Älkää kysymättä tuoko koiraa kylään minnekään!
Ällöttää. Meillä ei ole allergioita, mutta en halua koiria kotiini, jossa on siiistiä jo senkin takia, että yksivuotias kuopus leikkii lattialla.
Kysymykseen aina vastaan, että ei valitettavasti käy.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Koira on osa meidän perhettämme ja hän menee sinne minne mekin. Ei siinä mitään lupia tarvitse kysellä.
Eläimestä kun puhutaan niin se on se, ei hän.
Koira on aina lemmikki, ei perheenjäsen vaikka asustaa perheessä.
Mutta eihän häntä voi jättää yksin kotiin kun omistaja käy kylässä tuttunsa luona
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on koira, samoin usealla ystävälläni. Kukaan meistä ei ota koiraa mukaan kyläillessämme toistemme luona, se on itsestään selvä asia. Jos jostakin syystä minun pitäisi ottaa koira mukaan kylään mennessäni, varmistaisin asian etukäteen.
Mitä tulee lapsiin, niin niistä on vaikeampi sanoa, kun itsellä ei vielä ole, eikä ystävilläkään. Jos ei halua muiden lapsia kotiinsa niin silloin lienee parempi itse vierailla siellä lapsiperheessä niin ei tule ongelmaa. Lasta kun ei voi jättää yksin edes pariksi tunniksi.
Me otetaan aina koira mukaan, kun käymme toistemme luona kylässä. Yleensä ensin käydään koirien kanssa yhdessä lenkillä ja sitten kylästellään.
No tämähän on todellakin ok, kun teillä näin on tapana tehdä ja se sopii kaikille. Tässä k
Vastasin lähinnä tähän: "Itselläni on koira, samoin usealla ystävälläni. Kukaan meistä ei ota koiraa mukaan kyläillessämme toistemme luona, se on itsestään selvä asia."
Meillä on ihan itsestään selvää, että koira tulee mukaan. Eri asia tietysti, jos koirat eivät jostain syystä tulisi toimeen keskenään.
Kannattaa kertoa mielipide koirista koiranomistajille suoraan. Itse ainakin haluaisim kuulla jos joku tuttu vihaa koiria niin voisin lopettaa heidän luona käymisen ja yhteydenpidon ylipäätänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekään haluaisi koiraa kotiini. Ihan vaan se lika, pöpöt ja mahdolliset punkit, yöks.
Minua ällöttää myös kollegan koira työpaikalla, se tulee aina nuolemaan kaikkien käsiä ja ilmeisesti minä olen ainoa, jolla on pakottava tarve päästä pesemään kädet sen jälkeen. Ja eikö koirat jopa syö p*skaa ja niillä on kaikkia matoja yms.
Lisäksi pelkään isoja koiria, sillä minua on lapsena purrut koira pahasti. Arvet on vieläkin. Ja tästä pelosta johtuen monet koirat murisevat minulle ja ovat aggressiivisia, vaistoavat pelot ja näyttävät luontonsa.
Ja vaikka olisi kuinka kiltti koira, niin kämppä on täynnä hiekkaa ja karvaa sekä parketti naarmuilla.Syö paskaa ja nuolee muniaan. Omistaja antaa sitten nuolla oman naamansa. Jotakin täysin käsittämätöntä.
En ole syönyt paskaa jos sitä tarkoitat. Älykäs vertaus todellakin.
"En ole syönyt paskaa jos sitä tarkoitat."
Älä ole niin varma...
Apua, olenkohan toiminut koiraihmisten mielestä ihan hölmösti... Meillä poikkeaa koirallisia perheitä silloin tällöin kesällä. Olen aina sanonut, että koiran voi jättää terassille. On varjoisa paikka ja olen antanut vettä tarjolle. Halutessaan on saanut myös jonkun kulahtaneen täkin makuualustaksi. Mun mielestä on itsestään selvää, että eläinten paikka on ulkona. Mahtaako mulla olla nyt koiranvihaajan maine?
Ei meidän koira eikä aiemmatkaan koirat ole syöneet paskaa. Monet lapset kylläkin sitä kuulemma tekevät...
Millainen vieras tulee kylään "koiravihaajalle" tietämättä että kyläpaikka ei halua koiria kylään?
