissanruokapurkkeja. Jenkki - xylitolpurukumia, Fruitmix.

Vierailija
47/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaa. Kaljaa. Makkaraa.

Vaimo lupasi, että tehdään kermapiirakka mökin talkooväelle.

Vierailija
48/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkka - mozzarellaa, kylmäsavulohta, punalaputettu turkkilainen jukurtti, le pom-tölkkejä, viinirypäleitä, hodarisämpylöitä, raakamakkaraa, wilhelmin makkarakiekkoja, härkäpuikkoja sekä linssisipsejä. Jääsalaattipussi ja kesäkurpitsaa, snack-paprikoita. Beyond - kissanruokapurkkeja. Jenkki - xylitolpurukumia, Fruitmix.

Anteeksi, kylmäsavuporoa! Oikoluku väänsi kokonaan eri lajiksi.

Vierailija
49/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekoitat ap nyt yhteiskuntaluokan ja tulotason/varallisuuden keskenään. Korkeasti koulutettu voi olla pienituloinen ja vastaavasti matalasti koulutettu varakas ja/tai suurituloinen. 

Minun juhannuksen ruokakorissa on mm. sipsejä, mansikoita, makkaraa ja tuoretta maissia (niin kuin varmasti todella monella muullakin suomalaisella). Puoliso on AMK-insinööri, minä asianajaja. Mihin yhteiskuntaluokkaan laittaisit meidät? 

Kasvisten määrästä näkee yhteiskuntaluokan, oli sitten köyhä tai rikas.

Mutta tuoretta maissia tähän aikaan? Mistä löysit? 

Kasvisten määrästä? Oletpa huvittava. Minulla on iso kasvimaa jossa juuri tulevat kesäkurpitsat, vihreää salaattia pitkät rivit, kahta eri kurkkua, kaikki mahdolliseet yrtit, paprikaa. Tomaatit ovat vielä raakoja. Sitten minulla on hedelmäpuita ja pensaita. Mistä näet minun yhteiskuntaluokkani kun en keväästä syksyyn osta mitään tuoretta kun tontilla kasvaa kaikkea?

Vierailija
50/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynyt kaupassa ollenkaan kun kotoo löytyy ihan kaikki.

Vierailija
51/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnitti huomiota kaupassa uudet perunat, niitä sai valita 5 eri hintaluokassa. Ruotsalaiset 1€, Timot 3€, Annabellat 5€, Siiklit 7€ ja jotain käsin kuokittuja 10€ per kilo. Ehkä siitä bonkun luokkaotoksen olis saanut kun olisi hetken seurannut.

Yläluokka ottaa käsin kuokittuja, mutta punnitsee ruotsalaisina. Sitä se ahneus tekee.

Vierailija
52/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weeteet ylipäätänsä juhlii juhannusta.

Vierailija
53/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomumansikoita, kirsikoita, luomubanaania, jäävuorisalaattia, luomukurkkua, luomubanaania, benecolia, baristaa, luomunakkeja, vihiksiä, luomuhalloumia, Paesano-leipää ja luomuruisleipää, karjalanpiirakoita, oliiviöljyä, italialaisen luomuleikkelelajitelman, luomukananmunia, aurinkovoidetta ja neilikoita. 

Vierailija
54/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luomumansikoita, kirsikoita, luomubanaania, jäävuorisalaattia, luomukurkkua, luomubanaania, benecolia, baristaa, luomunakkeja, vihiksiä, luomuhalloumia, Paesano-leipää ja luomuruisleipää, karjalanpiirakoita, oliiviöljyä, italialaisen luomuleikkelelajitelman, luomukananmunia, aurinkovoidetta ja neilikoita. 

Ja alkoholit vielä eli pullo kuohuviiniä, pullo punaviiniä, imperial stout-olutta ja pikkupullo portviiniä. 

Vierailija
55/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on juhannusostot? En ole ostanut mitään.

Vierailija
56/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

600g bbq kassleria

600g bbq porsaan fileepihvejä

3x1,5l limsaa

Sipsipussin

Viskipullon

Nikotiininuuskaa

Olen DI ja KTM

Vierailija
57/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekoitat ap nyt yhteiskuntaluokan ja tulotason/varallisuuden keskenään. Korkeasti koulutettu voi olla pienituloinen ja vastaavasti matalasti koulutettu varakas ja/tai suurituloinen. 

Minun juhannuksen ruokakorissa on mm. sipsejä, mansikoita, makkaraa ja tuoretta maissia (niin kuin varmasti todella monella muullakin suomalaisella). Puoliso on AMK-insinööri, minä asianajaja. Mihin yhteiskuntaluokkaan laittaisit meidät? 

Kasvisten määrästä? Oletpa huvittava. Minulla on iso kasvimaa jossa juuri tulevat kesäkurpitsat, vihreää salaattia pitkät rivit, kahta eri kurkkua, kaikki mahdolliseet yrtit, paprikaa. Tomaatit ovat vielä raakoja. Sitten

Ei nuo nyt millään ole vielä valmiita. Salaatti ehkä vain. 

Vierailija
58/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvisten määrästä? Oletpa huvittava. Minulla on iso kasvimaa jossa juuri tulevat kesäkurpitsat, vihreää salaattia pitkät rivit, kahta eri kurkkua, kaikki mahdolliseet yrtit, paprikaa. Tomaatit ovat vielä raakoja. Sitten

Ethän sä nyt keväällä saa kuin ehkä raparperia omasta maasta. Loppukesä ihan eri asia. 

Vierailija
59/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollut mitään juhannusostoksia, en oe käynyt kaupassa moneen päivään ja juhannus ei merkkaa mulle mitään. Mihin luokkaan kuulun? Tarkkailuluokkaan vai alaluokkaan?

Vierailija
60/148 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän