Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakko pestä hiukset joka päivä rasvoittuvan päänahan vuoksi - mikä olisi hyvä hellävarainen shampoo jokapäiväiseen pesuun?

Vierailija
19.06.2024 |

Hiukseni ovat ohuet ja puolipitkät, tuuheutta ja ilmavuutta mahdoton saada.

Olen kyllä yrittänyt sitä hiusten pesuvälin pidentämistä mutta ei se onnistu, aina vaan rasvoittuu päänahasta jos jätän yhtenäkin iltana pesemättä. Olokin on heti niljakas ja haiseva. Kasvonikin rasvoittuu tai ainakin hikoilee päivän mittaa niin en ihmettele jos päänahkakin hikoilee ja rasvoittuu.

Olen nyt käyttänyt Garnierin ja XZ:n shampoita. XZ kuivattaa ja pesee liian tehokkaasti vaikka olenkin käyttänyt sitä kosteuttavaksi esiteltyä shampoota (suklaa). Garnier on ihan hyvää mutta toivoisin vielä hellempää shampoota. Erisan ja LV ovat helliä ja hyviä mutta ne ovat hajusteettomia ja toivoisin jotain tuoksua shampooseen. Hajustettomista jää jotain muovin hajua aina hiuksiin.

Päänahka on siis se ongelma, hiusten pituudet taas kuivuvat ja pörrööntyvät joka päiväisestä pesusta ja koitan läträtä jotain hiuksiin jätettäviä hoitoaineita jos ne kosteuttaisivat.

Kuivashampoota en ole kokeillut kun jotenkin on ällöttänyt ajatus siitä että päänahassani olisi jotain jätettäviä kemikaaleja. Ties miten ne sieltä imeytyy... Enkä tiedä saako sitä käyttää joka toinen päivä, onko se liian tiheää käyttöä.

Ja vielä se että plussaa olisi jos shampoo olisi biohajoavaa/luonnonkosmetiikkaa, mutta se ei ole pakollista. Ja hinta olisi hyvä olla halvahko/kohtuullinen.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne hiukset rasvoittuu kun rasittuvat jokapäiväisestä pesusta. Kokeile pestä vaikka pari kertaa viikossa.

Ei pieni rasva ole vaarallista. Käytä välissä vaikka kuivashampoota.

Et nyt tunne tätä ongelmaa. Ei näin, ei missään tapauksessa. Joka ikinen asiantuntija nykyisin sanoo, että rasva päänahassa ei todellakaan ole hyvä asia. Ap ja minä saamme tällä sinun konstillasi päänahan hirveään kuntoon, rikki ja kutisevaksi. 

Vierailija
22/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolu tai Kloriitti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne hiukset rasvoittuu kun rasittuvat jokapäiväisestä pesusta. Kokeile pestä vaikka pari kertaa viikossa.

Et nyt tunne tätä ongelmaa. Ei näin, ei missään tapauksessa. Joka ikinen asiantuntija nykyisin sanoo, että rasva päänahassa ei todellakaan ole hyvä asia. Ap ja minä saamme tällä sinun konstillasi päänahan hirveään kuntoon, rikki ja kutisevaksi. 

Lisäksi kuivashampoon jatkuva käyttö voi pahentaa päänahan ongelmia ja aiheuttaa jopa hiustenlähtöä. 

Kuivashampoo on lähinnä muotoilutuote, ei puhdistava tuote. 

Vierailija
24/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi kuivashampoon jatkuva käyttö voi pahentaa päänahan ongelmia ja aiheuttaa jopa hiustenlähtöä. 

Kuivashampoo on lähinnä muotoilutuote, ei puhdistava tuote. 

Niin. Ja se kuuluukin laittaa heti pesun jälkeen puhtaisiin hiuksiin eikä vasta sitten, kun päänahka jo muhii rasvassa.

Vierailija
25/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni auttoivat Urtekramin  ja Laveran shampoot. Tulee jopa ilmavuutta, hiukset on alaselkään. Nuo Linna ja Erittäin hieno suomalainen tekevät hiuksista natisevan kuivat ja samalla likaisen näköiset, miten lie mahdollistakaan. Kerran kokelin Erittäin hienon tervashampoota ja se aiheutti pahan hilseongelman.

Vierailija
26/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin. Tulihan se sieltä. Sun mielestä kuin öljyllä kasteltu tukka ja kutiava päänahka on parempi. 

Ei ole kyse pikkurasvasta! Harvemmin tehdyt pesut on kokeiltu ja todettu toimimattomaksi!

Vierailija
27/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään, joka kärsii taliköhnästä? Millä pesuaineella olet saanut taliköhnän kuriin? Itse en ole sellaista tähän mennessä löytänyt.

Vierailija
28/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi kun siirryin sulfaattomiin shampoon pariin. Loppu päänahan ärsyyntyminen ja muut ongelmat. Edelleen pesen päivittäin, koska en siedä yhtään rasvaisuuden tunnetta iholla. Nyt on käytössä Maria Nilan shampoo ja hoitoaine. Välillä on käytössä Ida Wargilta joku. 

Vierailija
29/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni auttoivat Urtekramin  ja Laveran shampoot. Tulee jopa ilmavuutta, hiukset on alaselkään. Nuo Linna ja Erittäin hieno suomalainen tekevät hiuksista natisevan kuivat ja samalla likaisen näköiset, miten lie mahdollistakaan. Kerran kokelin Erittäin hienon tervashampoota ja se aiheutti pahan hilseongelman.

