Valaiskaa ePassi-edun logiikkaa
Tarkoittaako "400,00 € per vuosi, annetaan kaksi kertaa vuodessa", että etua on käytettävissä max 200 e per vuosipuolisko JA ennen heinäkuuta käyttämättä jäänyttä osuutta ei voi käyttää enää toisella vuosipuoliskolla (siis esim. niin että käyttäisi koko 400 euron vuosiedun vasta joulukuussa ja kaikki yhdellä kerralla)?
Kommentit (49)
Ja lisäksi: mikään pakko ei ole sitä etua käyttää, jos ei keksi kohdetta. Eli turha uikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee tuo 400 euroa hetkessä hierontaan, hammaslääkäriin, keikkalippuihin, matkalippuihin yms.
Mä ostin joskus keikkalippuja Ärrältä Edenredillä. Myyjän kanssa jännättiin yhdessä, osaako hän tehdä sen. Sain lippuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja saa laitettua ne verovähennyksiin ja jos paikkakunnalla ei ole mahdollista käyttää niitä niin ne rahat palautuvat työnantajalle vaikka niistä on verohyöty jo saatu. Jos se olisi hyödyllinen työntekijöiden kannalta niin se olisi jo lopetettu työnantajien toimesta. Mutta niin kun hyöty valuu pelkästään työnantajille niin sen takia sitä ylistetään. Oletko koskaan kuullut yhdenkään työnantajan suostuvan siihen että se epassi raha muutetaan oikeaksi rahaksi?
Oikea raha tarkoittaisi työntekijälle veroja, joissain tapauksissa myös sitä että jotkut maksut nousisivat jonkun tulorajan mennessä kriittisesti yli.
Vetoton etu on paljon parempi.
Niin ja lisäksi sitä etua ei välttämättä olisi. Tämä etuhan pitää tarjota kaikille tietyt ehdot täyttäville työntekijöille, jos sitä ylipäätään haluaa käyttää. Muutenhan työnantaja voi vaikka osa-aikalomauttaa minut ja antaa palkankorotuksen jollekulle muulle, mutta tämän kanssa ei samalla tavalla voi kikkailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja saa laitettua ne verovähennyksiin ja jos paikkakunnalla ei ole mahdollista käyttää niitä niin ne rahat palautuvat työnantajalle vaikka niistä on verohyöty jo saatu. Jos se olisi hyödyllinen työntekijöiden kannalta niin se olisi jo lopetettu työnantajien toimesta. Mutta niin kun hyöty valuu pelkästään työnantajille niin sen takia sitä ylistetään. Oletko koskaan kuullut yhdenkään työnantajan suostuvan siihen että se epassi raha muutetaan oikeaksi rahaksi?
On se noinkin. Perähikiän työntekijä ei hyödy mutta suuremmissa kaupungeissa on runsaudren pula! Itsellä epassia 150 e vuosi. Käytän museoihin, näyttelyihin ja teattereihin helposti. Nyt jäljellä 20 e loppuvuoteen. 🥺
ePassilla voi ostaa vaikka museokortin ja käydä 400 museossa vuoden aikana. Ja joku ei muka saa käytettyä tuota etua mihinkään?
Nollautuu kun vuosi vaihtuu. Harmi että se ei kelpaa hierojalle. Jää e-passi käyttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Logiikka on siinä ettei työntekijä saa mitään rahaan verrattavaa etua. Eli työnantaja voi mainostaa sitä neljääsataa euroa ja sillä verukkeella olla maksamatta rahabonuksia, mutta oikeasti se mitä epassilla saa, on kaikki sellaista mitä ei voi vaihtaa rahaan millään tapaa. Lisäksi hyvin rajoitettua, lähinnä ryhmäjumppaa ja tylsää kulttuuria.
Miten niin ei saa mitään rahaan verrattavaa etua? Mä maksan osan mun tanssitunneista ePassisaldolla, eli saan aina satasen alennusta kausimaksusta (meillä ei saa kuin tuon 100 € liikunta- ja kulttuurirahaa).
Ehkä hän ei harrasta liikuntaa tai kulttuuria.
Harrastan kyllä liikuntaa, hiihtoa, pyöräilyä, lenkkeilyä. Passi hyödytön noihin kaikkiin, ei sillä esim suksivoiteita tai lenkkare
Etkö kaipaa esim. hierontaa, jos liikut noin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Tulee kahdessa osassa ja säilyy vuoden loppuun, eli voit käyttää koko summan vaikka joulukuun viimeisenä päivänä klo 22.00, kuten itse tein, kun olin unohtanut käyttää.
Juu ja lipunmyyjät kiittää kun kauheet jonot vaikka olisi ollut vuosi aikaa käyttää... Ja sitten vielä kiukutellaan jonoista. Paras oli kun joku sanoi ettei oikein tiiä mihin käyttää, mitä suosittelet. Suosittelin nopeeta toimintaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee kahdessa osassa ja säilyy vuoden loppuun, eli voit käyttää koko summan vaikka joulukuun viimeisenä päivänä klo 22.00, kuten itse tein, kun olin unohtanut käyttää.
Juu ja lipunmyyjät kiittää kun kauheet jonot vaikka olisi ollut vuosi aikaa käyttää... Ja sitten vielä kiukutellaan jonoista. Paras oli kun joku sanoi ettei oikein tiiä mihin käyttää, mitä suosittelet. Suosittelin nopeeta toimintaa...
No harvassa paikassa on lipunmyyntiä enää tuohon aikaan... eiköhän ole ollut jokin verkko-ostos. Itse joskus käytin n. 23:45 loput pari-kolmekymppiä kaverin kuntosalille, kyllä hän kiitti ihan henkilökohtaisesti :). Ei siis ollut tarpeeksi enää mihinkään itselleni hyödyllisempäänkään.
Maksan suuren osan harrastuksistani ePassilla. Aivan helvetin hyvä etu! Ja aina harmittaa, kun ei jää yhtään ePassirahaa esim hierojalle, kylpylään tai leffaan. Meillä on vain 200 euroa vuodessa se. Eli etu vaihtelee työnantajittain.