Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö hajonnut patja viedä itse kaatopaikalle vai voiko sen jättää kerrostalopihan roskisten luo?

Vierailija
20.06.2024 |

Tietoa?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on runkopatja se menee pieninä paloina sahatuna roskiin. Tai vuokraan pakettiauton 10e tunti ja viet sorttiasemalle jossa vastaan otto maksaa sama 10euroa.

Vierailija
22/69 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos voit pilkkoa sen pieniksi paloiksi, niin voit jättää palat sekäjäteastiaan pienissä osissa. Esim. yksi muovikassi/sekajäteastia. Tuollaisen ohjeen siis sain itse meidän jätehuoltoyhtiöltä, kun kysyin miten vanhasta patjasta pääsee parhaiten eroon. Ei ehkä päde kaikkialla suomessa, mutta ainakin jossain pätee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilko palasiksi ja tunge molokkiin.

Vierailija
24/69 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ostat uuden patjan kotiinkuljetuksella, vievät vanhan pois - kätevää autottomalle. Maksaa tosin.

ja joillakin patjaliikkeillä on tarjouksia, että kun ostat uuden, viemme vanhan pois velvoituksetta

Vierailija
25/69 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätin omani porraskäytävään, hyvin katosi.

Vierailija
26/69 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patja mahtuu hyvin roskalaatikkoon. Suurempi ongelma on kantaa se sinne.

Vierailija
27/69 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on runkopatja se menee pieninä paloina sahatuna roskiin. Tai vuokraan pakettiauton 10e tunti ja viet sorttiasemalle jossa vastaan otto maksaa sama 10euroa.

Se vasta järkevää onkin kaikin puolin: vuokrata auto sitä varten että saa kusisen patjanraadon roudattua 20 kilsan päähän romuttamolle. Kas kun et ehdota taksia.

Yhteiskunta hoitakoon jätteidenkuljetuksen. Siihen asti kippaan kaiken roskikseen. 

Vierailija
28/69 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vein kaksi todella siistiä vaahtomuovipatjaa kierrätyskeskukseen. Tarkistivat kunnon ja ottivat myyntiin. 

Huonon patjan olen pilkkonut ja vienyt paloina sekajätteeseen. Joskus tein patjan paloista ulkokalusteiden pehmusteet. Ostin sopivaa kangasta, jolla päällystin vaahtomuovityynyt. 

Vierailija
29/69 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt vaahtomuovipaloista nuken sänkyihin patjat. Lapsille voi tehdä leikkeihin peuhupatjoja. Yms.

Runkopatjan metallit pitää laittaa metalleihin, muut osat sekajätteeseen. 

Vierailija
30/69 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävitin joskus välioven sekajäteastiaan. Ei ollut sahaa, joten koputtelin sen vasaralla paloiksi. Oli siis sellainen kennopahvirakenteinen nykyajan väliovi.

Vierailija
31/69 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polta se muiden roskien seassa taloyhtiön pihalla osana juhannuskokkoa.

Vierailija
32/69 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei sellaisenaan, mutta jos kaatopaikalle meno on mahdottomuus niin laita osiin ja sitten sekajätteeseen vaikka parissa erässä. Missään nimessä ei kokonaisena roskakatokseen eikä vbarsinkaan UFF laatikon vireen niinkuin meilläpäin tapana.

Vierailija
33/69 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et osaa googlea käyttää?

Ei mitään googlea, vaan kysyä isännöitsijältä! Ei täältä.

Miten tänne on kerääntynyt näin avuton sukupolvi?

Jos isännöitsijältä kysyy, vastaus on aina tietysti ei. Meidän taloyhtiössä muutkin tunkee kaiken jätelaatikkoihin mahtuvan ongelmajätettä lukuunottamatta roskiksiin. Noudatan samaa linjaa.

Miksi sitten kysyä kun sinulla on jo vastaus valmiina?

Vierailija
34/69 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki isommat tavarat voi aina jättää porraskäytävään. Kyllä ne sieltä joku sitten hoitaa pois. Näin olen ainakin itse tehnyt aina. 

Vierailija
35/69 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me heitettiin sillalta alas niin upposi parissa minuutissa.

Vierailija
36/69 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoni ihmiskuntaa kohti murenee pala palalta 

Vierailija
37/69 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki isommat tavarat voi aina jättää porraskäytävään. Kyllä ne sieltä joku sitten hoitaa pois. Näin olen ainakin itse tehnyt aina. 

Mutta sinä oletkin vajaa. Imbesilli. 

Vierailija
38/69 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sinä oletkin vajaa. Imbesilli. 

En vaan fiksu. Miksi tuhlata itse aikaa tällaiseen kun joku muu hoitaa asian sun puolesta?

Vierailija
39/69 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla fiksumpaa muuttaa Naantaliin Muumilaakson satumaailmaan asumaan kuin uskoa, että ihmisillä alkaisi järki raksuttaa päässä. 

Vierailija
40/69 |
20.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askartele patjasta ihmisen näköinen ja teippaa muovit päälle. Raahaat iltasella roskiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän