Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menin 3 vuotta sitten sijoittamaan passiiviseen Suomi-rahastoon ja olen vieläkin miinuksella

Vierailija
19.06.2024 |

Menee hermo. Heinäkuussa 2021 sijoitin kertasumman. Kun tuota kaaviota katsoo, niin ehkä 3 vuoden päästä olen voitolla. Pitäisi varmaan vaan myydä tappiolla ja sijoittaa jenkkiosakkesiin ja etf:iin. Aivan kuralla Suomessa yritykset. En enää koskaan osta mitään suomalaista pörssistä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi olla niin pölö, että sijoittaa kaiken kerralla.

Vierailija
2/12 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Never again.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

muita?

Vierailija
4/12 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomeen??? Sosialistiseen maahan harvemmin kannattaa investoida.

Vierailija
5/12 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi etf?

Vierailija
6/12 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on yritysvihamielinen ympäristö. Tavalliset kansalaiset pitävät yrityksiä riistäjinä ja vaurastumista syntinä.

Ei kannata pitää rahoja kiinni millään tavoin Suomessa. Maailmassa on paljon aitoja kapitalistisia maita, joissa yrityksen tehtävä on ihan aidosti tuottaa voittoa omistajilleen, ilman älyvapaata verotusta, byrokratiaa ja sosialistista hallintoa. (Kyllä, myös kokoomus on sosialistinen puolue)

Vierailija
7/12 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

IUSQ etf

Vierailija
8/12 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että yleisessä kiristyneessä ilmapiirissä on siitäkin kyse että paitsi ostovoima kyykkää, niin moni on sijoittanut suomiosakkeisiin ja rahastoihin ja tehnyt valtavat tappiot vaikkei sitä halua livenä tai edes anonyyminä vauvapalstalla myöntää.

Hermot on kireällä kun rahat loppuu ja omistukset sulaa. Sitten sitä puretaan milloin ulkomaalaisiin, milloin työttömiin ja yksinhuoltajiin.

Vierailija
9/12 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla maailmassa voi odottaa keskimäärin tuottoa sijoituksille. Suomessa ei. Kaikkihan täällä on mennyt pieleen.

Vierailija
10/12 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myin tappiolliset suomalaiset osakkeet joulun alla kun salkku oli -100€ miinuksella ja ostin jennkirahastoja ja nyt salkku on plussalla +100€ 

Vierailija
11/12 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nousukausi ei ole vielä alkanut eikä tällä menolla välttämättä ala vielä vuosiin.

Vierailija
12/12 |
19.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et siis hajauttanut ajallisesti, etkä edes alueellisesti. Sulla on ollut kaikki munat yhdessä korissa joka on vielä oletetusti kotimaasi.

Taidat olla trolli?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä