Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko pestä hiukset joka päivä rasvoittuvan päänahan vuoksi - mikä olisi hyvä hellävarainen shampoo jokapäiväiseen pesuun?

Vierailija
19.06.2024 |

Hiukseni ovat ohuet ja puolipitkät, tuuheutta ja ilmavuutta mahdoton saada.

Olen kyllä yrittänyt sitä hiusten pesuvälin pidentämistä mutta ei se onnistu, aina vaan rasvoittuu päänahasta jos jätän yhtenäkin iltana pesemättä. Olokin on heti niljakas ja haiseva. Kasvonikin rasvoittuu tai ainakin hikoilee päivän mittaa niin en ihmettele jos päänahkakin hikoilee ja rasvoittuu.

Olen nyt käyttänyt Garnierin ja XZ:n shampoita. XZ kuivattaa ja pesee liian tehokkaasti vaikka olenkin käyttänyt sitä kosteuttavaksi esiteltyä shampoota (suklaa). Garnier on ihan hyvää mutta toivoisin vielä hellempää shampoota. Erisan ja LV ovat helliä ja hyviä mutta ne ovat hajusteettomia ja toivoisin jotain tuoksua shampooseen. Hajustettomista jää jotain muovin hajua aina hiuksiin.

Päänahka on siis se ongelma, hiusten pituudet taas kuivuvat ja pörrööntyvät joka päiväisestä pesusta ja koitan läträtä jotain hiuksiin jätettäviä hoitoaineita jos ne kosteuttaisivat.

Kuivashampoota en ole kokeillut kun jotenkin on ällöttänyt ajatus siitä että päänahassani olisi jotain jätettäviä kemikaaleja. Ties miten ne sieltä imeytyy... Enkä tiedä saako sitä käyttää joka toinen päivä, onko se liian tiheää käyttöä.

Ja vielä se että plussaa olisi jos shampoo olisi biohajoavaa/luonnonkosmetiikkaa, mutta se ei ole pakollista. Ja hinta olisi hyvä olla halvahko/kohtuullinen.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasaippuoille ääni täältä, siis sellaisille perinteisellä saippuoitumismenetelmillä valmistetuille. Kun ne tehdään rasvasta, se on iholle ja hiuksen laadulle sitten hyvä. Saattavat olla vähän kalliita/pala, mutta yleensä sellainen on riittoisaa. Varsinkin jos kemikaalien jättäminen hiuksiin mietityttää ja ekologisuudesta plussaa, niin ehdottomasti suosittelen tällaisia.

Vierailija
62/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi peset hiuksesi illalla? Nehän hiostuvat ja alkavat rasvoittua jo yöllä. Pese vasta aamulla, niin ovat puhtaat päivällä.

Minä pesen illalla, koska käyn joka ilta lenkillä tai treeneissä. Ei hikisellä päämajalla kannata ainakaan mennä nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi peset hiuksesi illalla? Nehän hiostuvat ja alkavat rasvoittua jo yöllä. Pese vasta aamulla, niin ovat puhtaat päivällä.

Minä pesen illalla, koska käyn joka ilta lenkillä tai treeneissä. Ei hikisellä päämajalla kannata ainakaan mennä nukkumaan.

Siis päänahalla.😂

Vierailija
64/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis päänahalla.😂

😁Kyllä nuppi on ihmisen päämaja 😁

Vierailija
65/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on oma kampaaja neuvonut, että saa ja pitääkin pestä päivittäin. Hänellä on ihan sama ongelma ja mikään muu ei auta.

Pesuvälin pidennyksen oli kokeillut lomalla. Ei hyötyä. Itsehän en edes halua kotona yksinkään olla rasvapäänä. 

Ei ole kenenkään tarpeen näyttää liimaletiltä ja tuntuukin se ikävältä. Siitä ei mitään kirkkaampaa kruunua ole tulossa eikä se myöskään toimi itse ongelmaan.

Näin siis pitkän linjan ammattilainen. Nämä pesuvälin pidentäjät ja ruokavalioneuvojat eivät ymmärrä, koska ei ole omakohtaista kokemusta. Sitä ei tuo myöskään alan koulutus.

Tietenkin on oma kysymyksensä se, millä kannattaa pestä. Itse käytän YA:n oman sarjan herkän ja rasvoittuvan hiuspohjan shampoota.

(En raski kallista kampaamotuotetta valuttaa viemäriin joka aamu

Pesuvälin pidentäjillä on varmaan se oma positiivinen kokemus, jonka takia sitä halutaan suositella. Mutta tietenkin yksilölliset poikkeavuudet ym vivahteet asian suhteen olis hyvä ymmärtää, kuin myös sekin, että pesuvälin pitennys voi tapahtua silleen kehoaan kuunnellen, ottamatta liian isoja askelia ja olematta epämukavan limainen.

Vierailija
66/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vuosia ostanut kampaajalta Keunen tuotteita. Aivan ihania hellävaraisia ja silikonittomia.

Vierailija
67/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on todella hauraat ja kuivat hiukset, ja Normalissa myytävä Curl girl cleansing conditioner on saanut pesun jälkeisen pörrööntymisen ja kuivumisen vähentymään. On todella hellävaraisesti ja hoitavasti pesevä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme