Pitääkö hajonnut patja viedä itse kaatopaikalle vai voiko sen jättää kerrostalopihan roskisten luo?
Kommentit (69)
Lappu päälle, saa ottaa. Vastuu siirtyy lapun lukijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on runkopatja se menee pieninä paloina sahatuna roskiin. Tai vuokraan pakettiauton 10e tunti ja viet sorttiasemalle jossa vastaan otto maksaa sama 10euroa.
Se vasta järkevää onkin kaikin puolin: vuokrata auto sitä varten että saa kusisen patjanraadon roudattua 20 kilsan päähän romuttamolle. Kas kun et ehdota taksia.
Yhteiskunta hoitakoon jätteidenkuljetuksen. Siihen asti kippaan kaiken roskikseen.
Olet normi Sosialisti,yhteiskunta hoitakoot.
Vierailija kirjoitti:
Leikkaa se pieniksi paloiksi ja hävitä roskikseen vähitellen.
Tämä jos et aio itse viedä kaatopaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Huonekalujen yms jättäminen taloyhtiön roskakatokseen nostaa pahimmillaan vuokria, ainakin meillä on vuokranantaja ilmottanut niin. Myös jos kiinni jää niin lasku tulee ja tuskin on kyse muutamasta kympistä. Kaatopaikalle kannattaa viedä.
Autoton ei saa kaatikselle mitään vietyä. Takseja ei kiinnosta ottaa kyytiin mitään kaatistavaraa. Noutoa ei ole pienissä kaupungeissa. Roskis on ainut vaihtoehto, jos ei ole tuttujakaan, jotka auttaisivat kaatistavaran viemisessä. Tämä on asia, jota kukaan ei ole näemmä miettinyt kunnolla. Kaikille jätteille pitäisi olla asuinalueilla joku keräyspiste. Itse manguin asiasta joskus omassa kaupungissani. Mitään ei asialle tehty. Jäikö muuta vaihtoehtoa kuin taloyhtiön roskis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osaa googlea käyttää?
Ei mitään googlea, vaan kysyä isännöitsijältä! Ei täältä.
Miten tänne on kerääntynyt näin avuton sukupolvi?
Jos isännöitsijältä kysyy, vastaus on aina tietysti ei. Meidän taloyhtiössä muutkin tunkee kaiken jätelaatikkoihin mahtuvan ongelmajätettä lukuunottamatta roskiksiin. Noudatan samaa linjaa.
Meidän taloyhtiö taas tilaa kerran vuoteen roskalavan, mihin voi viedä romunsa ongelmajätettä ja SER-jätteitä lukuunottamatta. Vakiasukkaat säilövät sitten noita isompia juttuja jossain, kuten häkkivarastossa, jos eivät itse saa kuskattua pois. Kierrätyskeskus taisi olla hakemassa noita isompia SER-jätteitä ja käyttökelpoisia tavaroita tiettynä ajankohtana, en itse ollut tuolloin paika
Meilläkin oli ennen vuosittainen jätelava. Ei enää ja se näkyy roskiksilla ja kellarin käytävillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkaa se pieniksi paloiksi ja hävitä roskikseen vähitellen.
Tämä jos et aio itse viedä kaatopaikalle.
Minä tein näin aurinkotuolin pehmusteelle, että saksin sen kahtia ja vein säkeissä roskikseen. Kun ei kerran ole autoa eikä noutoakaan tarjolla.
Me ostettiin teinille uusi patja Askosta. Vanhan sai viedä sinne noudon yhteydessä.
Aikoinaan ostimme itsellemme moottorisängyn. Veivät vanhan jenkkisängyn samalla pois.
Yleensä poisvientipalvelu ei paljoa maksa ja usein sen saa jopa kaupan päälle. Hyödyntäkää näitä, niin pääsee helpommalla.
Voi Pyhä Yksinkertaisuus! Taloyhtiön jätteiden käsittely on vain päivittäisjätteitä varten. Jätesäiliöiden ulkopuolelle ei saa jättää mitään käytöstä poistettua tavaraa. Huonekalut ja muut isommat tavarat on toimitettava ihan itse Jäteasemille. Myöskään talojen jätekatoksista ei saa ottaa mitään tavaraa itselleen ilman lupaa, sillä ne kuuluvat siinä vaiheessa jo jätehuoltoyhtiölle.
Vein kerran paksun tikatun päiväpeiton kotialueeni UFF-lootaan polkupyörän tavarakoriin tungettuna. Se oli ehdoton maksimi, mitä sain fillarilla vietyä. Juuri ja juuri hanuri sopi pyörän satulaan, kun se päiväpeittosäkki pullotti tarakalla. Autottoman elämä on onnetonta mm. näissä kierrätysasioissa.
Vierailija kirjoitti:
Voi Pyhä Yksinkertaisuus! Taloyhtiön jätteiden käsittely on vain päivittäisjätteitä varten. Jätesäiliöiden ulkopuolelle ei saa jättää mitään käytöstä poistettua tavaraa. Huonekalut ja muut isommat tavarat on toimitettava ihan itse Jäteasemille. Myöskään talojen jätekatoksista ei saa ottaa mitään tavaraa itselleen ilman lupaa, sillä ne kuuluvat siinä vaiheessa jo jätehuoltoyhtiölle.
Ei tässä mistään järjenjuoksusta ole kysymys, vaan siitä, ettei jätteitä ole kaikilla mahdollisuus viedä kaatikselle, koska kaikilla ei ole kuljetusta. Vika on siis niissä päättäjissä, jotka ei ole tajunneet tätä asiaa, mutta ovat säätäneet, että pitää itse viedä kamat kaatikselle.
Vierailija kirjoitti:
Montako kilometriä itse kävelisit tai ajaisit polkupyörällä kaatiskuorman kanssa kaatikselle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako kilometriä itse kävelisit tai ajaisit polkupyörällä kaatiskuorman kanssa kaatikselle?
Onpa palstalla avuttomia ihmisiä jotka pistää muut maksamaan omat romuna. Tiedoksi että kuljetuksen voi tilata. Kaikkinpstjat kodinkoneet ja muut, kun uuden tarvitsee, kandee ostaa se muutaman kympin vanhan poisvienti. Kyllä omaisuutensa jälkikäsittely kustannukset kuuluu ihmiselle itselleen. Mikä ajatus tollanen on että vaiva ja kustannukset on muiden asia?
Meillä saa tilata roskienkeräys firmalta Kuljetuksen. Ja sen sen voi jättää katokseen niille. Siitä tulee erillinen lasku.
Vierailija kirjoitti:
Lappu päälle, saa ottaa. Vastuu siirtyy lapun lukijalle.
Parempi kirjoittaa lappuun ei saa ottaa niin joku vie sen heti.
Rakenna jätelaudasta korkeushyppyteline pihan lapsille ja laita patja pehmusteeksi. Kun muutkin talot asukkaat lähtevät mukaan projektiin, niin kohta teillä on jo oma seiväshyppypaikka.
Lassila&Tikanoja vie patjasi kaatopaikalle pientä korvausta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Parempi jättää roskakatokseen kun kantaa johonkin metsään.
Sieltä roskakatoksesta se ei lähde mihinkään, koska roska-autot eivät sitä mukaansa, vaan jää taloyhtiön riesaksi ja vietäväksi ja kustannukset nousevat satoihin euroihin, joka taas nostaa hoitovastikkeita/vuokria. Kiinteistöhuoltoyhtiöt veloittavat n. 60€/h ja ennen kuin patja on kaatiksella, se on useamman tunnin homma.
Myy ihmeessä se jollekkin.