Pakko pestä hiukset joka päivä rasvoittuvan päänahan vuoksi - mikä olisi hyvä hellävarainen shampoo jokapäiväiseen pesuun?
Hiukseni ovat ohuet ja puolipitkät, tuuheutta ja ilmavuutta mahdoton saada.
Olen kyllä yrittänyt sitä hiusten pesuvälin pidentämistä mutta ei se onnistu, aina vaan rasvoittuu päänahasta jos jätän yhtenäkin iltana pesemättä. Olokin on heti niljakas ja haiseva. Kasvonikin rasvoittuu tai ainakin hikoilee päivän mittaa niin en ihmettele jos päänahkakin hikoilee ja rasvoittuu.
Olen nyt käyttänyt Garnierin ja XZ:n shampoita. XZ kuivattaa ja pesee liian tehokkaasti vaikka olenkin käyttänyt sitä kosteuttavaksi esiteltyä shampoota (suklaa). Garnier on ihan hyvää mutta toivoisin vielä hellempää shampoota. Erisan ja LV ovat helliä ja hyviä mutta ne ovat hajusteettomia ja toivoisin jotain tuoksua shampooseen. Hajustettomista jää jotain muovin hajua aina hiuksiin.
Päänahka on siis se ongelma, hiusten pituudet taas kuivuvat ja pörrööntyvät joka päiväisestä pesusta ja koitan läträtä jotain hiuksiin jätettäviä hoitoaineita jos ne kosteuttaisivat.
Kuivashampoota en ole kokeillut kun jotenkin on ällöttänyt ajatus siitä että päänahassani olisi jotain jätettäviä kemikaaleja. Ties miten ne sieltä imeytyy... Enkä tiedä saako sitä käyttää joka toinen päivä, onko se liian tiheää käyttöä.
Ja vielä se että plussaa olisi jos shampoo olisi biohajoavaa/luonnonkosmetiikkaa, mutta se ei ole pakollista. Ja hinta olisi hyvä olla halvahko/kohtuullinen.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Tämä shampoo on maailman paras päivittäiseen pesuun.
https://www.sinunapteekki.fi/products/whamisa-organic-seeds-shampoo-oil…
Teethän tuplapesun, kuivaat hiukset hiuspyyhkeeseen (ei frotee) ennen hoitoainetta ja föönaat muotovaahdon kanssa kuivaksi?
Föönaaminen vaan pahentaa rasvoittumista.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on sitä mitä se syö. Hiusten rasvoittuminen voi olla merkki siitä, että jotain on vialla yleisterveydessäsi tai elämäntyylissäsi. Mitä terveellisemmät elintavat omaksut, sitä paremmin kehosi ja hiuksesi voivat.
Mä olen 54v. ja on edelleen terveelliset elämäntavat. On koko ikäni ollut rasvoittuva hiusjuuri. Sama on mun äidillä ja siskolla. Ihotyyppi on sekaiho.
Koeta nyt ymmärtää että on erilaisia hiustyyppejä ja ihotyyppejä.
Ruohonjuuresta sulfaatiton mustaherukka palashampoo sellaisessa metallirasiassa rauhoitti oman rasvaisen päänahkani. Ei enää kutinaa. Vaahtoaa hyvin ja ihana pesutulos.
Tolu ja kloriitti WC puhdistus ei shampoo
Mulla itsellä toimii tähän ongelmaan parhaiten hiusten värjääminen hennalla ja indigolla sekä shamppoona tervashampoo ja urtekramin kookoshoitoaine. Nyt vaan alopecian takia hiukset siilinä ja nyt pesuväli voi olla pari päivää ja shampoona lv, ei hoitoainetta. Heti jos vähänkään antaa kasvaa, alkaa rasvoittuminen ja kutina.
Taliköhnään voisi kokeilla apteekin Kelual -sarjaa
Miksi peset hiuksesi illalla? Nehän hiostuvat ja alkavat rasvoittua jo yöllä. Pese vasta aamulla, niin ovat puhtaat päivällä.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään, joka kärsii taliköhnästä? Millä pesuaineella olet saanut taliköhnän kuriin? Itse en ole sellaista tähän mennessä löytänyt.
Pesu päivittäin, 1-2 kertaa viikossa Nizoralilla, kortisoniliuos kuurina. Ekalla hoitokierroksella käytin useamman kuukauden, sen jälkeen oli välissä useampi vuosi, ettei ollut edes tarvetta, jos vaan pesi päivittäin. Jos yhtään lähtee venyttämään pesuväliä, käy huonosti.
Mä käytän Erisania. Liimatehtaan sivutuote, ei voi olla huono.
Vierailija kirjoitti:
Tämä shampoo on maailman paras päivittäiseen pesuun.
https://www.sinunapteekki.fi/products/whamisa-organic-seeds-shampoo-oil…
Teethän tuplapesun, kuivaat hiukset hiuspyyhkeeseen (ei frotee) ennen hoitoainetta ja föönaat muotovaahdon kanssa kuivaksi?
Olen käyttänyt yhden pullon, ei eroa mitenkään muista shampoista. Mulla on myös murrosiän alusta asti ollut rasvoittuva hiuspohjan ja sekaiho, hiukset on pestävä päivittäin. Tällä hetkellä kokeilussa Define, mutta sekään ei ole kovin kummoinen. Aiemmin olen käyttänyt Flow:n teepuuöljyshampoota, mutta sen hinta on tuplaantunut, eikä sitä saa enää kuin netistä tällä paikkakunnalla, joten kokeilen nyt uusia vaihtoehtoja.