Urtekramin Rasul on tosi hyvä!

Vierailija
30/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä ketään, joka kärsii taliköhnästä? Millä pesuaineella olet saanut taliköhnän kuriin? Itse en ole sellaista tähän mennessä löytänyt.

Pesetkö päivittäin?

Vierailija
31/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita elintavat kuntoon,laihduta jos on kertyny liikaa painoa .

Vierailija
32/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan ammattikäyttöön sopivat shampoot sopivat tuollaiselle hiuspohjalle. Kysy sun kampaajalta

Ikävä kyllä minäkään en ole löytänyt marketista sopivaa shampoota, joka ei kuivaisi liikaa päänahkaa ja hiuksia. Kampaajalta ostin DS-sarjan shampoota. Ei kuivaa eikä kutia nahka. En tarvitse  hoitoainetta.

Vierailija
33/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on sitä mitä se syö. Hiusten rasvoittuminen voi olla merkki siitä, että jotain on vialla yleisterveydessäsi tai elämäntyylissäsi. Mitä terveellisemmät elintavat omaksut, sitä paremmin kehosi ja hiuksesi voivat.

Vierailija
34/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut vaivaa kuriin. Ainoa edes vähän hillitsevä keino on päivittäin toistuva pesu. Käytän hellävaraisia shampoita (tässä ketjussa mainitut "vauvashampoot" sekä luonnonkosmetiikan tuotteet ovat minunkin mielestäni hyviä), joskus harvemmin jotain syväpuhdistavampaa. Muotoilutuotteita käytän maltillisesti (en edes joka päivä) ja toisinaan käytän kuurimaisesti apteekin ketokonatsolishampoota useana päivänä peräkkäin. 

Vierailija
35/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on sitä mitä se syö. Hiusten rasvoittuminen voi olla merkki siitä, että jotain on vialla yleisterveydessäsi tai elämäntyylissäsi. Mitä terveellisemmät elintavat omaksut, sitä paremmin kehosi ja hiuksesi voivat.

Tämä minunkin mielestäni.

Monipuolinen ruoka, tarpeeksi unta ja liikuntaa jne.

Ei tarvitse pestä joka päivä hiuksia.

Terveisin se joka ehdotti pari kertaa viikkoon pesua  :)

Vierailija
36/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli päänahassa karvatupen tulehdus ja ihotautilääkäri sanoi että erityisesti rasvoittuminen päänahassa on huono asia noin niinkuin yleisestikin. Päänahassa pääsee tällöin myös esim. sieni-infektio helposti valloilleen. Eli se on myytti että ei saisi pestä joka päivä. Itse olen nyt pessyt yli vuoden joka ikinen päivä päänahan ja se on paremmassa kunnossa kuin aikoihin. Käytän apteekin sebamed shampoota.

Vierailija
37/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole saanut vaivaa kuriin. Ainoa edes vähän hillitsevä keino on päivittäin toistuva pesu. Käytän hellävaraisia shampoita (tässä ketjussa mainitut "vauvashampoot" sekä luonnonkosmetiikan tuotteet ovat minunkin mielestäni hyviä), joskus harvemmin jotain syväpuhdistavampaa. Muotoilutuotteita käytän maltillisesti (en edes joka päivä) ja toisinaan käytän kuurimaisesti apteekin ketokonatsolishampoota useana päivänä peräkkäin. 

Jep, tässä hyvät ohjeet ja tuo ketokonatsoli eli Nizoral välillä juuri siksi että se estää sieni-infektioita, joita tulee rasvaiseen päänahkaan.

Vierailija
38/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ehdottaa liikuntaa ja harvaa pesuväliä, anna mun kaikki kestää! Itse liikun joka päivä ja sitä suuremmalla syyllä pakko pestä tukka joka päivä :D Ohut värjäämätön lasimainen hiuslaatu joka heti rasvoittuu, pesen sulfaatittomilla esim. XZ persikka ja kerran pari viikossa tavallisella sulfaattishampoolla... Parempaa ratkaisua odotellessa.

Vierailija
39/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille, yllätyin kun tänne on tullut näin paljon vastauksia. Saa toki laittaa lisääkin.

Urtekram näistä ehkä tällä hetkellä eniten kiinnostelisi, taidan katsoa niistä seuraavaksi jotain. Eivät ole pahan hintaisiakaan, ainakaan tokmannilla.

Hyvä huomio myös nuo elintapojen vaikutukset. Kieltämättä syön liikaa sokeria. Ja hormonitoimintakin vaikuttaa, joskus rasvoittuu vielä enemmän kuin yleensä.

Toisaalta mulla oli tämä ongelma jo kouluikäisenä lapsena. Lapsuudessa en pessyt joka päivä hiuksia, mutta sitten kuulin kun joku tyttö sanoi koulussa että mulla on ihan rasvaiset hiukset. Säikähdin sitä ja aloin pesemään hiuksia useammin :D Jossain vaiheessa sitten muuttui päivittäiseksi pesuksi, varmaan murrosiässä.

-ap

Vierailija
40/67 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen shampoo, jossa ei ole sulfaattia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän