Tunnetteko ketään jolla
Kotona tai työpaikan työpiste on jotenkin nuhruinen/likainenja jotenkin epäsiisti.
Minulla on työkaveri jonka työhuone / näppis / pöytätasot ovat likaiset ja tahmeat. En mm voi ottaa kahvia hänen luonaan, koska kahvinkeitin on suorastaan p Askainen ja kahvikupeista näkee ettei niitä ole koskaan pesty kunnolla.
Kerran tuurasin häntä päivän (olin hänen työkoneella) ja sormet tuntuivat jäävän näppikseen kiinni.
Tavarat hänen huoneesaan näyttävät olevan sikinsokin ja huoneen yleisilme on luonttantyöntävä.
Mutta outoa on se, että hän huomaa epäkohdat joihin itse en kiinnittäisi huomiota.
Esim hän pyysi minua laittamaan julisteen / kuvan hänen työhuoneen seinälle. Kuva meni hänen mielestään vinoon, itse en huomannut mitään.
Kuva piti poistaa ja seinään jäi teipistä pieni jälki; tästä jäljestä seinässä nousi kauhea meteli. Hänen työhuoneen ilme on pilalla ja seinät ovat nyt rumat.
Oikeasti tuon seinän pienen pieni jälki ei siinä sekasorrossa näy muiden silmiin missään 🙄.
Mutta mikä tämä ilmiö on nimeltää? Kaaoksen ja lian keskellä työskentelevä kiinnittää huomiota kuitenkin pieneen jälkeen!
Töissä tuosta voi kyllä ilmoittaa esimiehelle tai työnantajalle, kun se työpiste pitäis olla kunnossa, koska se luo myös osan työn laadun imagosta.