Mistä lapsettomia ystäviä?
Olisiko jollain vinkkejä siihen,miten aikuisella iällä löytäisi lapsettomia uusia ystäviä?Tai edes ystäviä,joiden elämässä on jotain muutakin,kuin työ ja lapset?
Viimeisen viiden vuoden aikana ystäväpiirissäni on syntynyt lapsia tuhkatiheään ja mä oon vaan loputtoman kyllästynyt ystäviini.Haluaisin edes viettää yhden illan joskus niin, että kukaan ei mainitsi sanallakaan lapsiaan.
Nyt juhannuksena valitsin olla menemättä perinteisiin grillijuhliin,kun en jaksa niitä juttuja.Kivempi olla yksin.
Mutta mistä lapseton aikuinen löytää oman henkistä seuraa?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Aika ahdasmielinen olet. Mä pystyn näin lapsellisena viettämään aikaa lapsettoman kanssa. Yleensä en lapsista puhu muutenkaan. Mutta jos sanan tai kaksi sanon, ei ne lapsettomat ole peliverkkareitaan repineet.
No mä nyt vaan en jaksa niitä juttuja,ihan sama jos se vaikka tarkoittaa ahdasmielisyyttä.En jaksa pakottaa itseäni viihtymään seurassa, jossa en viihdy.ap
Mene opiskelemaan matikkaa tms. yliopistolle. Sieltä löytyy.
No kerro tarkemmin, mikä on se sinun "oma henki", jonka tapaista seuraa etsit. Eivät kaikki lapsettomat ole samanlaisia.
Joo tämä kolmekymppisyys on kyllä raskas elämänvaihe jos ei itse lähde siihen lastentekoputkeen. Vaikka niistä lapsista ei mainitsisi sanaakaan, muuttaa ne silti kaiken ystäväpiirissä.
Vierailija kirjoitti:
No kerro tarkemmin, mikä on se sinun "oma henki", jonka tapaista seuraa etsit. Eivät kaikki lapsettomat ole samanlaisia.
No ihan tykkäsin jutella monipuolisesti kaikenlaisista...kirjallisuudesta, politiikasta,ruuanlaitosta,historiasta, puutarhanhoidosta ,taiteesta jne.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan tykkäsin jutella monipuolisesti kaikenlaisista...kirjallisuudesta, politiikasta,ruuanlaitosta,historiasta, puutarhanhoidosta ,taiteesta jne.ap
Katso millaisia kursseja on esimerkiksi avoimessa yliopistossa tai kansanopistolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pystyn jutella ihan noista kaikista, vaikka mulla on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Joo tämä kolmekymppisyys on kyllä raskas elämänvaihe jos ei itse lähde siihen lastentekoputkeen. Vaikka niistä lapsista ei mainitsisi sanaakaan, muuttaa ne silti kaiken ystäväpiirissä.
Sepä.Vapaus ja spontaanius häviää.Jos lapset ei oo messissä, näpytellään tauotta viestejä ja kysellään, tekikö Millapetteri läksyt/söikö iltapalan/menikö nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kiva.Omat ystävät puhuu nykyään puolet ajasta lapsistaan.ap
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppisyys myös. Teineistäkin jauhetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä.Vapaus ja spontaanius häviää.Jos lapset ei oo messissä, näpytellään tauotta viestejä ja kysellään, tekikö Millapetteri läksyt/söikö iltapalan/menikö nukkumaan.
Älä yleistä.
Vapautta on ollut ihan yhtälailla lasten kanssa ja spontaaniutta. Enkä ole lasten ollessa hoidossa kysynyt kertaakaan hoitopaikasta mitään. Vasta kun lapset on haettu . Edelleen pipo turhan kireällä
Mene hedelmöityshoitojen odotushuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko suomenruotsalainen? Vajavaisesta suomenkielestäsi päättelin. " Mä pystyn" jag skulle. Tai voihan se olla, että olet muuten vain yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko suomenruotsalainen? Vajavaisesta suomenkielestäsi päättelin. " Mä pystyn" jag skulle. Tai voihan se olla, että olet muuten vain yksinkertainen.
Hänellä on äitinsä kanssa sama isä. Se selittää paljon.
Sinun kannattaa keskustella miesten kanssa. Miehet eivät lapsista keskustele koskaan.
Mä hakeutuisin ehkä jollekin oikealle ompelukurssille. Tulisi jotain konkreettista ja kivaa tekemistä eikä mitään teoreettisia höpinöitä. Sitä voi sitten harrastaa yksin tai sitten jos noita kursseja löytää. Saattavat olla vähän kiven takana. Sitten voi alkaa itsekin suunnitellakin.
Jos tulee taitavaksi niin ehkäpä pientä bisnestä, vaikka ihan jotain vaatekorjauksia.
Toinen mihin saattaisin alkaa panostaa jos olisin vain 30v olisi että hakeutuisin johonkin porukkaan jossa nainenkin oppii korjaamaan ja kunnostamaan museoauton. En tiedä mistä semmosta löytyy.
Nyt kun kirjoitan niin hoksasin että telkkarissahan oli just yks ohjelma jossa kunnostivat ties mitä tavaraa kirppareilta... naiset hirmu taitavia duunaamaan vaatteita ja miehet autoja ja kaikkenlaisia laitteita. Aika pienet rahasummat irtosivat. Ehkä pystyt löytämään ohjelman jollakin tavalla.
Pahimpia ovat yksinhuoltajat joita kuvaa parhaiten termi " kanamainen hölmö nainen".
Vierailija kirjoitti:
Mä hakeutuisin ehkä jollekin oikealle ompelukurssille. Tulisi jotain konkreettista ja kivaa tekemistä eikä mitään teoreettisia höpinöitä. Sitä voi sitten harrastaa yksin tai sitten jos noita kursseja löytää. Saattavat olla vähän kiven takana. Sitten voi alkaa itsekin suunnitellakin.
Jos tulee taitavaksi niin ehkäpä pientä bisnestä, vaikka ihan jotain vaatekorjauksia.
Toinen mihin saattaisin alkaa panostaa jos olisin vain 30v olisi että hakeutuisin johonkin porukkaan jossa nainenkin oppii korjaamaan ja kunnostamaan museoauton. En tiedä mistä semmosta löytyy.
Nyt kun kirjoitan niin hoksasin että telkkarissahan oli just yks ohjelma jossa kunnostivat ties mitä tavaraa kirppareilta... naiset hirmu taitavia duunaamaan vaatteita ja miehet autoja ja kaikkenlaisia laitteita. Aika pienet rahasummat irtosivat. Ehkä pystyt löytämään ohjelman jollakin tavalla.
Olin muuten ompelukurssilla . Se oli täynnä naisia,jotka ompeli vaatteita lapsilleen ja jutteli niistä samalla.Sinänsä hyödyllinen se kurssi oli ja ompeleminen kivaa,mutta sosiaalisesti siellä oli ennemminkin rasittavaa kuin kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ap.
Aika ahdasmielinen olet. Mä pystyn näin lapsellisena viettämään aikaa lapsettoman kanssa. Yleensä en lapsista puhu muutenkaan. Mutta jos sanan tai kaksi sanon, ei ne lapsettomat ole peliverkkareitaan repineet.