Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö hajonnut patja viedä itse kaatopaikalle vai voiko sen jättää kerrostalopihan roskisten luo?

Vierailija
20.06.2024 |

Tietoa?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen voi jättää luontoon kaatumaan, linnut tekevät siitä pesiä ja majavat patoja ja rauta ruostuu, niin siitä saadaan ferritiiniä, josta on monella pula.

Vierailija
62/69 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Pyhä Yksinkertaisuus!  Taloyhtiön jätteiden käsittely on vain päivittäisjätteitä  varten. Jätesäiliöiden ulkopuolelle ei saa jättää mitään käytöstä poistettua tavaraa. Huonekalut ja muut isommat tavarat on toimitettava ihan itse Jäteasemille. Myöskään talojen jätekatoksista ei saa ottaa mitään tavaraa itselleen ilman lupaa, sillä ne kuuluvat siinä vaiheessa jo jätehuoltoyhtiölle.

Ei tässä mistään järjenjuoksusta ole kysymys, vaan siitä, ettei jätteitä ole kaikilla mahdollisuus viedä kaatikselle, koska kaikilla ei ole kuljetusta. Vika on siis niissä päättäjissä, jotka ei ole tajunneet tätä asiaa, mutta ovat säätäneet, että pitää itse viedä kamat kaatikselle.

Jos ei ole mahdollisuutta viedä vanhaa patjaa kaatikselle, niin miten ihmeellä onnistuu uuden patjan tuominen kotiin? Luulisi, jos saa tuotua, saa sen vietyä poiskin. 

Itse ostan palveluna ja kun ostan uudet patjat, sovin vanhojen patjojen viennin samalla. Maksaa muutaman kympin. 

Jos patjat jätetään roskiskatokseen, ne jää taloyhtiön vastuulle ja vietäväksi ja helposti maksaa useamman satasen, joka ostetaan palveluna,  joka taas vaikuttaa hoitovastikkeisiin/vuokriin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patjat kuuluvat sekajätteeseen.  Kevyet petauspatjat voi miekestäni vetää vaikka mattopuukolla pienempiin osiin ja laittaa taloyhtiön sekajäteastiaan. Isot ja paksut patjat on toimitettava itse kaatopaikalle ellei sitten taloyhtiö järjestä erikseen keräystä isommille hävitettäville kodin tarvikkeille. Hävitettävät kulahtaneet, mutta ehjät ja puhtaat peitot ja jotkut matotkin saattavat kelvata vaikka jollekin hevostilalle hevosten loimiksi, kannattaa kysellä hevostalleilta. Omassa taloyhtiössä otetaan silloin tällöin yhteinen roskalava taloyhtiön pihalle asukkaiden nurkkiin ja häkkivarastoon kertyneille hävitettäville ryjille ja viimeksi oli erikseen vielä elrektroniikkaromun keräys samassa yhteydessä. Taloyhtiömme jätepisteeseen ei saa jättää mitään jäteastioiden ulkopuolelle. Ei tarvitse pähkäillä eikä kysellä muilta mikä kuuluu mihinkin jätteeseen, netistä löytyy kyllä tähän asiaan oikeat tiedot.

Vierailija
64/69 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtiön roskakatokseen. Aamuyön hiljaisina tunteina.

Ei todellakaan!

Vierailija
65/69 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesassa saa jättää roskakatoksen viereen. Maalla viedään metsään linnuille pesämateriaaliksi.

Vierailija
66/69 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ratkaisee asian myös kiikuttanalla isommat jätteensä Rinki- kierrätyspisteisiin. Ne ovat vähän kuin puoliksi kierrätettyjä. Posliini ( wc-istumista alkaen) ja rikkinäiset astiat, peilit jätetään lasinkeräyspisteen eteen. Vaikka posliini ja astialasi ei kuulukaan lasinkeräykseen, niin ongelma on vähän niin kuin puoliksi ratkaistu. Samoin ämpärit, pulkat  ym muovinkeräykseen kuulumaton muovi jätetään muovinkeräysastian viereen. 

Olen joskus ajatellut, että jäteastioiden tyhjentäjillä jokainen päivä on erilainen. Kierrätyksessä vain mielikuvitus on rajana. 

Vierailija
67/69 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Pyhä Yksinkertaisuus!  Taloyhtiön jätteiden käsittely on vain päivittäisjätteitä  varten. Jätesäiliöiden ulkopuolelle ei saa jättää mitään käytöstä poistettua tavaraa. Huonekalut ja muut isommat tavarat on toimitettava ihan itse Jäteasemille. Myöskään talojen jätekatoksista ei saa ottaa mitään tavaraa itselleen ilman lupaa, sillä ne kuuluvat siinä vaiheessa jo jätehuoltoyhtiölle.

Ei tässä mistään järjenjuoksusta ole kysymys, vaan siitä, ettei jätteitä ole kaikilla mahdollisuus viedä kaatikselle, koska kaikilla ei ole kuljetusta. Vika on siis niissä päättäjissä, jotka ei ole tajunneet tätä asiaa, mutta ovat säätäneet, että pitää itse viedä kamat kaatikselle.

Minä olen autoton, mutta kyllä saan itse jätteeni hävitettyä. Samalla lailla tavaraa saa ulos asunnosta kuin sisäänkin. Esim paikallisessa fb- ryhmässä eräs nuori mies myy ( kuitilla!) erilaisia kuljetuspalveluja. Olen kolmesti tilannut kuljetuksen jätteille. Voihan taloyhtiö päättää, että ostetaan vaikka kerran kuukaudessa jätteenkuljetus. Kustannukset vuokriin ja vastikkeisiin. 

Kyse on siitä, että jätteiden kuljetuksesta ja käsittelystä ei haluta maksaa vaan kustannukset halutaan sälyttää jollekin muulle. 

Vierailija
68/69 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on runkopatja se menee pieninä paloina sahatuna roskiin. Tai vuokraan pakettiauton 10e tunti ja viet sorttiasemalle jossa vastaan otto maksaa sama 10euroa.

Se vasta järkevää onkin kaikin puolin: vuokrata auto sitä varten että saa kusisen patjanraadon roudattua 20 kilsan päähän romuttamolle. Kas kun et ehdota taksia.

Yhteiskunta hoitakoon jätteidenkuljetuksen. Siihen asti kippaan kaiken roskikseen. 

Olet normi Sosialisti,yhteiskunta hoitakoot.

Miten yhteiskunta sekoittuu yksityisen jätefirman toimiin? Vai hoitaako jossain kunta itse  jätekuljetukset? 

Vierailija
69/69 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesassa saa jättää roskakatoksen viereen. Maalla viedään metsään linnuille pesämateriaaliksi.

EI saa. Maalaiset olkoot kommentoimatta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi