Kauppatieteiden maisteriksi opiskelu? Millaista?
Tradnomihan voisi kai päästä suoraan kaksivuotiselle maisterilinjalle, jos onnistuu pääsykokeissa. Kertokaa millaista on opiskella kauppatieteiden maisteriksi? Onko ryhmätöitä? Kaikki paikkansa pitävä tieto kelpaa, kiitos : )
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Matematiikkkaa ei ole ja kurssit on käsien heiluttelua. Ala-arvoista 🤢
Juu. Tämä koulutus on ihmisille, jotka haluaa tittelin - ei osaamista.
Vierailija kirjoitti:
Matematiikkaa ei ole? : O
Vierailija kirjoitti:
No onhan matikkaa, etenkin talousmatikkaa. Mitä ihmettä nyt taas 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Tämä koulutus on ihmisille, jotka haluaa tittelin - ei osaamista.
Eli sittenhän se on kuin minulle tehty : )
Me tradenomit olemme aliarvostettuja ali-ihmisiä ja haluan nostaa itseni täältä tradenomisuosta, että minua alettaisiin taas kohdella ihmisenä.
AP
Aika paljon matikkaa oli jo ekana vuonna. Myös pääsykokeissa oli.
Kauppatieteiden yo
Pitääkö olla hirveän sosiaalinen?
AP
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö olla hirveän sosiaalinen?
AP
Ryhmätöitä on aika paljon mutta niinhän kaikkialla on nykyään.
Aika löysää, lähinnä saa bilettää kaiket viikot ja opiskelu menee kevyesti siinä sivussa. Eihän kauppatieteissä vaadita mitään osaamista.
Kieliopintoja on myös paljon. Ei kannata vihata esim. ruotsia. Sitä on enemmän kuin pelkkä virkamiesruotsi. Enkun ja ruotsin lisäksi myös kolmas kieli on yleensä pakollinen.
Vierailija kirjoitti:
Aika löysää, lähinnä saa bilettää kaiket viikot ja opiskelu menee kevyesti siinä sivussa. Eihän kauppatieteissä vaadita mitään osaamista.
Et selvästikään ole itse opiskellut.
Vierailija kirjoitti:
Kauppatieteiden yo
Kandin vai maisterin ekana vuonna? Ap puhuu maisterilinjasta. Ja työssäänhän kauppatieteilijän ei tarvitse yleensä laskea yhtään mitään.
Oon talous- ja toimistopalveluiden merkonomi ja oikeustradenomi.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppatieteiden yo
Kandin vai maisterin ekana vuonna? Ap puhuu maisterilinjasta. Ja työssäänhän kauppatieteilijän ei tarvitse yleensä laskea yhtään mitään.
Kauppatieteilijät tekevät monenlaista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppatieteiden yo
Sehän riippuu täysin pääaineesta/työstä joutuuko laskemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kieliopintoja on myös paljon. Ei kannata vihata esim. ruotsia. Sitä on enemmän kuin pelkkä virkamiesruotsi. Enkun ja ruotsin lisäksi myös kolmas kieli on yleensä pakollinen.
Ruotsi on sujunut minulta aina hyvin opinnoissa. Välillä julkisissa paikoissa liikkuessani matkoilla puhunkin ruotsiksi, jotta arvoni edes vähän nousisi täältä halveksutusta tradenomisuosta.
AP
Jos pääaineena on laskentatoimi, tarviiko laskea/matikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Kauppatieteiden yo
Minkä helvetin takia, ei teidän koulusta tulevat sitten osaa laskea kannattavuutta?
No mä opiskelin 2 vuotta Vaasassa töiden ohessa kun alkoi koronapandemia. Ei kiinnostavat kurssit voi hoitaa ChatGPT:llä. Muuten kyllä tykkäsin tehdä kiinnostavat kurssit hyvin. Opintojen keskiarvosana oli 4,2 ilman ylisuorittamista.
Kannattaa panostaa töiden hakuun jo opiskeluvaiheessa. Sain oman alan töitä heti osa-aikaisena ja myöhemmin vaihdoin työnantajaa rahoitusalalle.
Koronasta johtuen kävin fyysisesti yliopistolla alle 10 kertaa ja muutin jossain vaiheessa Helsinkiin, missä olen edelleen.
Vierailija kirjoitti:
No mä opiskelin 2 vuotta Vaasassa töiden ohessa kun alkoi koronapandemia. Ei kiinnostavat kurssit voi hoitaa ChatGPT:llä. Muuten kyllä tykkäsin tehdä kiinnostavat kurssit hyvin. Opintojen keskiarvosana oli 4,2 ilman ylisuorittamista.
Kannattaa panostaa töiden hakuun jo opiskeluvaiheessa. Sain oman alan töitä heti osa-aikaisena ja myöhemmin vaihdoin työnantajaa rahoitusalalle.
Koronasta johtuen kävin fyysisesti yliopistolla alle 10 kertaa ja muutin jossain vaiheessa Helsinkiin, missä olen edelleen.
Minua ei niinkään se työllistyminen kiinnosta, vaan kunhan saan maisterin paperit. Kaikki kaverit on maistereita, niin haluan itsekin maisteriksi.
vain tradenomi-AP