Miten te harvaa pesuväliä toitottavat elätte? Makaatteko vaan sohvalla, ettekä hikoile? Oksettaa ajatus aktiivisesti liikkuvasta ihmisestä, joka ei pese hiuksiaan hikoilun jälkeen, joten toivon teidän olevan sohvaperunoita.
Itse ap:n kysymykseen minulla ei ikävä kyllä ole vinkkejä. Tulin vaan katsomaan, että kuinka monta pöljää täällä on ehdottelemassa pesuvälin pidennystä ongelmaan, jota pesuvälin pidennys vaan pahentaa.
Minulle on oma kampaaja neuvonut, että saa ja pitääkin pestä päivittäin. Hänellä on ihan sama ongelma ja mikään muu ei auta.
Pesuvälin pidennyksen oli kokeillut lomalla. Ei hyötyä. Itsehän en edes halua kotona yksinkään olla rasvapäänä.
Ei ole kenenkään tarpeen näyttää liimaletiltä ja tuntuukin se ikävältä. Siitä ei mitään kirkkaampaa kruunua ole tulossa eikä se myöskään toimi itse ongelmaan.
Näin siis pitkän linjan ammattilainen. Nämä pesuvälin pidentäjät ja ruokavalioneuvojat eivät ymmärrä, koska ei ole omakohtaista kokemusta. Sitä ei tuo myöskään alan koulutus.
Tietenkin on oma kysymyksensä se, millä kannattaa pestä. Itse käytän YA:n oman sarjan herkän ja rasvoittuvan hiuspohjan shampoota.
(En raski kallista kampaamotuotetta valuttaa viemäriin joka aamu
Moni on kehunut Dermosilin suolashampoota, tosik kai lähinnä pesuvälin pidennykseen ja tuuheutukseen jos sellaista haluaa koittaa. Itsellä viel kokeilematta. Linnashampoo käytössä, toimii.
Itsetehty rosmariinivesi puhdistaa ja hoitaa kutiavaa ja rasvoittuvaa päänahkaa. Erittäin halpa ja toimiva keino.
Keitä rosmariinin oksia vedessä n. 10 min, liuos säilyy jääkaapissa 2 viikkoa. Ei rasvoita hiuksia eli voi laittaa päänahkaan joka pesun jälkeen ja kuivattaa normaalisti.
Edullinen erittäin hieno hellä shampoo on hyvä vaihtoehto. Sitten kalliimmasta hintaluokasta sebamed tuotteet.
Mitä jos lisäis itse jotain eteeristä öljyä tai muuta hajustetta noihin hajusteettomiin, mutta muuten toimiviin shampoisiin? Sekottais vaan sitten kunnolla
Vierailija kirjoitti:
Minulle on oma kampaaja neuvonut, että saa ja pitääkin pestä päivittäin. Hänellä on ihan sama ongelma ja mikään muu ei auta.
Pesuvälin pidennyksen oli kokeillut lomalla. Ei hyötyä. Itsehän en edes halua kotona yksinkään olla rasvapäänä.
Ei ole kenenkään tarpeen näyttää liimaletiltä ja tuntuukin se ikävältä. Siitä ei mitään kirkkaampaa kruunua ole tulossa eikä se myöskään toimi itse ongelmaan.
Näin siis pitkän linjan ammattilainen. Nämä pesuvälin pidentäjät ja ruokavalioneuvojat eivät ymmärrä, koska ei ole omakohtaista kokemusta. Sitä ei tuo myöskään alan koulutus.
Tietenkin on oma kysymyksensä se, millä kannattaa pestä. Itse käytän YA:n oman sarjan herkän ja rasvoittuvan hiuspohjan shampoota.
(En raski kallista kampaamotuotetta valuttaa viemäriin joka aamu
Minäpä kokeilin pesuvälien pidennystä sitkeästi lähes koko pandemiavuoden ajan etätöiden turvin. Olin varma, että päänahka lopulta tottuisi eikä tarvitsisi pestä hiuksia enää joka päivä. Vaan ei, asia ei muuttunut edes niin pitkässä ajassa!
https://www.cocopanda.fi/product/3130407/lanza-healing-moisture-tamanu-…
Olen tykästynyt tähän (aleja kyttään, kun eipä tuo halpaa ole.) Tosin on todella riittoisaa, pitkiin paksuihin hiuksiin riittää 2 pumppausta. Hemmetti kun pääsisikin pelkällä pesulla... Mulla on perus silkkiset, lasimaiset hiukset mutta todellakin tarvitsevat hoitoaineen vaikka olisi miten hyvä shampoo. Jos laiskottaa, suihkuttelen vaan Goldwellin värjätyille hiuksille tarkoitettua hoitosuihketta jossa on ihana raikas tuoksu ja vielä lämpösuoja 👍
Lactoline on hyvä, ph sopii hiuspohjalle. Kannattaa kokeilla, hiuksista tulee kivan ilmavat. On markettitavaraa eikä kallistakaan. Sopii koko keholle myös. Kannattaa myös pari kertaa viikossa huuhdella hiuspohja ja hiukset laimennetulla etikalla, jos päänahassa on ongelmia.