Apua!! Pitäisi lukea kesän aikana yksi kirja opiskelut 300 sivua enkä lukenut yhtäkään sivua, koska en mitenkään jaksaisi.
Lukeminen on jotenkin työlästä ja tylsää. Onko nykyisin mitään mahdollista saada äänikirjaksi muutettua. Tietääkseni tästä ei ole äänikirjaa tehty.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vain 300 sivua?Mun aikana tenttiin piti tankata 700-1000 sivua.
Minulla yksi tentti alkaen 2000 sivua... Ylärajaa ei ollut. Tosin yleisin sivumäärä oli 2500 - 3500
asianajaja
Vierailija kirjoitti:
Jooh minäkään en jaksa lukea. Lukeminen on niin puuduttavaa hommaa, varsinkin kirjan luku. Minä haluan enemmän sellaista sopivan rauhallista toimintaa, ymmärrän ap:ta hyvin. Pakko lukua 300 sivua hyi.
En jaksaisi lukea edes mielenkiintoista noin pitkää kirjaa.
Asia nyt vaan on sillä tavalla, että elämässä ylipäätään ei saavuta mitään tuloksia missään asiassa, ellei ole valmis näkemään vaivaa ja tekemään työtä sen eteen. Nykyajan kakarat ei jaksa eikä viitsi mitään. Ei osata asettaa tavoitteita eikä ponnistella minkään eteen. 300-sivuinen kirja selätetään niin että asetetaan joka päivälle tavoite joko sivumäärinä tai aihepiirin mukaan ja luetaan se myös. Se miltä se tuntuu, työnnetään syrjään eikä ryvetä siinä tunteessa että onpa kurjaa vaan asetetaan keskiöön se tavoite!
Oletko ap suomalainen? Aika epäselvää tuo sun ulosanti.
Jos ei yhtä 300 sivun kirjaa saa luettua niin taitaa nuo opinnot romahtaa tuohon, vaihda alaa ja suuntaa muualle. Minä voin lukea 300 sivua parissa tunnissa.
Ongelman juurisyy on se, ettei lukutaito enää kehity, koska lukemista ei edellytetä koulussa ja sen suosio harrastuksena on romahtanut.
300 sivua lukee helposti muutamassa tunnissa, jos lukeminen on sujuvaa. Koulussa ei oikeasti saisi lipsua siitä, että kirjojen lukemista vaaditaan, se kostautuu myöhemmin.
Kesän aikana, etkä lukenut?! Vastahan tässä on kesä alussa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei yhtä 300 sivun kirjaa saa luettua niin taitaa nuo opinnot romahtaa tuohon, vaihda alaa ja suuntaa muualle. Minä voin lukea 300 sivua parissa tunnissa.
Tässä sitä nähdään, kun pääsykoevaatimukset poistuvat, annetaan kaikenmaailman tossunkuluttajien yrittää, tässä tulos. Onneksi nämä sankarit romuttavat oman pääsynsä ihan itse, saamattomuudellaan ja hyvä niin, asioiden eteen on nähtävä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin muutama päivä sitten kirjaston koneella ja vieressä istu mamupoika joka yritti saada kaverinsa tekemään hänen puolestaan jonkun testin, rahalla.Joten tarjoa jollekin rahaa jos se lukisi kirjan sun puolesta.
Noh menkööt anteeksi vielä lapsilta, mutta nämä laiskajaakot aikuisina ei ole mitään ihan tuottoisia maailmalle.
Voi kauhea, ihan kokonainen yksi kirja pitäisi lukea, ja peräti 300 sivua. Mahtaako kesä riittää?
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs sinä olet väsynyt jaksatko edes syödä tai katsoa tv:tä.
Taitaa olla se kiinostuksen puute, kun pitäisi itse tehdä jotain, kaikki pitää saada valmiina eteen. Hyvä, ettei ole äänikirjaa, kehitä itseäsi ja pakota itsesi lukemaan.
Uupumus voi olla myös. Irrottaudu kunnolla. Viikko vaikka. Ja aloitat sitten.
Jos koko ajan stressaat sillä ajatuksella, niin et palaudu, etä
ssa tehtykään mitään. Olet tavallaan sellaisessa paniikkitilassa koko ajan. Taistelutilanne siellä omassa psyykessäsi.
TAI
aloitat NYT. Selata sisällön ja vaikka intron luet.
Voi olla, että siten pääset helpoimmalla. Aloitat sen vuoren perkaamisen saman tien, niin se ei pelota enää.
Palasina.
Tunnistan tuon ilmiön.
Ehkä vaan aloitat. Tänään. Se on ihan kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Ongelman juurisyy on se, ettei lukutaito enää kehity, koska lukemista ei edellytetä koulussa ja sen suosio harrastuksena on romahtanut.
300 sivua lukee helposti muutamassa tunnissa, jos lukeminen on sujuvaa. Koulussa ei oikeasti saisi lipsua siitä, että kirjojen lukemista vaaditaan, se kostautuu myöhemmin.
Riippuu ihan kirjasta. Tavallista romaania lukee suhteellisen helposti 80 sivua tunnissa tai jopa enemmän, mutta sitten on niitä paksuja tieteellisiä kirjoja, joissa yhdelle sivulle on ahdettu vähintään kahden "tavallisen" sivun verran pienellä präntättyä tekstiä. Sellaisen lukeminen on paljon hitaampaa. Joka tapauksessa 300 sivua ei ole niin suuri urakka, etteikö siitä kesän aikana selviäisi.
Lue vaikka 20 sivua päivässä. Menee reilu kaksi viikkoa luku-urakkaan.
Kysy opiskelukavereilta, onko niillä referaatteja kirjasta.
Vierailija kirjoitti:
No voi jumalauta. Jos on noin laiska niin et varmaan selviä koko opinnoista.
Nii kyse voi olla muustakin kuin laiskuudesta !
Ap:n kannattaa luovuttaa paikkansa sovinnolla sellaisella ihmiselle, joka haluaa kouluttautua, ja hakea mäkkäriin töihin, jos vain jaksat.
Ota tavoitteeksi lukea n. 10-20 sivua per päivä. Menee siinä yllättävän kevyesti. Teen samalla taktiikalla esseet yms.
Vain 300 sivua?Mun aikana tenttiin piti tankata 700-1000 sivua.