Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valaiskaa ePassi-edun logiikkaa

Vierailija
19.06.2024 |

Tarkoittaako "400,00 € per vuosi, annetaan kaksi kertaa vuodessa", että etua on käytettävissä max 200 e per vuosipuolisko JA ennen heinäkuuta käyttämättä jäänyttä osuutta ei voi käyttää enää toisella vuosipuoliskolla (siis esim. niin että käyttäisi koko 400 euron vuosiedun vasta joulukuussa ja kaikki yhdellä kerralla)?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edenredillä ainakin se etu on siellä kortilla käytettävissä 24 kk siitä kun se on maksettu. ePassissa on ilmeisesti lyhyempi se aika, mutta ei sitä kai sentään sen vuoden puoliskon aikana tarvitse käyttää?

Vierailija
2/49 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kahdessa osassa ja säilyy vuoden loppuun, eli voit käyttää koko summan vaikka joulukuun viimeisenä päivänä klo 22.00, kuten itse tein, kun olin unohtanut käyttää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee hoitoon!

Vierailija
4/49 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha käyttää, aina joku häiriö. Neljässä eri paikassa ei ole toiminut, kerran ei edes ollut muuta rahaa mukana.

Vierailija
5/49 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee kahdessa osassa ja säilyy vuoden loppuun, eli voit käyttää koko summan vaikka joulukuun viimeisenä päivänä klo 22.00, kuten itse tein, kun olin unohtanut käyttää. 

Tuon koko vuoden osuuden voi käyttää vasta 1.7. alkaen, eikö niin? Eli  ennen 1.7. voi käyttää max 50 % koko vuoden edusta.

Vierailija
6/49 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon koko vuoden osuuden voi käyttää vasta 1.7. alkaen, eikö niin? Eli  ennen 1.7. voi käyttää max 50 % koko vuoden edusta.

Juuri näin. Ensimmäisenä puolikkaana sinulla on 200€ ja jos et mitään siitä käytä, loppuvuonna sinulla on 400€.

Vierailija
7/49 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha käyttää, aina joku häiriö. Neljässä eri paikassa ei ole toiminut, kerran ei edes ollut muuta rahaa mukana.

Itselläni on ePassi sovellus toiminut joka paikassa aina

Vierailija
8/49 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja saa laitettua ne verovähennyksiin ja jos paikkakunnalla ei ole mahdollista käyttää niitä niin ne rahat palautuvat työnantajalle vaikka niistä on verohyöty jo saatu. Jos se olisi hyödyllinen työntekijöiden kannalta niin se olisi jo lopetettu työnantajien toimesta. Mutta niin kun hyöty valuu pelkästään työnantajille niin sen takia sitä ylistetään. Oletko koskaan kuullut yhdenkään työnantajan suostuvan siihen että se epassi raha muutetaan oikeaksi rahaksi?

Vierailija
9/49 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Logiikka on siinä ettei työntekijä saa mitään rahaan verrattavaa etua. Eli työnantaja voi mainostaa sitä neljääsataa euroa ja sillä verukkeella olla maksamatta rahabonuksia, mutta oikeasti se mitä epassilla saa, on kaikki sellaista mitä ei voi vaihtaa rahaan millään tapaa. Lisäksi hyvin rajoitettua, lähinnä ryhmäjumppaa ja tylsää kulttuuria.

Vierailija
10/49 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko pitkällä sairaslomalla olevalle samat edut kuin työssä oleville? E-passi saldo uusitaan aina heinä-ja tammikuussa.Olen ollut sairaslomalla 10/2023 lähtien.1/2024 sain E-passi saldon niin kuin pitää mutta nyt heinäkuussa en ole saanut.

Vierailija
11/49 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Logiikka on siinä ettei työntekijä saa mitään rahaan verrattavaa etua. Eli työnantaja voi mainostaa sitä neljääsataa euroa ja sillä verukkeella olla maksamatta rahabonuksia, mutta oikeasti se mitä epassilla saa, on kaikki sellaista mitä ei voi vaihtaa rahaan millään tapaa. Lisäksi hyvin rajoitettua, lähinnä ryhmäjumppaa ja tylsää kulttuuria.

Miten niin ei saa mitään rahaan verrattavaa etua? Mä maksan osan mun tanssitunneista ePassisaldolla, eli saan aina satasen alennusta kausimaksusta (meillä ei saa kuin tuon 100 € liikunta- ja kulttuurirahaa).

Vierailija
12/49 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei saa mitään rahaan verrattavaa etua? Mä maksan osan mun tanssitunneista ePassisaldolla, eli saan aina satasen alennusta kausimaksusta (meillä ei saa kuin tuon 100 € liikunta- ja kulttuurirahaa).

Ehkä hän ei harrasta liikuntaa tai kulttuuria.

Vierailija
13/49 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja saa laitettua ne verovähennyksiin ja jos paikkakunnalla ei ole mahdollista käyttää niitä niin ne rahat palautuvat työnantajalle vaikka niistä on verohyöty jo saatu. Jos se olisi hyödyllinen työntekijöiden kannalta niin se olisi jo lopetettu työnantajien toimesta. Mutta niin kun hyöty valuu pelkästään työnantajille niin sen takia sitä ylistetään. Oletko koskaan kuullut yhdenkään työnantajan suostuvan siihen että se epassi raha muutetaan oikeaksi rahaksi?

On se noinkin. Perähikiän työntekijä ei hyödy mutta suuremmissa kaupungeissa on runsaudren pula! Itsellä epassia 150 e vuosi. Käytän museoihin, näyttelyihin ja teattereihin helposti. Nyt jäljellä 20 e loppuvuoteen. 🥺

Vierailija
14/49 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työnantajasta. Vasta vuodenvaihtuessa saldo nollaantuu jos jäänyt käyttämättä.

Vierailija
15/49 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko pitkällä sairaslomalla olevalle samat edut kuin työssä oleville? E-passi saldo uusitaan aina heinä-ja tammikuussa.Olen ollut sairaslomalla 10/2023 lähtien.1/2024 sain E-passi saldon niin kuin pitää mutta nyt heinäkuussa en ole saanut.

Eiköhän niillä ole asiakaspalvelu kysymyksiä varten. 

Vierailija
16/49 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän niillä ole asiakaspalvelu kysymyksiä varten. 

Varmaan se kysymys pitäisi esittää työnantajalle eikä sille ePassille.

Vierailija
17/49 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunniteltu niin ettei sitä voi vaihtaa rahaksi mitenkään, eli ei ole rahaan verrattavissa.

Työnantajat kuitenkin mainostaa sitä ihan kuin olisi rahaa, vaikka vain jotain ihmeen ryhmäjumppia ja vastaavaa joka ei kiinnosta ketään.

Eniten ärsyttää juuri kun työnantajat mainotaa sitä etuna, ei se ole etu jos ne hyvin rajoitetut kättökohteet ei kiinnosta.

Vierailija
18/49 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän ei harrasta liikuntaa tai kulttuuria.

Harrastan kyllä liikuntaa, hiihtoa, pyöräilyä, lenkkeilyä. Passi hyödytön noihin kaikkiin, ei sillä esim suksivoiteita tai lenkkareita osta.

Harrastan myös kulttuuri, kunteelen musiikkia ja katselen elokuvia, epassilla ei makseta Spotifyta tai osteta uutta TVtä.

Vierailija
19/49 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mihin työnantaja edut rajaa. Meillä varsin laaja, joten maksoin hammaslääkärilaskun epassilla.

Vierailija
20/49 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa ei nollaudu.