Meillä on vähän tätä sivuava tilanne. Miehen sisko alkoi "koiraihmiseksi", kun lapset lähtivät pesästä. Hän on aina raahaamassa koiraa mukaan joka paikkaan. Toisi sen meillekin kyläillessään, mutta se ei käy. Kotimme on kanitalous ja kanit elävät vapaana ilman häkkiä koko talossamme. Kanit saaliseläimenä saisivat slaagin, vaikka olisi kuinka kiltti ja ihana koira omistajan mielestä. Mutta aina tämä tyyppi jaksaa yrittää sitä koiraansa meille ja me jankutamme, että ei edelleenkään käy.
Ymmärrän pointin, mutta ei nyt silti verrata eläintä ihmiseen.
Ja muuten ketjuun kyllä mä kysyn että onko ok tulla lapsen kanssa kyläilemään ja että onko ok tulla eläimen kanssa kyläilemään. Kaikki ei tykkää kun lapsista tulee sotkua ja meteliä ja kaikki ei tykkää kun koirista tulee sotkua ja hajuja se on ihan ok. Ei kumpiakaan tarvii omaan kotiin ottaa,jos ei halua. Nähdä voi ilman lemmikkiä ja jälkikasvua tai vaikka toisen kotona tai ulkona.
En todellakaan ota koiraani kylään. Jos se on reissussa mukana ja piipahdan jossain tutulla kahvilla, koira odottaa autossa.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en halua pikkulapsia kyläilemään koska niiden äidit ei koskaan vahdi niitä. Kulkevat likaisilla käsillä pitkin seiniä ja pyyhkivät niitä valkoiseen sohvaan. Mutta näiden äidit on sitä mieltä, ettei saa kieltää. Koirat ei ole koskaan sotkeneet yhtä paljon vierailulla kuin pienet lapset. Ja kyllä, itsellänikin on lapsia, mutta meillä ei ole saanut pyyhkiä käsiä seiniin ja sohviin ja koirakin meillä on.
No, lapset ei sentään syö omaa kakkaansa ja nuuhki toisten pissoja nenä kiinni kusessa. Eikä ne juokse takapuoli pyyhkimättä.
Miten tämä keskustelu meni koirat vastaan lapset? Ihmisellä on oikeus päättää ketä tai mitä hän haluaa kotiinsa, syyllä ei oikeastaan ole edes merkitystä. Lupa kysytään "lajista" riippumatta, eikä siitä kenenkään pidä loukkaantua.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kertoa mielipide koirista koiranomistajille suoraan. Itse ainakin haluaisim kuulla jos joku tuttu vihaa koiria niin voisin lopettaa heidän luona käymisen ja yhteydenpidon ylipäätänsä.
Minä en pidä kissoista, mutta ei kai siitä mitään haittaa ole ystävyydelle. Ei minua ainakaan haittaa, jos joku ei taas ole koiraihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan vie elukkaa toisen kotiin?
Kyllä tuo. En todellakaan vihaa koiria, pidän enemmän kuin monesta ihmisestä. Mutta minulla sattui olemaan "tilanne" kun eräs henkilö tuli käymään ja koiransa perässä aivan asunnon perälle asti ja siinä vaiheessa vasta kysyi saako koira tulla sisälle.....sisällällähän jo oli..
Mitään eläintä ei saa viedä toisten luokse ilman lupaa.
Joo, yks tuttavapariskunta tunki joskus kysymättä kylään koiransa kanssa. Ei siinä mitään, mutta mulla on pienikokoinen yksiö enkä todellakaan halua antaa omia ruokakippojani koiran vesiastiaksi. Lisäksi mulla on lemmikki, joka pelkää koiria.
Vain hullu veisi jonkun eläimen ilmoittamatta toisen kotiin.
Kerrostalovankirakit pahimpia.
Tuonkin kyläreissun ajan olisi syytä mieluummin ulkoiluttaa näännyksiin sen rakin. Liikuntaa ja aktiviteetteja, terveellistä ruokaa, niin nukkuu ja on normaali joskus eli turpa kiinni.
Pysyisi tyytyväisenä rakki ja naapurit.
Voihan tämä ihmishenkilö pyytää ulkoilemaan samalla ihmisystävänsä, esim picnicille ulos.
Rakki ja ihmiset tyytyväisiä.
No tämähän on todellakin ok, kun teillä näin on tapana tehdä ja se sopii kaikille. Tässä ketjussa aloittajalla oli ongelma sen kanssa, että jotkut pyrkivät tuomaan koiran mukanaan kyläillessään, varmistamatta että se sopii isäntäväelle.