Juhannusostoksista näkee mihin yhteiskuntaluokkaan kuuluu
Kommentit (148)
Kirsikoita 🍒🍒🍒
mansikoita 🍓🍓🍓
nektariineja 🍊🍊🍊
X:tra viipaleita kylmäsavulohta sinappikastike, uudet perunat tilliä
12 % Viking olutta 🍺
Kissoille vähän parempia nameja
🍬🐈 🍬🐱 🍬🐈
Samaa kuin muulloinkin. Einesruokia, lihapullia, ranskalaisia perunoita, hernekeittoa, ruisleipää, lauantaimakkaraa, banaaneja, piimää, appelsiinimehua, jogurttia, jääteloä, suklaata, kahvileipää.
Ostin 2 tölkkiä seltzeriä ja tuubin hammastahnaa.
En yhtään mitään, kun hyönteiskarkotinta löytyi riittävästi eikä tällä kertaa tarvinnut ostaa sitäkään. Mihin yhteiskuntaluokkaan sijoitat minut?
Kerron vielä, että vietän juhannusta perheeni parissa enemmän tai vähemmän luonnon keskellä.
Pirkka - mozzarellaa, kylmäsavulohta, punalaputettu turkkilainen jukurtti, le pom-tölkkejä, viinirypäleitä, hodarisämpylöitä, raakamakkaraa, wilhelmin makkarakiekkoja, härkäpuikkoja sekä linssisipsejä. Jääsalaattipussi ja kesäkurpitsaa, snack-paprikoita. Beyond - kissanruokapurkkeja. Jenkki - xylitolpurukumia, Fruitmix.
Kermaa. Kaljaa. Makkaraa.
Vaimo lupasi, että tehdään kermapiirakka mökin talkooväelle.
Vierailija kirjoitti:
Pirkka - mozzarellaa, kylmäsavulohta, punalaputettu turkkilainen jukurtti, le pom-tölkkejä, viinirypäleitä, hodarisämpylöitä, raakamakkaraa, wilhelmin makkarakiekkoja, härkäpuikkoja sekä linssisipsejä. Jääsalaattipussi ja kesäkurpitsaa, snack-paprikoita. Beyond - kissanruokapurkkeja. Jenkki - xylitolpurukumia, Fruitmix.
Anteeksi, kylmäsavuporoa! Oikoluku väänsi kokonaan eri lajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekoitat ap nyt yhteiskuntaluokan ja tulotason/varallisuuden keskenään. Korkeasti koulutettu voi olla pienituloinen ja vastaavasti matalasti koulutettu varakas ja/tai suurituloinen.
Minun juhannuksen ruokakorissa on mm. sipsejä, mansikoita, makkaraa ja tuoretta maissia (niin kuin varmasti todella monella muullakin suomalaisella). Puoliso on AMK-insinööri, minä asianajaja. Mihin yhteiskuntaluokkaan laittaisit meidät?
Kasvisten määrästä näkee yhteiskuntaluokan, oli sitten köyhä tai rikas.
Mutta tuoretta maissia tähän aikaan? Mistä löysit?
Kasvisten määrästä? Oletpa huvittava. Minulla on iso kasvimaa jossa juuri tulevat kesäkurpitsat, vihreää salaattia pitkät rivit, kahta eri kurkkua, kaikki mahdolliseet yrtit, paprikaa. Tomaatit ovat vielä raakoja. Sitten minulla on hedelmäpuita ja pensaita. Mistä näet minun yhteiskuntaluokkani kun en keväästä syksyyn osta mitään tuoretta kun tontilla kasvaa kaikkea?
En käynyt kaupassa ollenkaan kun kotoo löytyy ihan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnitti huomiota kaupassa uudet perunat, niitä sai valita 5 eri hintaluokassa. Ruotsalaiset 1€, Timot 3€, Annabellat 5€, Siiklit 7€ ja jotain käsin kuokittuja 10€ per kilo. Ehkä siitä bonkun luokkaotoksen olis saanut kun olisi hetken seurannut.
Yläluokka ottaa käsin kuokittuja, mutta punnitsee ruotsalaisina. Sitä se ahneus tekee.
Weeteet ylipäätänsä juhlii juhannusta.
Luomumansikoita, kirsikoita, luomubanaania, jäävuorisalaattia, luomukurkkua, luomubanaania, benecolia, baristaa, luomunakkeja, vihiksiä, luomuhalloumia, Paesano-leipää ja luomuruisleipää, karjalanpiirakoita, oliiviöljyä, italialaisen luomuleikkelelajitelman, luomukananmunia, aurinkovoidetta ja neilikoita.
Vierailija kirjoitti:
Luomumansikoita, kirsikoita, luomubanaania, jäävuorisalaattia, luomukurkkua, luomubanaania, benecolia, baristaa, luomunakkeja, vihiksiä, luomuhalloumia, Paesano-leipää ja luomuruisleipää, karjalanpiirakoita, oliiviöljyä, italialaisen luomuleikkelelajitelman, luomukananmunia, aurinkovoidetta ja neilikoita.
Ja alkoholit vielä eli pullo kuohuviiniä, pullo punaviiniä, imperial stout-olutta ja pikkupullo portviiniä.
Mitä on juhannusostot? En ole ostanut mitään.
600g bbq kassleria
600g bbq porsaan fileepihvejä
3x1,5l limsaa
Sipsipussin
Viskipullon
Nikotiininuuskaa
Olen DI ja KTM
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekoitat ap nyt yhteiskuntaluokan ja tulotason/varallisuuden keskenään. Korkeasti koulutettu voi olla pienituloinen ja vastaavasti matalasti koulutettu varakas ja/tai suurituloinen.
Minun juhannuksen ruokakorissa on mm. sipsejä, mansikoita, makkaraa ja tuoretta maissia (niin kuin varmasti todella monella muullakin suomalaisella). Puoliso on AMK-insinööri, minä asianajaja. Mihin yhteiskuntaluokkaan laittaisit meidät?
Kasvisten määrästä? Oletpa huvittava. Minulla on iso kasvimaa jossa juuri tulevat kesäkurpitsat, vihreää salaattia pitkät rivit, kahta eri kurkkua, kaikki mahdolliseet yrtit, paprikaa. Tomaatit ovat vielä raakoja. Sitten
Ei nuo nyt millään ole vielä valmiita. Salaatti ehkä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvisten määrästä? Oletpa huvittava. Minulla on iso kasvimaa jossa juuri tulevat kesäkurpitsat, vihreää salaattia pitkät rivit, kahta eri kurkkua, kaikki mahdolliseet yrtit, paprikaa. Tomaatit ovat vielä raakoja. Sitten
Ethän sä nyt keväällä saa kuin ehkä raparperia omasta maasta. Loppukesä ihan eri asia.
Mulla ei ollut mitään juhannusostoksia, en oe käynyt kaupassa moneen päivään ja juhannus ei merkkaa mulle mitään. Mihin luokkaan kuulun? Tarkkailuluokkaan vai alaluokkaan?
Prismassa oli jollain kolme laatikkoa coop lageria eli työttömän toffeeta 😂